Gå til innhold

Enda en dag der man kun ligger i sengen...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Orker ikke eller gidder ikke stå opp er jeg med på. Men klarer jeg ikke, har jeg ingen tro på.

Enn hvis de lå en sjekk på 1 mill i postkassen som kunne hentes mellom 08.00 og 10.00 dersom en var nydusjet og påkledd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, kupton skrev:

Orker ikke eller gidder ikke stå opp er jeg med på. Men klarer jeg ikke, har jeg ingen tro på.

Enn hvis de lå en sjekk på 1 mill i postkassen som kunne hentes mellom 08.00 og 10.00 dersom en var nydusjet og påkledd?

Jeg klarte ikke og det er helt sant! Har heldigvis aldri vært så dårlig noen gang igjen,klarte ikke gå til postkassen heller. Det var et rent Helvete, jeg ville og ba til Gud om at jeg bare måtte få klare å gå. Da skulle jeg aldri klage mer igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan jo si at nå orker jeg ikke men jeg klarer, men det var altså et år jeg ikke klarte å gå. De på modum mente jeg var psykotisk da, og at det var omsorsvikt fra de rundt meg som lot meg ligge der å råtne. Andre tok seg av barna da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Og mine omgivelser fortvilte, spiste ikke heller på den tiden og var veldig svak og tynn. 

Det at du ikke spiste, hadde trolig en svært stor sammenheng med at du klarte så lite som du gjorde på den tiden. Det understreker bare hvor viktig det er å forsøke å opprettholde basale behov som kroppen trenger for å fungere som bl.a. normalt matinntak i dette tilfellet. Jeg sier ikke det er enkelt, på ingen måte, men ting påvirker hverandre her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Eva Sofie skrev:

Det at du ikke spiste, hadde trolig en svært stor sammenheng med at du klarte så lite som du gjorde på den tiden. Det understreker bare hvor viktig det er å forsøke å opprettholde basale behov som kroppen trenger for å fungere som bl.a. normalt matinntak i dette tilfellet. Jeg sier ikke det er enkelt, på ingen måte, men ting påvirker hverandre her.

Ja jeg vet jo det, men jeg trodde jo maten var forgiftet og den vokste i munnen. Klart jeg ble svak i kroppen av å ikke spise, bare røykte og drakk kaffe. Har aldri vært så tynn og så dårlig. Og være tynn er ikke et problem jeg pleier å ha :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bondevik kom seg ikke ut av sengen da han ble psykisk syk. 

Anonymkode: 2288c...e90

Har du lenke til denne påstanden? Bondevik har vel alltid fremhevet at det å gå tur, samvær og samtaler med kone og venner var hans metode ut av depresjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Det er ikke alle som klarer, jeg har selv vært der. Nå klarer jeg mer, men noen ganger hender det at personer er så dårlige at de ikke klarer noe. 

Alle kan klare _noe_, under forutsetning av at de vet hva som er viktigst å prioritere akkurat den dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frosken skrev:

Alle kan klare _noe_, under forutsetning av at de vet hva som er viktigst å prioritere akkurat den dagen. 

Jeg klarte ingenting, husker jeg prøvde å legge sammen klær...måtte bare gi meg. Det er sant, klarte ikke stort på et år. Meg og sykepleieren satt og drakk kaffe og røykte og snakket om åndelige ting. Hun syns det var spennende. Jeg sa flere ganger "Jeg klarer ikke mer" sa hun "Ta en time av gangen". Tok taxi ned til psykologen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Jeg klarte ingenting, husker jeg prøvde å legge sammen klær...måtte bare gi meg. Det er sant, klarte ikke stort på et år. Meg og sykepleieren satt og drakk kaffe og røykte og snakket om åndelige ting. Hun syns det var spennende. Jeg sa flere ganger "Jeg klarer ikke mer" sa hun "Ta en time av gangen". Tok taxi ned til psykologen. 

Er du schizofren? Var det de negative symptomene du hadde?

Anonymkode: dc376...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg klarte ingenting, husker jeg prøvde å legge sammen klær...måtte bare gi meg. Det er sant, klarte ikke stort på et år. Meg og sykepleieren satt og drakk kaffe og røykte og snakket om åndelige ting. Hun syns det var spennende. Jeg sa flere ganger "Jeg klarer ikke mer" sa hun "Ta en time av gangen". Tok taxi ned til psykologen. 

Du beskriver egentlig at du klarte litt. Du kom deg til psykologen - riktignok med taxi, men det er mer enn om du hadde ligget i sengen hele dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg klarte ingenting, husker jeg prøvde å legge sammen klær...måtte bare gi meg. Det er sant, klarte ikke stort på et år. Meg og sykepleieren satt og drakk kaffe og røykte og snakket om åndelige ting. Hun syns det var spennende. Jeg sa flere ganger "Jeg klarer ikke mer" sa hun "Ta en time av gangen". Tok taxi ned til psykologen. 

Da greide du jo noe da. Du greide å sette deg opp, røyke, snskke, og drikke kaffe. Var det du som var på kjøkkenet og lagde den kaffen også, eller var det sykepleieren?

Ikke alle greier å snakke en gang når de er dypt deprimerte. Bare sånn enstavelsesord. Det å sitte å snakke om åndelige ting, antagelig med stort engasjement, beviser at du greide annet enn å ligge jo. 

Anonymkode: cc44c...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg klarte ingenting, husker jeg prøvde å legge sammen klær...måtte bare gi meg. Det er sant, klarte ikke stort på et år. Meg og sykepleieren satt og drakk kaffe og røykte og snakket om åndelige ting. Hun syns det var spennende.

Merkelig at "sykepleieren" sitter og nører opp om psykdom.

Anonymkode: 1b7fe...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kayia skrev:

Har du lenke til denne påstanden? Bondevik har vel alltid fremhevet at det å gå tur, samvær og samtaler med kone og venner var hans metode ut av depresjonen?

Jeg mener vagt å huske at han skrev at han skjønte at han var syk da han ikke klarte å stå opp? I så fall vil ikke det stå i motstrid til beskrivelsen av hva han gjorde for å komme seg ut av depresjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, frosken skrev:

Jeg mener vagt å huske at han skrev at han skjønte at han var syk da han ikke klarte å stå opp? I så fall vil ikke det stå i motstrid til beskrivelsen av hva han gjorde for å komme seg ut av depresjonen. 

Angående Bondevik:

Det er en del 1 også, men den fant jeg ikke. Ler så jeg griner! 😂

Anonymkode: cc44c...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er du schizofren? Var det de negative symptomene du hadde?

Anonymkode: dc376...961

Jeg vet ikke,var vel schizofren på den tiden. Men var mer død enn levende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig at "sykepleieren" sitter og nører opp om psykdom.

Anonymkode: 1b7fe...d74

Men det er spennende det åndelige,det har jo min sykepleier nå sagt også og den gamle psykiateren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frosken skrev:

Du beskriver egentlig at du klarte litt. Du kom deg til psykologen - riktignok med taxi, men det er mer enn om du hadde ligget i sengen hele dagen. 

Ja sant. Men var i grunn ganske ubrukelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Men det er spennende det åndelige,det har jo min sykepleier nå sagt også og den gamle psykiateren. 

Hvis det er så spennende hvorfor skaffer du deg ikke bare en sjaman til kjæreste? Må vel være bedre det å snakke om åndelige ting med en uinteressert sykepleier..

Anonymkode: aa6f9...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da greide du jo noe da. Du greide å sette deg opp, røyke, snskke, og drikke kaffe. Var det du som var på kjøkkenet og lagde den kaffen også, eller var det sykepleieren?

Ikke alle greier å snakke en gang når de er dypt deprimerte. Bare sånn enstavelsesord. Det å sitte å snakke om åndelige ting, antagelig med stort engasjement, beviser at du greide annet enn å ligge jo. 

Anonymkode: cc44c...fad

Jo det har du nok rett i,jeg var jo oppslukt i det åndelige. Jeg trakk kaffen også. Så noe klarte jeg jo. Men det jeg ville klarte jeg ikke,å ta meg av barna. Jeg var håpløs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er så spennende hvorfor skaffer du deg ikke bare en sjaman til kjæreste? Må vel være bedre det å snakke om åndelige ting med en uinteressert sykepleier..

Anonymkode: aa6f9...746

De er meget interessert i det åndelige i psykiatrien. Har kjæreste jeg,snakker til han om det og. Men han har ikke så mye tro på sånt lenger,er deprimert hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...