Gå til innhold

Corona


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel

Jeg gleder meg litt til de slutter å lage nyhetssak av hver enkelt person som blir forkjølet.

Bra de det angår følger med, men det er ikke informasjon som folk flest har bruk for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, Rånny skrev:

Jeg skal kjøpe litt hermetikk og annet å ha på lager nå i tilfelle rottefelle. Kjekt å ha hvisomattedersomatte

Det har jeg også lurt på om vi skal gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2020 den 22.21, Nicklusheletida skrev:

En historie fra virkeligheten som viser litt  hva leger står overfor nå. 

En hysterik dame hadde oppsøkt et sykehus . Hun ville testes for Coronaviruset. 

Grunnen var at hun hadde stått ved siden av en kineser på bussen.

Legen spør Har du symtomer på viruset ? 

Nei, det hadde hun ikke. 

Legen spør : - Er du sikker på at han var kineser da ?

Det trodde hun. Han lignet på en kineser.

Legen spør : - Hadde han noen symtomer ? 

Nei, det kunne hun ikke se, men han var kineser og ville derfor testes 😂

Høres ut som legesekretæren(e) ikke har gjort jobben sin. Vedkommende skulle jo aldri hatt denne praten med legen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, stjernestøv skrev:

Det har jeg også lurt på om vi skal gjøre. 

Myndighetene har for lenge siden, og uavhengig av Corona, anbefalt at vi har mat og drikke for en uke tilgjengelig. Det samme med stearinlys, fyrstikker, batterier etc. I tillegg synes jeg det er greit å ha et propanapparat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kupton skrev:

Myndighetene har for lenge siden, og uavhengig av Corona, anbefalt at vi har mat og drikke for en uke tilgjengelig. Det samme med stearinlys, fyrstikker, batterier etc. I tillegg synes jeg det er greit å ha et propanapparat.

Å det visste jeg ikke,takk for tips. Men hvorfor uavhengig av corona? Er det noe på gang? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, stjernestøv skrev:

Å det visste jeg ikke,takk for tips. Men hvorfor uavhengig av corona? Er det noe på gang? 

For å være selvskreven om noe skulle skje. Myndighetene har inkludert befolkningen i statens beredskapsplan, og ber alle husstander oppbevare diverse mat, drikke og utstyr hjemme. Les mer her: https://www.sikkerhverdag.no/din-beredskap/hendelser-og-kriser/beredskap-i-hjemmet/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Kayia skrev:

For å være selvskreven om noe skulle skje. Myndighetene har inkludert befolkningen i statens beredskapsplan, og ber alle husstander oppbevare diverse mat, drikke og utstyr hjemme. Les mer her: https://www.sikkerhverdag.no/din-beredskap/hendelser-og-kriser/beredskap-i-hjemmet/

Ok. Takk for det, det visste jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, stjernestøv skrev:

Å det visste jeg ikke,takk for tips. Men hvorfor uavhengig av corona? Er det noe på gang? 

Det er ikke Illuminiati/elien/CIA/jødene som står bak, nei.

Anonymkode: b276b...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kayia skrev:

Det er sendt ut brev om dette til alle husstander. 

Ja min mann sa det i dag, det visste ikke jeg. Han har ikke tenkt å være med på dette forslaget mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja min mann sa det i dag, det visste ikke jeg. Han har ikke tenkt å være med på dette forslaget mitt. 

Snodig attityde fra mannen din. Det er ikke ditt forslag, det er statens plan for beredskap. Hver og en må gjøre noe for å få noe, også på dette området, det er sånn det funker.

Men, med det sagt, det står ingensteds at det bare er menn som kan handle inn, vaske/rense vannkanne, fylle bensinkanne, skaffe varmeovn, lommelykt, batterier etc, så mitt forslag er at du bare gjør dette på vegne av husstanden.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kayia skrev:

Snodig attityde fra mannen din. Det er ikke ditt forslag, det er statens plan for beredskap. Hver og en må gjøre noe for å få noe, også på dette området, det er sånn det funker.

Men, med det sagt, det står ingensteds at det bare er menn som kan handle inn, vaske/rense vannkanne, fylle bensinkanne, skaffe varmeovn, lommelykt, batterier etc, så mitt forslag er at du bare gjør dette på vegne av husstanden.

Ja dette angår ikke han sa han og jeg måtte ikke være så hysterisk, ingenting kommer til å skje sa han. 

Ja jeg kan jo få sønnen min med meg på handletur da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja dette angår ikke han sa han og jeg måtte ikke være så hysterisk, ingenting kommer til å skje sa han. 

Ja jeg kan jo få sønnen min med meg på handletur da. 

Må du ha hjelp for å handle en tom plastkanne, batteri, stearinlys og litt hermetikk? Hvorfor ikke bare gjøre det selv når du syns det er viktig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Kayia skrev:

Må du ha hjelp for å handle en tom plastkanne, batteri, stearinlys og litt hermetikk? Hvorfor ikke bare gjøre det selv når du syns det er viktig? 

Ja jeg må helst ha noen med meg i butikken, sliter med mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg må helst ha noen med meg i butikken, sliter med mitt. 

Ok. Da blir det enda rarere at mannen din ikke kan kjøre deg og hjelpe deg å bære (om det er det du trenger hjelp til).  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet med sår hals og litt uggen i brystet. Men har ikke hatt så veldig mye omgang med folk i det siste og i alle fall ingen som er bekreftet smittet av corona. Det er vel sannsynlig en vanlig luftveisinfeksjon, får ganske lett sånt med astma. Men jeg har masse mat i kjøleskap og fryser og holder meg inne i helgen og ser det an. Null panikk, bare greit å være litt føre var akkurat i disse dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Kayia skrev:

Ok. Da blir det enda rarere at mannen din ikke kan kjøre deg og hjelpe deg å bære (om det er det du trenger hjelp til).  

Trenger bare noen med meg i butikken, sønnen min ble med. Har nå kjøpt suppeposer og litt hermetikk og sterainlys. Vi har en vannkanne i kjelleren vi kan fylle opp med vann :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
23 minutter siden, knas skrev:

Våknet med sår hals og litt uggen i brystet. Men har ikke hatt så veldig mye omgang med folk i det siste og i alle fall ingen som er bekreftet smittet av corona. Det er vel sannsynlig en vanlig luftveisinfeksjon, får ganske lett sånt med astma. Men jeg har masse mat i kjøleskap og fryser og holder meg inne i helgen og ser det an. Null panikk, bare greit å være litt føre var akkurat i disse dager. 

Det er vanskelig å vite hvem som skal testes og hvem som ikke skal det. 

Eldstedatteren min har blitt syk i dag også. 

Ingen luftveissymptomer, men veldig vondt i hodet, litt smerter i kroppen og løs mage. 

Hun hadde introduksjonsuke på et sykehus denne uka og skal ha sin første turnusdag på mandag. 

Jeg prøver å overtale henne til å la seg teste, men hun vil vente til hun eventuelt får luftveissymtomer, sier hun. 

Jeg mener hun er uansvarlig og hun mener jeg er hysterisk 🤔

Jaja, hun har i hvert fall isolert seg inne inntil videre. Vi andre har ikke vært nær henne siste uka. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det er vanskelig å vite hvem som skal testes og hvem som ikke skal det. 

Eldstedatteren min har blitt syk i dag også. 

Ingen luftveissymptomer, men veldig vondt i hodet, litt smerter i kroppen og løs mage. 

Hun hadde introduksjonsuke på et sykehus denne uka og skal ha sin første turnusdag på mandag. 

Jeg prøver å overtale henne til å la seg teste, men hun vil vente til hun eventuelt får luftveissymtomer, sier hun. 

Jeg mener hun er uansvarlig og hun mener jeg er hysterisk 🤔

Jaja, hun har i hvert fall isolert seg inne inntil videre. Vi andre har ikke vært nær henne siste uka. 

Detsom hun skal tilbake til sykehuset og jobbe hun vel testes? Hun kan vel ikke mene at hun skal starte i turnus uten å teste seg når hun har symptomer?

Om hun ikke skulle jobbet ville jeg tenkt som henne, dvs avventet og sett om det gikk over som en vanlig forkjølelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ingen luftveissymptomer, men veldig vondt i hodet, litt smerter i kroppen og løs mage. 

Ingen av disse er vel Coronasymptomer? 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...