Gå til innhold

Tvangsinnleggelse.


RamonaK

Anbefalte innlegg

Ja da sitter jeg på lukket avdeling, hvordan skal dette gjøre noe bedre??? Jeg fikk beskjed om at jeg kunne være frivillig hvis ikke ble det tvang. Men ble lurt trill rundt, ettersom de sa hvis jeg la meg inn frivillig kunne være på åpen post, men ble sendt rett på lukket avdeling. Bare triks å fanteri. Grunnen til at de ville legge meg inn var at de mente jeg skjulte noe. Er det egentlig en grunn til tvangsinnleggelse? Jeg mener, jeg føler ikke akkurat det er frivillig når jeg får beskjed om at hvis jeg ikke gjør det frivillig, blir det tvang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Jeg har ikke selvmordstanker og er ikke psykotisk. Så hvorfor er jeg her? Så det kan da vel ikke være grunn til tvang?

3 minutter siden, frosken skrev:

Har de rett i at du skjuler relevant informasjon?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja da sitter jeg på lukket avdeling, hvordan skal dette gjøre noe bedre??? Jeg fikk beskjed om at jeg kunne være frivillig hvis ikke ble det tvang. Men ble lurt trill rundt, ettersom de sa hvis jeg la meg inn frivillig kunne være på åpen post, men ble sendt rett på lukket avdeling. Bare triks å fanteri. Grunnen til at de ville legge meg inn var at de mente jeg skjulte noe. Er det egentlig en grunn til tvangsinnleggelse? Jeg mener, jeg føler ikke akkurat det er frivillig når jeg får beskjed om at hvis jeg ikke gjør det frivillig, blir det tvang. 

Når man ikke har vasket håret på et halvt år, må du jo stinke fælt. Det i seg selv er sikkert grunn god nok for å tro at det finnes alvorlig sinnslidelse bak, og da er tvangsinnleggelse et riktig tiltak. Du viser jo helt tydelig at du ikke har selvinnsikt også. 

Anonymkode: 21e6c...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, RamonaK skrev:

Nei. Jeg har ikke selvmordstanker og er ikke psykotisk. Så hvorfor er jeg her? Så det kan da vel ikke være grunn til tvang?

 

Du har skrevet at du klarer å ta vare på barna men ikke deg selv. At du sover nesten ikke. Og så dette med hår/dusj. Dersom du ikke er i stand til å ta vare på deg selv er du heller ikke i stand til å ta vare på dine barn. Samarbeid og la deg behandle, så får du det langt bedre og dine barn kan få moren sin tilbake

Anonymkode: 3d4e9...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man ikke har vasket håret på et halvt år, må du jo stinke fælt. Det i seg selv er sikkert grunn god nok for å tro at det finnes alvorlig sinnslidelse bak, og da er tvangsinnleggelse et riktig tiltak. Du viser jo helt tydelig at du ikke har selvinnsikt også. 

Anonymkode: 21e6c...7ff

Hvorfor har jeg ikke selvinnsikt? Men det jeg lurer på er hvorfor alt lureri? Si at jeg skal på åpen post også inn på lukket,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår at du logger av DOL noen dager og retter oppmerksomheten mot behandlerne og det skal skje på sykehuset. 

Disse trådene blir lett dumpeplasser for spekulasjoner og konspirasjonsteorier, og det tror jeg ikke gjør deg noe bedre å bruke tid på nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har skrevet at du klarer å ta vare på barna men ikke deg selv. At du sover nesten ikke. Og så dette med hår/dusj. Dersom du ikke er i stand til å ta vare på deg selv er du heller ikke i stand til å ta vare på dine barn. Samarbeid og la deg behandle, så får du det langt bedre og dine barn kan få moren sin tilbake

Anonymkode: 3d4e9...410

Jeg samarbeider jo, så jeg skjønner ikke alt lureriet de driver med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Janus30 skrev:

Jeg foreslår at du logger av DOL noen dager og retter oppmerksomheten mot behandlerne og det skal skje på sykehuset. 

Disse trådene blir lett dumpeplasser for spekulasjoner og konspirasjonsteorier, og det tror jeg ikke gjør deg noe bedre å bruke tid på nå. 

Det skjer jo ingenting her. Ligger her helt alene og det er ingen behandlere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, RamonaK skrev:

Jeg samarbeider jo, så jeg skjønner ikke alt lureriet de driver med. 

det er nok ikke så mye lureri men en oppriktig bekymring for helsen din :) 

Anonymkode: 3d4e9...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, RamonaK skrev:

Det skjer jo ingenting her. Ligger her helt alene og det er ingen behandlere. 

Det virker ikke som du har så vondt av noen dager hvor det skjer lite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er nok ikke så mye lureri men en oppriktig bekymring for helsen din :) 

Anonymkode: 3d4e9...410

Men hvorfor si jeg skal på åpen post også ta meg med på lukket? Hvorfor fikk jeg ikke lov til å ta med klær? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Janus30 skrev:

Det virker ikke som du har så vondt av noen dager hvor det skjer lite. 

Men det er jo så kjedelig... kommer jo til å rable for meg av bare det. Og det er jo ingen behandling så hvordan bli bedre da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, RamonaK skrev:

Men det er jo så kjedelig... kommer jo til å rable for meg av bare det. Og det er jo ingen behandling så hvordan bli bedre da...

Ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, RamonaK skrev:

Men hvorfor fikk jeg ikke lov til å ta med klær? 

Jeg har aldri fått lov til å ta med klær. Man får hente klær etter noen dager 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, RamonaK skrev:

Ja da sitter jeg på lukket avdeling, hvordan skal dette gjøre noe bedre??? Jeg fikk beskjed om at jeg kunne være frivillig hvis ikke ble det tvang. Men ble lurt trill rundt, ettersom de sa hvis jeg la meg inn frivillig kunne være på åpen post, men ble sendt rett på lukket avdeling. Bare triks å fanteri. Grunnen til at de ville legge meg inn var at de mente jeg skjulte noe. Er det egentlig en grunn til tvangsinnleggelse? Jeg mener, jeg føler ikke akkurat det er frivillig når jeg får beskjed om at hvis jeg ikke gjør det frivillig, blir det tvang. 

Hva var det du og psykiateren snakket om når han sa du skulle innlegges da? Nevnte du selvmord? At du ikke orket mer eller lignende?

Anonymkode: a0b71...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har skrevet at du klarer å ta vare på barna men ikke deg selv. At du sover nesten ikke. Og så dette med hår/dusj. Dersom du ikke er i stand til å ta vare på deg selv er du heller ikke i stand til å ta vare på dine barn. Samarbeid og la deg behandle, så får du det langt bedre og dine barn kan få moren sin tilbake

Anonymkode: 3d4e9...410

Hun skriver for bra og velformulert til å være klin psykotisk ihvertfall, så jeg tror ikke hun er det. Men det er jo rart, for eneste grunnene til å tvangsinnlegge noen er jo psykose eller akutt suicidalitet

Anonymkode: a0b71...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...