Gå til innhold

Blir du sur om du ikke får innleggelse?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir du sur om du ikke får innleggelse når du mener du trenger det?

Anonymkode: 0fe3c...311

Jeg har brukerstyrt innleggelse så får når jeg trenger og så snart de har plass. Men ser en bort fra brukerstyrt blir jeg ikke sur om jeg ikke hadde fått innleggelse, men heller blitt noe skuffet og samtidig etterlyst en form for annen oppfølging.

Nei, men nå har jeg en avtale som gjør at jeg får innleggelse når jeg ber om det. Med visse betingelser og begrensninger rundt hyppighet og lengde. Sist jeg var innlagt så følte jeg meg ikke klar til å dra hjem når jeg skulle skrives ut og var både redd og fortvilet over at jeg måtte hjem, men det ligger ikke til min natur å bli verken sint eller trass rundt det. Som oftest er jeg dessuten enig i at utskrivelse er riktig. Og jeg ber ikke om innleggelse med mindre jeg trenger det så blir ikke avvist så lenge jeg har holdt min del av avtalen. 

Den gangen jeg ble nektet innleggelse fordi vakthavende på sykehuset sa nei, selv om legevaktslegen prøvde få meg inn, ble jeg livredd. Jeg ba om innleggelse fordi jeg var vettskremt åndene og det onde i leiligheten min. Jeg turte ikke være hjemme 

så jeg la meg ved elva en stund og så utenfor domkirka. 4 på natta greide jeg dra hjem igjen og sove og var oppringt av Fact flere ganger da jeg våknet og gikk til samtale med dem og ble lagt inn. 

Annonse

Jeg ble sur i etterkant etter at jeg ble avvist av legevakta (snakket med legen på telefon) og vedkommende sa at det nok bare var forstoppelse og det viste seg at jeg hadde blindtarmbetennelse.  Da ny lege kom på vakt fikk jeg komme inn (12 timer senere) og ble da lagt rett inn på sykehuset. Ble lagt rett på operasjonsbordet og da hadde blindtarmen sprukket.  Fikk flere komplikasjoner pga dette. Hadde visstnok alle symptomer på blindtarmbetennelse.  Så istedenfor en innleggelse på 3-4 dager, så ble det en innleggelse på 16 dager. 

Gjest Fastnick
På 8.2.2020 den 23.23, AnonymBruker skrev:

Blir du sur om du ikke får innleggelse når du mener du trenger det?

Anonymkode: 0fe3c...311

Har kun opplevd det en gang for lenge siden. Da var jeg suicidal og mente selv at jeg måtte ha innleggelse. Dro på legevakta hvor legen der mente det samme. Men da jeg kom på akuttmottaket fikk jeg forståelsen av at vakthavende lege der var rimelig likegyldig. Så da dro jeg hjem igjen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...