AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 Del Skrevet 10. februar 2020 Et spørsmål til kupton Jeg har det svært dårlig psykisk og har i lengre tid slitt med alvorlig depresjon og tenker ofte på å gjøre det slutt osv. Har mange andre problemer og diagnoser også. Men kan jeg bli innlagt på psykiatrisk sykehus når det er frivillig fra min side i noen uker? (Jeg har vært akuttinnlagt før, men dette er max 5 dager og jeg har behov for behandling og folk rundt meg hele tiden). Jeg vet at jeg kan bli innlagt på dps fordi det har jeg blitt spurt om jeg ønsket før, men min erfaring derfra er at det er ikke noe hjelp og lite tilsyn/ansatte så jeg trenger å være på psykiatrisk sykehus. Eller tar ikke de psykiatriske sykehusene imot folk til lengre opphold med mindre de i utgangspunktet ble innlagt pga et selvmordsforsøk? Anonymkode: 8c292...d92 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/453163-kupton-jeg-vil-bli-innlagt-p%C3%A5-psykiatrisk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fastnick Skrevet 11. februar 2020 Del Skrevet 11. februar 2020 (endret) Jeg vet om andre som føler og tenker som deg, det at de må bli passet på 24/7 og ikke vil greie å leve uten tilsyn. (I alle fall sånn jeg tolket det du skrev om at du har behov for å ha folk rundt deg hele tiden). Siden det er umulig å være innlagt på livstid, så er muligens bemannet omsorgsbolig et alternativ. Har du vurdert det? Jeg vet om ei som hadde det som deg (hvis jeg har forstått deg riktig, da), og hun fikk det. Det gjorde livet hennes mye tryggere og bedre, og naturligvis økte det livskvaliteten hennes. Oi, ble for seint oppmerksom på at du kun ønsker svar fra Kupton. Endret 11. februar 2020 av Fastnick 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/453163-kupton-jeg-vil-bli-innlagt-p%C3%A5-psykiatrisk/#findComment-3954272 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 Del Skrevet 11. februar 2020 Akkurat nå, Fastnick skrev: Jeg vet om andre som føler og tenker som deg, det at de må bli passet på 24/7 og ikke vil greie å leve uten tilsyn. (I alle fall sånn jeg tolket det du skrev om at du har behov for å ha folk rundt deg hele tiden). Siden det er umulig å være innlagt på livstid, så er muligens bemannet omsorgsbolig et alternativ. Har du vurdert det? Jeg vet om ei som hadde det som deg (hvis jeg har forstått deg riktig, da), og hun fikk det. Det gjorde livet hennes mye tryggere og bedre, og naturligvis økte det livskvaliteten hennes. Jeg greier fint å lage mat og re opp senga selv så jeg tror ikke jeg trenger omsorgsbolig, jeg må bare ha hjelp med de problemene jeg har og tilstanden min nå. Jeg har fått avslag på poliklinisk behandling fordi de anså meg for syk og et håpløst tilfelle, så det eneste muligheten jeg har for å få noe hjelp for mine problemer er faktisk innleggelse. Skulle gjerne gått tilbake i tid nå å søkt privat behandling og betalt det selv for nå er det kommet så langt at jeg klarer meg ikke hjemme lenger. Har seriøst ikke vært utafor døra med mindre jeg skal handle mat på over ett år nå. Anonymkode: 8c292...d92 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/453163-kupton-jeg-vil-bli-innlagt-p%C3%A5-psykiatrisk/#findComment-3954273 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FjellOgDalar Skrevet 11. februar 2020 Del Skrevet 11. februar 2020 Jeg tror at med det systemet vi har nå, så nytter ofte ikke lange innleggelser noe særlig. Behandlingen er gjerne lite målrettet, og det blir mange og lange dager med lite innhold. Så skrives man ut til den livssituasjonen som for mange er det virkelige problemet. Om det finnes mulighet for å komme inn steder hvor det er et skikkelig, fokusert opplegg ville det vært mer hensiktsmessig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/453163-kupton-jeg-vil-bli-innlagt-p%C3%A5-psykiatrisk/#findComment-3954364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.