Gå til innhold

Corona


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

51 minutter siden, stjernestøv skrev:

Trenger bare noen med meg i butikken, sønnen min ble med. Har nå kjøpt suppeposer og litt hermetikk og sterainlys. Vi har en vannkanne i kjelleren vi kan fylle opp med vann :) 

Jøss se der. Dere fikk jo shoppet i løpet av et ti-minutt, flott! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
5 minutter siden, Kayia skrev:

Detsom hun skal tilbake til sykehuset og jobbe hun vel testes? Hun kan vel ikke mene at hun skal starte i turnus uten å teste seg når hun har symptomer?

Om hun ikke skulle jobbet ville jeg tenkt som henne, dvs avventet og sett om det gikk over som en vanlig forkjølelse. 

Hun drar ikke dit hvis hun fortsatt føler seg dårlig på mandag. 

Jeg vil helst ha henne testet nå, men hun vil se det siden hun ikke har noen luftveissymtomer. 

Det er hodepina som er verst. Hun var ute med venner og drakk i går, men mener selv at hun ikke drakk så mye at det skulle være årsaken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 minutter siden, laban skrev:

Ingen av disse er vel Coronasymptomer? 

Jeg har googlet og lest at Corona kan gi diare. Enkelte steder står det at man kan få vondt i kroppen. Andre steder står det at det man ikke får vondt i kroppen som ved vanlig influensa. Blir litt forvirret av dette. 

 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg har googlet og lest at Corona kan gi diare. Enkelte steder står det at man kan få vondt i kroppen. Andre steder står det at det man ikke får vondt i kroppen som ved vanlig influensa. Blir litt forvirret av dette. 

Nå må du holde hodet kaldt :) Det er jo ikke for henne dette er potensielt farlig, men for evt pasienter med nedsatt immunsystem og/eller lungesykdommer hun skal møte gjennom jobb på mandag. Hun er en frisk ung dame, og vil tåle å få influensa. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
8 minutter siden, Kayia skrev:

Det er ikke for henne dette er potensielt farlig, men for evt pasienter med nedsatt immunsystem, lungesykdommer hun skal møte gjennom jobb.

Ja, men som sagt drar hun ikke dit hvis hun er dårlig på mandag. 

Vi vet godt det du sier her. Hun har en bror med medfødt immunsvikt. 

Heldigvis er han langt unna nå. 

Hun vil testes hvis hun fortsatt føler seg syk i morgen. Hun har isolert seg hjemme nå. 

 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, men som sagt drar hun ikke dit hvis hun er dårlig på mandag. 

Vi vet godt det du sier her. Hun har en bror med medfødt immunsvikt. 

Heldigvis er hun langt unna nå. 

Hun vil testes hvis hun fortsatt føler seg syk i morgen. Hun har isolert seg hjemme nå. 

Da trenger vel ikke du Google mer :) Jeg sa det jeg sa fordi det hørtes ut som du googlet ut fra bekymring for henne og ikke for hennes pasienter, og det syns jeg også var litt hysterisk :) 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
Akkurat nå, Kayia skrev:

Da trenger vel ikke du Google mer :) 

Det ligger til min natur. 

Jeg er bare sånn laget at jeg vil vite ting grundig. 

Nesten litt asperger light 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

Det ligger til min natur. 

Jeg er bare sånn laget at jeg vil vite ting grundig. 

Nesten litt asperger light 🙂

Endret innlegget etter du siterte. Du har vel bittelitt tendens til å bli litt ... eh, litt over snittet engstlig innimellom også, det er vel ikke bare vitebegjæret? :D :P (Tuller litt med deg nå, men slik jeg kjenner deg her fra dol så tror jeg du tåler det :))

Ps. Krysser fingre for at datter har en kraftighangover/lett forkjølelse, og at hun er fin igjen i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
46 minutter siden, Kayia skrev:

Endret innlegget etter du siterte. Du har vel bittelitt tendens til å bli litt ... eh, litt over snittet engstlig innimellom også, det er vel ikke bare vitebegjæret? :D :P (Tuller litt med deg nå, men slik jeg kjenner deg her fra dol så tror jeg du tåler det :))

Ps. Krysser fingre for at datter har en kraftighangover/lett forkjølelse, og at hun er fin igjen i morgen!

For sønnen ja. Stemmer det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
56 minutter siden, Kayia skrev:

Da trenger vel ikke du Google mer :) Jeg sa det jeg sa fordi det hørtes ut som du googlet ut fra bekymring for henne og ikke for hennes pasienter, og det syns jeg også var litt hysterisk :) 

Dette skjønte jeg ikke. Les innlegget mitt en gang til. Les at jeg skriver at jeg synes der er uansvarlig. 

Når jeg bruker ordet uansvarlig, er det selvfølgelig pga av at hun er lege og skal ha med pasienter å gjøre. 

Men nå har hun jo etter hvert  sagt at det er uaktuelt å dra dit hvis hun er dårlig på mandag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
6 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

For sønnen ja. Stemmer det. 

Men han befinner seg på et annet sted i landet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Har hun feber da? De to viktigste symptomene for Corona er feber og tørr hoste (uten at særlig slim kommer opp). Rennende nese og nysing er ikke vanlig. Diaré kan forekomme, men er ikke veldig vanlig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.2.2020 den 22.21, Nicklusheletida skrev:

En historie fra virkeligheten som viser litt  hva leger står overfor nå. 

En hysterik dame hadde oppsøkt et sykehus . Hun ville testes for Coronaviruset. 

Grunnen var at hun hadde stått ved siden av en kineser på bussen.

Legen spør Har du symtomer på viruset ? 

Nei, det hadde hun ikke. 

Legen spør : - Er du sikker på at han var kineser da ?

Det trodde hun. Han lignet på en kineser.

Legen spør : - Hadde han noen symtomer ? 

Nei, det kunne hun ikke se, men han var kineser og ville derfor testes 😂

 

 

Hei!

Av medmenneskelighet og ønske om å vise solidaritet, snakket jeg for en uke siden med en kinesisk turist familie, deres sønn eller datter, mistet capsen, og jeg plukket den opp og de ble glade og derfor kom vi i prat. Jeg fikk uken etter milde influenssymptomer, og jeg tenker dette har lite med det lille møte jeg hadde, denne tiden av året er jo alle litt hostete.

Jeg mener likevel at håndteringen av mulig coronasmitte burde vært håndtert bedre, fra myndighetshold, men dem om det.

Nå får vi håpe det er så enkelt å begrense smitten som folkehelseinstituttet hevder, selv syns jeg man burde vært mer føre var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 timer siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Av medmenneskelighet og ønske om å vise solidaritet, snakket jeg for en uke siden med en kinesisk turist familie, deres sønn eller datter, mistet capsen, og jeg plukket den opp og de ble glade og derfor kom vi i prat. Jeg fikk uken etter milde influenssymptomer, og jeg tenker dette har lite med det lille møte jeg hadde, denne tiden av året er jo alle litt hostete.

Jeg mener likevel at håndteringen av mulig coronasmitte burde vært håndtert bedre, fra myndighetshold, men dem om det.

Nå får vi håpe det er så enkelt å begrense smitten som folkehelseinstituttet hevder, selv syns jeg man burde vært mer føre var.

Man kan jo ikke drive og teste alle som har et snev av sykdom. Da blir helsevesenet overbelastet. 

Likevel synes jeg det var sløvt at hun som jobbet på øyeavdelingen på Ullevål, var syk, ble nektet testet når hun nylig hadde vært i Italia . Det ser man konsekvensene av nå .  3 stk helsearbeidere smittet er nok bare begynnelsen. 

Jeg og sambo har vært ute for å treffe et vennepar nå. Vi traff dem i går også. I dag var ikke kona med. Hun hadde blitt forkjølet. Hennes mor hadde vært på øyeavdelingen på Ullevål denne uka, så i verste fall _ kan _ det jo være Corona. 

I verste fall kan mannen hennes dradd det videre med til oss i dag eller vi kan ha blitt smittet allerede i går. 

Jeg som frisk kan ikke la være å dra på jobb på mandag, så hvis jeg skulle ha smitten i kroppen, vil jeg dra det med meg til alle på jobb. 

Det er umulig å beskytte seg. Det må bare gå sin gang. 

 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 timer siden, Drømmeautomat skrev:

Har hun feber da? De to viktigste symptomene for Corona er feber og tørr hoste (uten at særlig slim kommer opp). Rennende nese og nysing er ikke vanlig. Diaré kan forekomme, men er ikke veldig vanlig.

 

Hun har de fleste symtomer utenom luftveisinfeksjoner. 

Det er nok ikke Corona når hun ikke har luftveisinfeksjoner. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...