Gå til innhold

Sykepleieren var her i dag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg hadde svært lite å ta opp, kun at jeg føler meg deprimert, stygg og tom,han sa ikke mye bortsett fra at det var ikke sånn han oppfattet meg. Så måtte jeg prøve å finne på ting å snakke om,det ble ikke mye og mye taushet. Han var en halv time siden jeg ikke hadde mer på hjertet, burde ikke dette i seg selv fortelle han noe? At jeg ikke er meg selv? Og psykiateren hadde sagt at det var ikke sikkert jeg kjente noen forskjell på flere uker, selv om jeg bare tok 75 mg xeplion. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg ikke tar medisiner har jeg mye å snakke om,nå svært lite. Tom og avflatet kan man si. 

Skrevet

Hva tenkte du da at sykepleieren burde ha gjort?. 

Anonymkode: d96b0...1af

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva tenkte du da at sykepleieren burde ha gjort?. 

Han gjorde ikke noe galt, det er meg det er noe galt med. Det syns jeg de burde se, at jeg ikke er meg lengre. Da er det ikke rett å ta medisiner. 

Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Når jeg ikke tar medisiner har jeg mye å snakke om,nå svært lite. Tom og avflatet kan man si. 

Skal du lage en tråd om medisiner vs ikke medisiner igjen? 

I så fall oppfordrer jeg alle lesere til å ikke engasjere seg i det. 

(Ikke vondt ment, stjernestøv. Intensjonen er bare å hjelpe deg). 

Anonymkode: ff214...af7

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skal du lage en tråd om medisiner vs ikke medisiner igjen? 

I så fall oppfordrer jeg alle lesere til å ikke engasjere seg i det. 

(Ikke vondt ment, stjernestøv. Intensjonen er bare å hjelpe deg). 

Anonymkode: ff214...af7

Nei det var ikke min mening med denne tråden, beklager hvis det ble oppfattet sånn :) Bare unrer meg på hva slags terapi jeg får ut av dette? Når jeg ikke har noe å si? Det er vel bortkastet da? Men jeg opptok jo bare en halv time av verdifull tid da. 

Skrevet

Så mange tråder som du starter burde du vel finne noe å snakke om med sykepleieren? 

Anonymkode: 39f74...622

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så mange tråder som du starter burde du vel finne noe å snakke om med sykepleieren? 

Anonymkode: 39f74...622

Kanskje det er bedre for meg å skrive enn å snakke? Har alltid hatt lett for å skrive, snakke er det verre med. Og min sønn oppfatter meg som dårlig nå,men sykepleieren mener vel jeg er stabil. Alt ordner seg ikke bare man tar xeplion sånn som de tror. 

Skrevet
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Han gjorde ikke noe galt, det er meg det er noe galt med. Det syns jeg de burde se, at jeg ikke er meg lengre. Da er det ikke rett å ta medisiner. 

Kanskje han rapporterte videre akkurat slik du beskriver deg?. At du var flat og lite pratsom?. De rapporterer gjerne også hva pasienten sier?. Og du sa at du følte deg deprimert. Du må ikke klandre deg selv for dette. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje han rapporterte videre akkurat slik du beskriver deg?. At du var flat og lite pratsom?. De rapporterer gjerne også hva pasienten sier?. Og du sa at du følte deg deprimert. Du må ikke klandre deg selv for dette. 

Kanskje. Men de må ikke tro at alt ordner seg bare man tar xeplion, føler meg verre nå. Skulle ønske de forstod det bare,men de mener jo jeg var verre før. Var ikke det, så der er vi uenige. 

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Nei det var ikke min mening med denne tråden, beklager hvis det ble oppfattet sånn :) Bare unrer meg på hva slags terapi jeg får ut av dette? Når jeg ikke har noe å si? Det er vel bortkastet da? Men jeg opptok jo bare en halv time av verdifull tid da. 

Neida, dette er ikke bortkastet. Det er viktig at du følges opp selv når du opplever deg flat. Jeg synes ikke du skal bekymre deg for at du tar opp andres tid, det er ikke din jobb. Du kvalifiserer for støtte på alle tenkelige måter.

Lei å høre at du føler deg i dårlig form.

Skrevet
1 minutt siden, XbellaX skrev:

Neida, dette er ikke bortkastet. Det er viktig at du følges opp selv når du opplever deg flat. Jeg synes ikke du skal bekymre deg for at du tar opp andres tid, det er ikke din jobb. Du kvalifiserer for støtte på alle tenkelige måter.

Lei å høre at du føler deg i dårlig form.

Ok får prøve å tenke sånn,det ble bare noen tause mellomrom og det var litt ekkelt. Tenkte inni meg "Hva gjør han her"? 

Ja det er litt kjipt å være i dårlig form. 

Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok får prøve å tenke sånn,det ble bare noen tause mellomrom og det var litt ekkelt. Tenkte inni meg "Hva gjør han her"? 

Ja det er litt kjipt å være i dårlig form. 

Stillhet kan være ganske fint, også i slike sammenhenger. Han sitter der fordi han bryr seg om deg og vil deg vel. Neste gang, hvis du fortsatt opplever det slik så kan du spørre han hva han tenker på for nå synes du han var stille veldig lenge :- )

Skrevet
3 minutter siden, XbellaX skrev:

Stillhet kan være ganske fint, også i slike sammenhenger. Han sitter der fordi han bryr seg om deg og vil deg vel. Neste gang, hvis du fortsatt opplever det slik så kan du spørre han hva han tenker på for nå synes du han var stille veldig lenge :- )

Ok :) Men tror ikke han tenkte på noe spesielt. Vi snakket om ragnarokk og da,det var da noe som jeg smilte litt av. Men smil betyr ikke at en ikke er deprimert. 

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ok :) Men tror ikke han tenkte på noe spesielt. Vi snakket om ragnarokk og da,det var da noe som jeg smilte litt av. Men smil betyr ikke at en ikke er deprimert. 

Jeg har også en tendens til å ta ansvar for hva terapeuter sier og tenker. Men det er ikke mitt ansvar. Dessuten må jeg velge å stole på at de som er utdannet til dette har litt kunnskap om slikt. Kanskje du kan fortelle akkurat det at du er bekymret for at din situasjon skal bli oppfattet feil. Og at når sykepleieren har gått så grubler du litt på dette og bekymrer deg. 

Skrevet

Kanskje du kan spørre om dere neste gang kan spasere en tur mens dere prater, det er bra for depresjon å komme seg opp av sofaen.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også en tendens til å ta ansvar for hva terapeuter sier og tenker. Men det er ikke mitt ansvar. Dessuten må jeg velge å stole på at de som er utdannet til dette har litt kunnskap om slikt. Kanskje du kan fortelle akkurat det at du er bekymret for at din situasjon skal bli oppfattet feil. Og at når sykepleieren har gått så grubler du litt på dette og bekymrer deg. 

Ja kan jo snakke om dette neste gang. 

Skrevet
2 minutter siden, Fionys skrev:

Kanskje du kan spørre om dere neste gang kan spasere en tur mens dere prater, det er bra for depresjon å komme seg opp av sofaen.

Ja det kan vi jo,har tatt oss en kjøretur av og til. 

Skrevet
3 timer siden, stjernestøv skrev:

Så slutt å ta medisinene dine og avslutt samarbeidet med kommunen da hvis du ikke ønsker hjelp! Man er faktisk ansvarlig for seg selv og sitt eget liv, og det er heller ingen som tvinger deg til å innta medisiner.

Anonymkode: 07158...089

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så slutt å ta medisinene dine og avslutt samarbeidet med kommunen da hvis du ikke ønsker hjelp! Man er faktisk ansvarlig for seg selv og sitt eget liv, og det er heller ingen som tvinger deg til å innta medisiner.

Anonymkode: 07158...089

Ja kanskje det er det jeg skal gjøre, det er bare godt at noen er der for meg og noen ganger.Derfor sier jeg ikke fra meg tilbudet,men jeg vet jeg er ansvarlig for meg selv.. Når har andre tatt ansvar for meg, dette fikk meg til å smile litt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...