Gå til innhold

Hvor mange kjenner dere privat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå, frosken skrev:

Ja  

Ok. Er vel aspergeren i meg som ikke greier å oppfatte det da

Anonymkode: d271e...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok. Er vel aspergeren i meg som ikke greier å oppfatte det da

Anonymkode: d271e...937

Det kan være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gargamel skrev:

Hvorfor svarer du ikke? 

Fordi vedkommende skriver så mye "rør" at jeg ikke vet hva jeg skal svare. Og sånn er det med oss andre som ikke får svar. Kanskje pga aspergeren.

Anonymkode: 3e23a...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Ja vel. :) Nå kom jeg på en tidligere dol'er jeg er på fb med også. Og jeg har blitt gjenkjent i rl og har snakket mye med en annen ex-doler.

Før i tiden, for 20 år (!) siden diskuterte vi jo hvilket navn vi skulle gi barna våre og det var innimellom Dol-treff i det større byene, jeg deltok på 2 stk her jeg bor, det var trivelig. :) På det ene treffet var noen av barna med, jeg hadde eldstemann i bæresele på brystet husker jeg.

Det var koselig her i gamle dager?

Anonymkode: 3e23a...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det ingen som er intresert i DOL-treff nå?

Anonymkode: d271e...937

Kanskje fordi det er så mange anonyme her som man ikke aner det minste om, tidligere skrev jo alle under nick, noen under flere nick riktignok, da man kunne endre som man ville uten å gå via adm (må man det nå, forresten?) og tonen var en helt annen her inne den gangen enn den er i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var koselig her i gamle dager?

Anonymkode: 3e23a...d0b

Ja, den gangen var det mye mer aktivitet på andre fora, på Åpent, barn, religion osv, nå er det jo nesten et rent psykiatri-forum og det er noe helt annet i dag enn det var for 20 år siden. Men ting endrer seg jo og det er ikke nødvendigvis noe galt i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Ja, den gangen var det mye mer aktivitet på andre fora, på Åpent, barn, religion osv, nå er det jo nesten et rent psykiatri-forum og det er noe helt annet i dag enn det var for 20 år siden. Men ting endrer seg jo og det er ikke nødvendigvis noe galt i det.

Enig med deg.

Veldig mange bruker jo andre sosiale medier nå, som FB, Snapchat, Instagram etc. For 15-20 år siden var det ikke så mye å velge i, så mange av oss som brukte DOL gav mye av oss selv her i mange år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Er vel aspergeren i meg som ikke greier å oppfatte det da

Anonymkode: d271e...937

Det har opp gjennom tiden vært flere aktive personer her med Aspergers, så jeg synes ikke du skal skylde på det. Spør heller hvis det er noe du er usikker på, så er vi mange her som gjerne vil hjelpe deg hvis du misoppfatter ting som sies eller gjøres her eller i RL 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, morsan skrev:

Poenget er at man ved å bruke det samme nicket over tid og dele historier om seg selv og sin hverdag får en relasjon til de nickene, og da kan det også være hyggelig å bli bedre kjent med personen bak. Det er også lettere å våge å avsløre sin rette identitet med noen man gjennom jevnlig kontakt har lært seg å stole på. 
 

Det er ingenting i dette som hindrer andre i å bli kjent med folk på nettforum – husk at alle har vært nye her en gang og ikke kjent noen. Og kanskje følt at «de andre» var en gruppe, selv om «de andre» selv ikke definerte seg som en gjeng. De aller fleste har også opptrådt anonymt innimellom, fordi de vil skrive om noe som de ikke vil ha knyttet til sitt faste nick. Det er helt normalt. Men hadde man alltid opptrådt anonymt, eller bytter nick hele tiden, eller er her lite/sjelden/kortvarig så blir det helt naturlig vanskeligere å bli en man relaterer seg til. 
 

Veldig godt skrevet,  hele innlegget. Klippet ut bare noe av det, som jeg håper at noen av de som nå er kritiske, leser en gang til, og tar til seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært her i mange, mange år som anonym bruker og det er nok sånn at jeg kjenner de med nick litt, men det er ingen som kjenner meg. 

Anonymkode: 39df0...9d6

Vil du ikke at noen skal bli kjent med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

En ting jeg syns er en liten uting er å sitere to ulike AB i samme innlegg. Det kan gi inntrykk av at det er samme AB som har skrevet begge deler om en ikke ser så nøye etter. En kan si at en AB er en AB, eh nei. Det er ikke så morsomt å få et sitat fra en annen person med en helt annen mening enn det en står inne for i et svar til en selv. Gargamel denne var litt til deg.

Anonymkode: 39df0...9d6

OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, påskelilje skrev:

Enig med deg.

Veldig mange bruker jo andre sosiale medier nå, som FB, Snapchat, Instagram etc. For 15-20 år siden var det ikke så mye å velge i, så mange av oss som brukte DOL gav mye av oss selv her i mange år. 

Godt poeng med «konkurransen» fra sosiale medier! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært her i mange, mange år som anonym bruker og det er nok sånn at jeg kjenner de med nick litt, men det er ingen som kjenner meg. 

Anonymkode: 39df0...9d6

 

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

En ting jeg syns er en liten uting er å sitere to ulike AB i samme innlegg. Det kan gi inntrykk av at det er samme AB som har skrevet begge deler om en ikke ser så nøye etter. En kan si at en AB er en AB, eh nei. Det er ikke så morsomt å få et sitat fra en annen person med en helt annen mening enn det en står inne for i et svar til en selv. Gargamel denne var litt til deg.

Anonymkode: 39df0...9d6

Vel - begge de to tingene du beskriver her er jo en følge av å velge å skrive som anonym over tid da. Om du vil at folk skal bli mer kjent med deg bakom "anonym bruker" og/eller sitere deg direkte og ikke bli misoppfattet som å være en annen - ja, da er alternativet å ha et personlig nick og slutte å skrive som "anonym bruker".

Dersom det kommenteres fra flere om samme tema er det veldig kjekt å sitere flere i samme svar, så jeg tror ikke du kommer noen vei med å klage på at noen kan tro du blir sitert når det ikke er du som har skrevet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånner det alltid. Det dannes gjender og felleskap, og noen blir stående utenfor. Gjerne de med aspergers.

Anonymkode: fa6b7...946

Uff. All denne negativiteten rundt det å ha Asperger. Jeg blir svett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Glitter skrev:

Uff. All denne negativiteten rundt det å ha Asperger. Jeg blir svett. 

Tror det er grunn til å tenke at det ikke er mange forskjellige personer som står bak slike innlegg. Sannsynligvis primært en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frosken skrev:

Tror det er grunn til å tenke at det ikke er mange forskjellige personer som står bak slike innlegg. Sannsynligvis primært en. 

Ja. Det tror jeg du kan ha rett i. Må likevel si at jeg begynner å bli litt lei, men jeg får prøve å overse det. Det er kanskje ikke min sterkeste side da. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
2 minutter siden, Glitter skrev:

Uff. All denne negativiteten rundt det å ha Asperger. Jeg blir svett. 

Ja, og jeg må si jeg begynner å bli litt lei av det... Det at det fokuseres så mye på Asperger, og at "aspergere" skriver så mye om det å ha Asperger. 

Det kan jo være veldig forskjellig hvordan mennesker med Asperger har det. At det er en utfordrende diagnose er det nok ingen tvil om, men jeg begynner som sagt å bli litt lei av fokuset rundt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Glitter skrev:

Ja. Det tror jeg du kan ha rett i. Må likevel si at jeg begynner å bli litt lei, men jeg får prøve å overse det. Det er kanskje ikke min sterkeste side da. 😛

Du kan kanskje prøve å huske at det ikke nødvendigvis er så lett for andre heller å gi slipp på det de ønsker å formidle. Jeg tenker at noen har fått veldig lite hjelp for sine vansker, og jeg kan skjønne at det har utløst mye bitterhet og frustrasjon. 

Det er synd at samfunnet ikke klarer å legge forholdene bedre til rette for at alle som ønsker det kan ha meningsfylt arbeid og andre aktiviteter som gir trivsel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frosken skrev:

Du kan kanskje prøve å huske at det ikke nødvendigvis er så lett for andre heller å gi slipp på det de ønsker å formidle. Jeg tenker at noen har fått veldig lite hjelp for sine vansker, og jeg kan skjønne at det har utløst mye bitterhet og frustrasjon. 

Det er synd at samfunnet ikke klarer å legge forholdene bedre til rette for at alle som ønsker det kan ha meningsfylt arbeid og andre aktiviteter som gir trivsel. 

Ja. Det gav mening for meg. Jeg har jo mine oppheng jeg også og det er ikke lett å gi slipp på. 

Jeg skulle virkelig ønske at alle fikk både nok og riktig hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...