Gå til innhold

Stygt brudd i håndledd


Gjest Ino

Anbefalte innlegg

Pappa falt ned fra et tak i går og knuste noen ben inne i håndleddet. Legene (3 stk)dro det på plass, gipset og sendte han hjem med noen Paralgin i lomma. Han skal tilbake til sykehuset på torsdag for å ta nytt røntgenbilde for å se om det fortsatt ligger rett, eller om det må opereres og settes inn stålplater/-bolter.

Jeg bor desverre langt unna og kan ikke hjelpe så mye til. Han har grusomme smerter, og må "knaske" i seg disse parlgin forte-tablettene med få timers mellomrom.

Er det normalt å ha slike smerter etter brudd? Hvor lenge vil han ha det så grusomt som nå?

Vi er selvfølgelig spente på om håndleddet blir "i orden igjen". Noen som har erfaring med tilsvarende ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Knut Erik Ånensen, Allmennlege

Til Ino ang stygt brudd i håndledd

Et håndbrudd slik du beskriver kan være smertefullt. Ofte vil det være lokal hevelse og irritasjon i bløtvevet rundt bruddstedet også som kan forklare noe av smertene. Jeg synes dog dette virker å være i meste laget, og det er etter min mening fornuftig å få sjekket at gipsen ikke sitter for stramt eller at det er tegn til begynnende infeksjon.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...