Gå til innhold

Hvor mange kjenner dere privat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg mistenkte. Ikke rart noen snakker om gjenger og fellesskap og føler at de ikke er en del av det,når så mange kjenner hverandre privat.

Sånner det alltid. Det dannes gjender og felleskap, og noen blir stående utenfor. Gjerne de med aspergers.

Anonymkode: fa6b7...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som kjenner hverandre i rl vel

Anonymkode: d271e...937

er vel normalt at folk som kjenner hverandre snakker sammen vel? 

Anonymkode: e09df...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånner det alltid. Det dannes gjender og felleskap, og noen blir stående utenfor. Gjerne de med aspergers.

Anonymkode: fa6b7...946

Nå kom jeg på at jeg er venner med en til fb og det er en av de her inne med aspergers. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

er vel normalt at folk som kjenner hverandre snakker sammen vel? 

Anonymkode: e09df...b7b

Ja men da kan man ikke kjempe for meningen om at alle stiller likt

Anonymkode: d271e...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det grupper her da. 

Men samma det. Jeg skal ihvertfall ikke være her mer, så får dere bare ha syklubben deres i fred. En gjeng med hyklere. 

Anonymkode: d271e...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en person her privat og h*n vet nok hvem jeg er.

Synes det er unødvendig å oppgi hvor en bruker kommer fra på vegne av en annen. Jeg mener at slik informasjon skal komme fra brukeren selv og ikke via andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Lillemus skrev:

Nå kom jeg på at jeg er venner med en til fb og det er en av de her inne med aspergers. :) 

Tror nok vi vet hvem det er.

Anonymkode: 3e23a...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir i grunnen ganske lei av at det fremstilles nærmest som noe suspekt at folk som har vært et sted lenge bli kjent med andre på det samme stedet. Husk at mange har vært her i over 20 år. Jeg tror ingen kjente hverandre fra før. Men når man har skrevet mer eller mindre aktivt her inne i årevis med det samme nicket, så blir man jo litt kjent, i hvertfall med de sidene som man viser her og de historiene man deler her. Det betyr ikke nødvendigvis at man er veldig nære venner, som fx inviterer hverandre i 50-årsdagen sin eller at man er faddere til hverandres barn. Og husk også at det ikke er slik at det er én klart avgrenset og tydelig gruppe, som i en kompisgjeng. A og B har kanskje truffet hverandre, og B har også truffet C, men A og C har ingen slik reaksjon. Osv. 
 

Poenget er at man ved å bruke det samme nicket over tid og dele historier om seg selv og sin hverdag får en relasjon til de nickene, og da kan det også være hyggelig å bli bedre kjent med personen bak. Det er også lettere å våge å avsløre sin rette identitet med noen man gjennom jevnlig kontakt har lært seg å stole på. 
 

Det er ingenting i dette som hindrer andre i å bli kjent med folk på nettforum – husk at alle har vært nye her en gang og ikke kjent noen. Og kanskje følt at «de andre» var en gruppe, selv om «de andre» selv ikke definerte seg som en gjeng. De aller fleste har også opptrådt anonymt innimellom, fordi de vil skrive om noe som de ikke vil ha knyttet til sitt faste nick. Det er helt normalt. Men hadde man alltid opptrådt anonymt, eller bytter nick hele tiden, eller er her lite/sjelden/kortvarig så blir det helt naturlig vanskeligere å bli en man relaterer seg til. 
 

For egen del tror jeg at det vil være vanskeligere for meg å skape nye nick-relasjoner på DOL nå, kontra slik det var for meg for en del år tilbake. Og det skyldes rett og slett at jeg ikke er her så mye eller så ofte som jeg brukte å være. Og da opparbeider jeg ikke tilsvarende kjennskap til nyere nick på samme måte som jeg gjorde i en periode i livet hvor jeg var her daglig, og heller ikke de nickene til meg. Det er også normalt, og en ting som jeg bare må godta at slik er det. Det er et resultat av mine egne valg med hensyn til hvor mye jeg er her inne i denne perioden er livet mitt.

Jeg klarer derfor heller ikke å skille fra hverandre og kjenne igjen de ulike anonyme her inne, slik som jeg ser noen av dere gjør, når dere i svarene viser til annet som denne anonyme skal ha delt tidligere. 
 

Samtidig husker jeg en god del nick som ikke er her lenger; laguna, annegunn, asterix, sør, SDD, flisa og mange mange fler jeg ikke kommer på i farta. Det viser jo også at bekjentskap her inne ofte er nokså flyktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Relasjoner. De trykker liker på hverandre når de skriver og støtter hverandre når de får motgang

Anonymkode: d271e...937

Jeg trykker liker når jeg leser et innlegg jeg synes er bra. Det har ingen betydning hvem som har skrevet det.

Jeg tør også å være uenig i sak med de få jeg har truffet. Jeg stoler på at de få jeg har truffet er såpass trygge på seg selv, at de klarer å skille sak og person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, morsan skrev:

Jeg blir i grunnen ganske lei av at det fremstilles nærmest som noe suspekt at folk som har vært et sted lenge bli kjent med andre på det samme stedet. Husk at mange har vært her i over 20 år. Jeg tror ingen kjente hverandre fra før. Men når man har skrevet mer eller mindre aktivt her inne i årevis med det samme nicket, så blir man jo litt kjent, i hvertfall med de sidene som man viser her og de historiene man deler her. Det betyr ikke nødvendigvis at man er veldig nære venner, som fx inviterer hverandre i 50-årsdagen sin eller at man er faddere til hverandres barn. Og husk også at det ikke er slik at det er én klart avgrenset og tydelig gruppe, som i en kompisgjeng. A og B har kanskje truffet hverandre, og B har også truffet C, men A og C har ingen slik reaksjon. Osv. 
 

Poenget er at man ved å bruke det samme nicket over tid og dele historier om seg selv og sin hverdag får en relasjon til de nickene, og da kan det også være hyggelig å bli bedre kjent med personen bak. Det er også lettere å våge å avsløre sin rette identitet med noen man gjennom jevnlig kontakt har lært seg å stole på. 
 

Det er ingenting i dette som hindrer andre i å bli kjent med folk på nettforum – husk at alle har vært nye her en gang og ikke kjent noen. Og kanskje følt at «de andre» var en gruppe, selv om «de andre» selv ikke definerte seg som en gjeng. De aller fleste har også opptrådt anonymt innimellom, fordi de vil skrive om noe som de ikke vil ha knyttet til sitt faste nick. Det er helt normalt. Men hadde man alltid opptrådt anonymt, eller bytter nick hele tiden, eller er her lite/sjelden/kortvarig så blir det helt naturlig vanskeligere å bli en man relaterer seg til. 
 

For egen del tror jeg at det vil være vanskeligere for meg å skape nye nick-relasjoner på DOL nå, kontra slik det var for meg for en del år tilbake. Og det skyldes rett og slett at jeg ikke er her så mye eller så ofte som jeg brukte å være. Og da opparbeider jeg ikke tilsvarende kjennskap til nyere nick på samme måte som jeg gjorde i en periode i livet hvor jeg var her daglig, og heller ikke de nickene til meg. Det er også normalt, og en ting som jeg bare må godta at slik er det. Det er et resultat av mine egne valg med hensyn til hvor mye jeg er her inne i denne perioden er livet mitt.

Jeg klarer derfor heller ikke å skille fra hverandre og kjenne igjen de ulike anonyme her inne, slik som jeg ser noen av dere gjør, når dere i svarene viser til annet som denne anonyme skal ha delt tidligere. 
 

Samtidig husker jeg en god del nick som ikke er her lenger; laguna, annegunn, asterix, sør, SDD, flisa og mange mange fler jeg ikke kommer på i farta. Det viser jo også at bekjentskap her inne ofte er nokså flyktig. 

Flisa har vært innom :) 

Anonymkode: 66c4a...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært her i mange, mange år som anonym bruker og det er nok sånn at jeg kjenner de med nick litt, men det er ingen som kjenner meg. 

Anonymkode: 39df0...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten rart at man ikke blir gjenkjent av noen på måten man skriver på etter så mange år. 

Anonymkode: 39df0...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var da mange! Hvordan vet du hvem 7 stk er på ordentlig uten å ha møtt dem i rl? Hun ene var vel nesten naboen din, var hun ikke (lillemus)? Ja, det er mange trøndere på dol.

Anonymkode: 39df0...9d6

Ja, det er mange når jeg teller over, men vi snakker om ett nytt bekjentskap per år. Noen er pga treningstråden. Vi forteller hvordan det går på løp etc. Ellers er det blant annet folk som har spurt hvem jeg er (eller motsatt) pga et eller annet felles som kommer frem. Det er ingen på DOL jeg har jevnlig kontakt med.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånner det alltid. Det dannes gjender og felleskap, og noen blir stående utenfor. Gjerne de med aspergers.

Anonymkode: fa6b7...946

Ja. Jeg respekterer at folk skriver som anonym, men da blir man selvsagt ikke kjent med noen. Det er hele poenget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Gargamel skrev:

Ja, det er mange når jeg teller over, men vi snakker om ett nytt bekjentskap per år. Noen er pga treningstråden. Vi forteller hvordan det går på løp etc. Ellers er det blant annet folk som har spurt hvem jeg er (eller motsatt) pga et eller annet felles som kommer frem. Det er ingen på DOL jeg har jevnlig kontakt med.

Ja. Jeg respekterer at folk skriver som anonym, men da blir man selvsagt ikke kjent med noen. Det er hele poenget. 

Jeg ser da folk her som skriver med nick som aldri får svar.

Anonymkode: 3e23a...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser da folk her som skriver med nick som aldri får svar.

Anonymkode: 3e23a...d0b

Hvorfor svarer du ikke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok vi vet hvem det er.

Anonymkode: 3e23a...d0b

Ja vel. :) Nå kom jeg på en tidligere dol'er jeg er på fb med også. Og jeg har blitt gjenkjent i rl og har snakket mye med en annen ex-doler.

Før i tiden, for 20 år (!) siden diskuterte vi jo hvilket navn vi skulle gi barna våre og det var innimellom Dol-treff i det større byene, jeg deltok på 2 stk her jeg bor, det var trivelig. :) På det ene treffet var noen av barna med, jeg hadde eldstemann i bæresele på brystet husker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Lillemus skrev:

Ja vel. :) Nå kom jeg på en tidligere dol'er jeg er på fb med også. Og jeg har blitt gjenkjent i rl og har snakket mye med en annen ex-doler.

Før i tiden, for 20 år (!) siden diskuterte vi jo hvilket navn vi skulle gi barna våre og det var innimellom Dol-treff i det større byene, jeg deltok på 2 stk her jeg bor, det var trivelig. :) På det ene treffet var noen av barna med, jeg hadde eldstemann i bæresele på brystet husker jeg.

Hvorfor er det ingen som er intresert i DOL-treff nå?

Anonymkode: d271e...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg syns er en liten uting er å sitere to ulike AB i samme innlegg. Det kan gi inntrykk av at det er samme AB som har skrevet begge deler om en ikke ser så nøye etter. En kan si at en AB er en AB, eh nei. Det er ikke så morsomt å få et sitat fra en annen person med en helt annen mening enn det en står inne for i et svar til en selv. Gargamel denne var litt til deg.

Anonymkode: 39df0...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg mistenkte. Ikke rart noen snakker om gjenger og fellesskap og føler at de ikke er en del av det,når så mange kjenner hverandre privat. Da er det jo noe i det som sies, selv om dere nekter plent og omtrent håner den som tar det opp. 

Anonymkode: d271e...937

Jeg vet ikke om det er du som har startet mesteparten av trådene om dette temaet eller om det er mange som starter dem, - men jeg tenker at dersom man oppfatter seg så mye som et slags "offer" som en del av disse trådene gir uttrykk for, så spørs det hvor hyggelig man er å ha kontakt med. Jeg synes disse trådene de siste ukene, gjør dol et mindre hyggelig sted å være. Av og til lurer jeg på om agendaen din er noe ala: "Siden jeg ikke føler meg inkludert og sett her inne, så bør jammen ingen andre oppleve fellesskap heller". Spørsmålet er bare om en slik agenda vil gjøre deg lykkeligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, frosken skrev:

Jeg vet ikke om det er du som har startet mesteparten av trådene om dette temaet eller om det er mange som starter dem, - men jeg tenker at dersom man oppfatter seg så mye som et slags "offer" som en del av disse trådene gir uttrykk for, så spørs det hvor hyggelig man er å ha kontakt med. Jeg synes disse trådene de siste ukene, gjør dol et mindre hyggelig sted å være. Av og til lurer jeg på om agendaen din er noe ala: "Siden jeg ikke føler meg inkludert og sett her inne, så bør jammen ingen andre oppleve fellesskap heller". Spørsmålet er bare om en slik agenda vil gjøre deg lykkeligere. 

Har det noen gang vært hyggelig på DOL?

Anonymkode: d271e...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...