Gå til innhold

Tvangsinnleggelse.


RamonaK

Anbefalte innlegg

Muligens er det slik at barnevernet mener akutt omsorgsovertakelse er nødvendig og at psykiatrien tenker at det vil bli for vanskelig for deg å håndtere hjemme som følge av din depresjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun skriver for bra og velformulert til å være klin psykotisk ihvertfall, så jeg tror ikke hun er det. Men det er jo rart, for eneste grunnene til å tvangsinnlegge noen er jo psykose eller akutt suicidalitet

Anonymkode: a0b71...510

Takk det er det jeg mener også... skjønner ingenting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, RamonaK skrev:

Takk det er det jeg mener også... skjønner ingenting..

Jeg forstår heller ikke helt hvorfor du er tvangsinnlagt når du gikk med på frivillig, det var jo dårlig gjort det i grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, frosken skrev:

Muligens er det slik at barnevernet mener akutt omsorgsovertakelse er nødvendig og at psykiatrien tenker at det vil bli for vanskelig for deg å håndtere hjemme som følge av din depresjon?

Jeg vet virkelig ikke. Ingen som forteller meg noe. Viste seg også at jeg har vært evaluert for tvangsinnleggelse hver dag de tre siste dagene og at det er derfor de kom hele tiden. Men de sa til meg at de kom for å sjekke at jeg hadde det bra siden jeg ikke  ville bli innlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Jeg forstår heller ikke helt hvorfor du er tvangsinnlagt når du gikk med på frivillig, det var jo dårlig gjort det i grunn. 

Ja, jeg sa jo ja til alt. Og plutselig sitter jeg på lukket avdeling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, RamonaK skrev:

Ja, jeg sa jo ja til alt. Og plutselig sitter jeg på lukket avdeling. 

Herregud! Kan jeg spør hva du snakket med dem om? Snakket du om åndelige ting? Da ble de bekymret når det gjalt mine barn,de sa jeg dro dem inn i min virkelighet. Men det stemte ikke det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Herregud! Kan jeg spør hva du snakket med dem om? Snakket du om åndelige ting? Da ble de bekymret når det gjalt mine barn,de sa jeg dro dem inn i min virkelighet. Men det stemte ikke det da. 

Nei jeg har ikke sagt noen ting. Men de mener jeg skjuler noe. Men hva det er vet jeg ikke for jeg er seriøst ikke suicidal og jeg er ikke psykotisk. Men tror de holder tidligere historie i mot meg. Men det skjedde for lenge siden, og før jeg fikk barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, RamonaK skrev:

Nei jeg har ikke sagt noen ting. Men de mener jeg skjuler noe. Men hva det er vet jeg ikke for jeg er seriøst ikke suicidal og jeg er ikke psykotisk. Men tror de holder tidligere historie i mot meg. Men det skjedde for lenge siden, og før jeg fikk barn. 

Ok. Da forstår jeg ikke hvorfor de behandler deg sånn,men har du fått dusjet deg og vasket håret? Mulig det var det de så på også, at du ikke tok vare på deg selv. Ja de holder nok tidligere historie i mot deg, det gjorde de med meg og. Men ting kan forandre seg, da må du vise at ting er forandret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ok. Da forstår jeg ikke hvorfor de behandler deg sånn,men har du fått dusjet deg og vasket håret? Mulig det var det de så på også, at du ikke tok vare på deg selv. Ja de holder nok tidligere historie i mot deg, det gjorde de med meg og. Men ting kan forandre seg, da må du vise at ting er forandret. 

Ja er derfor jeg samarbeider. Men episoden skjedde jo for 12 år siden, og ingen dokumenterte episoder siden. Mye skjer på tolv år. Det som var litt morsomt var at jeg akkurat hadde vaska håret og sånn når dette styret begynte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, RamonaK skrev:

Ja er derfor jeg samarbeider. Men episoden skjedde jo for 12 år siden, og ingen dokumenterte episoder siden. Mye skjer på tolv år. Det som var litt morsomt var at jeg akkurat hadde vaska håret og sånn når dette styret begynte. 

Ok. Ja mye forandrer seg på tolv år, jeg tenker ihvertfall på deg og håper det går deg bra ❤️ Håper du får hjelp der du er nå og at barna har det bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Ja mye forandrer seg på tolv år, jeg tenker ihvertfall på deg og håper det går deg bra ❤️ Håper du får hjelp der du er nå og at barna har det bra. 

❤️ takk. Det håper jeg også. Barna hylgråt og klamra seg til meg. Det var helt forferdelig følelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, RamonaK skrev:

❤️ takk. Det håper jeg også. Barna hylgråt og klamra seg til meg. Det var helt forferdelig følelse. 

Det forstår jeg godt var forferdelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det forstår jeg godt var forferdelig. 

Det som slo meg , bar at jeg gråt hele tiden i bilen og ingen av de tre helsepersonell som var der brydde seg om meg, de værre snakka og lo om andre ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, RamonaK skrev:

Det som slo meg , bar at jeg gråt hele tiden i bilen og ingen av de tre helsepersonell som var der brydde seg om meg, de værre snakka og lo om andre ting. 

Hva? Nå ble jeg sjokkert! Det er vel deg de var der for å ta seg av, ikke hverandre. Blir bare sint av sånt jeg,virker som pasienter er flinkere til å ta vare på hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du havnet på lukket avdeling istedenfor åpen avdeling trenger ikke å bety annet enn at åpen avdeling var full og at du havnet på lukket rett og slett av plassmangel.

Jeg vil tro at du ble tvangsinnlagt fordi de regnet med at dersom du ble innlagt frivillig, ville du ved første mulige anledning benytte deg av å skrive deg ut. Stemmer ikke det? Når en person ikke har dusjet og vasket håret på svært lenge, tyder dette på dårlig egenomsorg og psykisk sykdom. Det at du nettopp hadde dusjet før de valgte å legge deg inn, trenger ikke å bety så mye mer enn at du tok deg sammen én dag. Det er ikke så mye sett i den store sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får god hjelp der du er. 

Fra mitt ståsted ser det ut som at du ikke helt ser hvor dårlig du er nå. Derfor er jeg glad du nå skal få mer intensiv hjelp. Så kan du fortsette med poliklinisk hjelp når du har kommet deg litt mer på beina. Dette med barna var nok fryktelig tøft, men husk at barn tåler mer enn man ofte tror. De er nok ivaretatt så godt som mulig nå. Det er en tøff tid for dere alle, men akkurat nå må du fokusere på deg selv slik at du senere kan fortsette å være mamma. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Hva? Nå ble jeg sjokkert! Det er vel deg de var der for å ta seg av, ikke hverandre. Blir bare sint av sånt jeg,virker som pasienter er flinkere til å ta vare på hverandre. 

Ja, synes de virket veldig kalde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Glitter skrev:

Håper du får god hjelp der du er. 

Fra mitt ståsted ser det ut som at du ikke helt ser hvor dårlig du er nå. Derfor er jeg glad du nå skal få mer intensiv hjelp. Så kan du fortsette med poliklinisk hjelp når du har kommet deg litt mer på beina. Dette med barna var nok fryktelig tøft, men husk at barn tåler mer enn man ofte tror. De er nok ivaretatt så godt som mulig nå. Det er en tøff tid for dere alle, men akkurat nå må du fokusere på deg selv slik at du senere kan fortsette å være mamma. 

Ja, jeg vil jo ha hjelp. Men ikke akkurat sånn som dette. Pluss at jeg holder på å gå tom for røyk. Krise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...