Gå til innhold

Når vet man at man er hjerneskada?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, Hjerneskada skrev:

Å ja sorry, jeg så ikke det jeg. Jeg er hjerneskada, skjønner'u

Om du er hjerneskada vil ikke vises på noen cat scans eller MRI, men en nevropsykologsik test kan vise hvilke problemområder din psyke har. Dette kan også trenes frem. Tar du en iq test hver dag i 20 år, vil du etterhvert bli flinkere. Hjernen ødelegges av lediggang men dette kan trenes opp. Med mindre du har organiske hjernesykdommer som demens og den slags.

Anonymkode: 286c7...30d

Forøvrig er de med ekte hjerneskade, folk som har blitt rammet av slag, eller demens, eller skader i forbindelse med ulykker osv. Psykisk syke kan trene seg opp. Men det krever innsats. Når man vet att psykisk sykdom ofte ledsages av lediggang og feil fokus, så er det ikke ekte hjerneskade, men kognitiv svikt som i de fleste tilfeller kan korrigeres, dersom MAN GÅR INN FOR DET!

Annonse

21 minutter siden, Hjerneskada skrev:

Kan hjerneskade etter bipolar lidelse mani korrigeres dersom MAN GÅR INN FOR DET?

Du kan i hvertfall hjelpes til. Ta dine medisiner, hold deg aktiv, gjør noe hjernetrim. osv.

35 minutter siden, Hjerneskada skrev:

Kan hjerneskade etter bipolar lidelse mani korrigeres dersom MAN GÅR INN FOR DET?

Ja, det er bare til å bestemme seg for å ikke være hjerneskada lenger. Mange sykdommer og lyter man kan kvitte seg med på den måten :)

Anonymkode: 852eb...c7b

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er bare til å bestemme seg for å ikke være hjerneskada lenger. Mange sykdommer og lyter man kan kvitte seg med på den måten :)

Anonymkode: 852eb...c7b

Jeg vet ikke jeg. Men jeg har en nær forelder som er hjerneskadet. Han kunne ikke skrevet relativt intelligente betraktninger om sin hjerneskade.

De fleste psykotiske lidelser har kognitive problemer som mulighet, men hjerneskade? "Jeg har skade i foten som følge av inaktivitet"....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...