Gå til innhold

Hva slags behandlinger har du motatt?

Anbefalte innlegg

Da tenker jeg på sånn som f.eks:

Individualterapi (hva slags har du fått, er det kognitiv terapi osv)?

Gruppeterapi (hva slags gruppeterapi)?

Kunstterapi/musikkterapi/rideterapi?

Vært innlagt på dps?

Vært innlagt på psykitrisk sykehus

Vært innlagt andre steder (f.eks modum bad)?

Eller andre behandlinger du har mottat?

Anonymkode: 7e511...408

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/453149-hva-slags-behandlinger-har-du-motatt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått i samtaleterapi i 6 måneder nå. Går annenhver uke.

Har ellers kun vært mest innlagt egentlig. Så har vel blitt opp mot 20 ganger på dps. Mye kunne nok vært unngått om jeg hadde fått behandling da jeg spurte om det første gangen, men som desverre endte i avslag.

Akkurat nå, Marye skrev:

Var innlagt i to år og prøvde ut et tonn med medisiner

gikk psykoedukasjonskurs

siden fått mye forskjellige medisiner og innleggelse tvang og frivillig om hverandre 

nå fått leponex og anser meg selv frisk

Aldri fått individualterapi utenom innleggelsene?

Gjest Fastnick
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vært innlagt på dps?

Jeg svarer ikke på spørsmålene (i denne omgang i alle fall), men vil bare komme med en litt artig observasjon som kan vise forskjell på brukere av ulike forum. 

Når noen stiller spørsmål f. eks på Åpent forum som krever svar av utleverende karakter, får ts så og si alltid slengt i trynet at det vil de ikke svare på hvis ikke ts selv skriver med nick og utleverer seg selv først. Da er ofte standardkommentaren: "skriver/spør altså anonym" hvorpå flere hiver seg på og "liker" den kommentaren. 

Det blir spennende å se om du får mer vettuge svar fra brukerne av psykiatriforumet, noe jeg absolutt tror. ;)

Endret av Fastnick

Annonse

Akkurat nå, Fastnick skrev:

Jeg svarer ikke på spørsmålene (i denne omgang i alle fall), men vil bare komme med en litt artig observasjon som kan vise forskjell på brukere av ulike forum. 

Når noen stiller spørsmål f. eks på Åpent forum som krever svar av utleverende karakter, får ts så og si alltid slengt i trynet at det vil de ikke svare på hvis ikke ts selv skriver med nick og utleverer seg selv først. Da er ofte standardkommentaren: "skriver/spør altså anonym" hvorpå flere hiver seg på og "liker" den kommentaren. 

Det blir spennende å se om du får mer vettuge svar fra brukerne av psykiatriforumet, noe jeg absolutt tror. ;)

Hallo? Det er ikke akkurat særlig "utleverende" å skrive om man hva slags behandlinger man har mottat. Ingen kan liksom kjenne deg igjen om du skriver det med mindre du skriver hvilken by, årstall, navn og alt mulig.. 😄 Og det er forresten heller ingen her som har tvunget noen til å skrive med brukernavn.

Gjest Fastnick
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hallo? Det er ikke akkurat særlig "utleverende" å skrive om man hva slags behandlinger man har mottat. Ingen kan liksom kjenne deg igjen om du skriver det med mindre du skriver hvilken by, årstall, navn og alt mulig.. 😄 Og det er forresten heller ingen her som har tvunget noen til å skrive med brukernavn.

Jeg vet. Det er derfor jeg noen ganger kan irritere meg over sånne svar til trådstartere på f.eks Åpent forum. 

Finner selvfølgelig ikke noen eksempler på det akkurat nå da jeg trengte det...

Endret av Fastnick

Har vært mange ganger i akuttpsykiatrien.

Hatt noen innleggelser på DPS.

Vært i til sammen 15 mnd i rusbehandling. Litt på tvang, men mest frivillig. 

Vært et par runder hos psykolog/sykepleier på DPS. 

Får oppfølging av kommunal psykiatri to ganger i uken. 

Fått elektrosjokkterapi. 

Sammen med rusbehandling har jeg vel vært innlagt i rundt to år og to måneder siste tre år og to-tre mnd. Men det er framgang hva hyppighet av innleggelser angår. Bare i fall noen skulle føle for å kritisere det. :)

Hei!

Jeg gikk i ca 12 år til en psykiater som diagnostiserte og behandlet meg.

Jeg ble diagnostisert med asperger syndrom, videre behandling foregikk ved at psykiateren leste mine mail, som var svært lange, før timene (*), og kommenterte disse, dvs svarte på det jeg lurte på, og jeg hørte på alt, og tok kunnskapen til meg. Etter en del år, gikk ikke min mail igjennom, fra da av startet vi mer være det min pensjonerte psykiater kalte, spontane, dvs at man kan snakke sammen, uten å ha lest en tekst/forberedt seg. Det siste var også til stor nytte. Så iblant er det ok at det skjer tekniske glipp,  eller andre ting som at mailserver er nede.

Jeg ble og er fremdeles svært glad i denne psykiateren, selv om psykiateren har gått av med pensjon. Jeg ble det man vel kan kalle en frisk og godtfungerende person med, etter dagens standarder i følge DSM-10 Asperger syndrom. med DSM-11 vil trolig diagnosen asperger syndrom falle bort, og komme under bare autismespekterforstyrrelser.

(*) psykiateren sa selv mail var lange, men ryddige, godt skrevet, og interessante. Det var nemmelig første gang hun forstod hva det vil si å ha autisme, eller første gang som hun sa, "du skriver slik at jeg kommer inn under huden og forstår hvordan det er å ha autisme".  Den lengste mail valgte jeg å sende som brev, det var den første redegjørelsen over mine problemer, jeg inndelte denne kronologisk, den var på ca 60 sider, men dette var en så god beskrivelse av hvordan det er å ha autisme, at den bør visst bli utgitt. (det var beskjeden jeg fikk av min pensjonerte psykiater)

Men til spørsmålet ditt og mitt svar, for min del bestod behandlingen i at psykiateren svarte på mine spørsmål, og jeg hørte på alt, og jeg tok det til meg. Det var jo tross alt jeg som hadde problemene med å fungere, min psykiater fungerte på alle vis utmerket, derfor tenkte jeg, det er lurt å høre på alt hun sier.

Og det var lurt, det ser jeg jo nå i ettertid.

Endret av Madelenemie
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

- Svar: psykoanalyse, mentaliseringsbasert, eklektisk, mm. 

- Svar: analytisk

- Svar: musikkterapi, hesteassistert terapi

Vært innlagt på dps?

- Svar: Ja

Anonymkode: 40437...444

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...