Gå til innhold

Kupton


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor må en alltid formulere et spørsmål for å kunne skrive inn på forumet?

Er det ikke mulig å bare komme med faktaopplysninger om en tilstand og en situasjon som er vanskelig?? Hvorfor mistenker du intensjonen bak slike innlegg? Er du paranoid? Jeg har hørt at en lav dose AP vil kunne hjelpe mot slike tanker.... god bedring og lykke til!

Anonymkode: 1b613...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må en alltid formulere et spørsmål for å kunne skrive inn på forumet?

Er det ikke mulig å bare komme med faktaopplysninger om en tilstand og en situasjon som er vanskelig?? Hvorfor mistenker du intensjonen bak slike innlegg? Er du paranoid? Jeg har hørt at en lav dose AP vil kunne hjelpe mot slike tanker.... god bedring og lykke til!

Anonymkode: 1b613...03a

Men hva er poenget med å kun fortelle om sin misære, uten samtidig å formidle en eller annen hensikt? Blir ikke det litt et forsøk på å «tvinge» leseren til å ta del i noe eller godta en virkelighetsbeskrivelse om at livet er helt fastlåst uten mulighet for endring?

Jeg ønsker ikke at slike innlegg skal forbys, men synes det er greit å ikke bli med på den typen kommunikasjon som det legges opp til i slike tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må en alltid formulere et spørsmål for å kunne skrive inn på forumet?

Er det ikke mulig å bare komme med faktaopplysninger om en tilstand og en situasjon som er vanskelig?? Hvorfor mistenker du intensjonen bak slike innlegg? Er du paranoid? Jeg har hørt at en lav dose AP vil kunne hjelpe mot slike tanker.... god bedring og lykke til!

Anonymkode: 1b613...03a

da er det vel bedre å skrive en blogg eller dagbok for seg selv? Innskriver vil jo tydelig at innlegget skal leses av flere, men hva slags tilbakemelding er det som ønskes?

Anonymkode: 442db...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til dere som har svart i denne tråden: Dere har tydligvis ikke sett hvor mørkt det kan bli....

Anonymkode: dcd8a...661

det har jeg, og det er derfor jeg svarer som jeg gjør .

Anonymkode: 442db...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det har jeg, og det er derfor jeg svarer som jeg gjør .

Anonymkode: 442db...a1d

Om du er «flink pike» så er ikke alle som deg. Av og til ønsker noen som har det vanskelig «bare» noen trøstende ord. Man kommer kanskje ikke videre med omsorg/trøstende ord, men det kan hjelpe en til å holde hodet over vannet.

Anonymkode: dcd8a...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du er «flink pike» så er ikke alle som deg. Av og til ønsker noen som har det vanskelig «bare» noen trøstende ord. Man kommer kanskje ikke videre med omsorg/trøstende ord, men det kan hjelpe en til å holde hodet over vannet.

Anonymkode: dcd8a...661

jeg vet at vi alle er forskjellige , derfor forsøker jeg også å ikke tillegge andre det jeg selv tror og mener .

 

 

Anonymkode: 442db...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til dere som har svart i denne tråden: Dere har tydligvis ikke sett hvor mørkt det kan bli....

Anonymkode: dcd8a...661

Har du monopol på innsikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
2 timer siden, frosken skrev:

1: Men hva er poenget med å kun fortelle om sin misære, uten samtidig å formidle en eller annen hensikt?

2: Blir ikke det litt et forsøk på å «tvinge» leseren til å ta del i noe eller godta en virkelighetsbeskrivelse om at livet er helt fastlåst uten mulighet for endring?

3: Jeg ønsker ikke at slike innlegg skal forbys, men synes det er greit å ikke bli med på den typen kommunikasjon som det legges opp til i slike tråder.

1: Vi er ulike alle mann, og om noen synes det er til hjelp å få legge ut ting bare for å få lettet hjertet sitt uten å stille noen konkrete spørsmål, synes i alle fall jeg det det bør være greit. 

2: Nei, det synes jeg ikke. Overalt (til og med i riksdekkende medier) blir vi hele tida utsatt for historier om andres misærer uten å ha anledning til å få gjort noe med saken. Vi leser, og vi godtar at "sånn er det". Jeg tror de aller færreste på dette forumet ønsker å ligge noen til byrde ved å fortelle om hvordan de har det. Dessuten velger man som leser selv om en vil ta det innover seg og svare på det. Selv om noen legger ut ting bare for å fortelle, så synes jeg de skal bli møtt med like mye respekt selv om det ikke er noen spørsmålsstilling i innlegget.

3: Hvis venninna di fortalte deg at hun skulle skilles, ville du da unngått å gå inn i en støttende samtale med henne om temaet fordi det ikke ble framlagt som et konkret spørsmål til deg? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Fastnick skrev:

1: Vi er ulike alle mann, og om noen synes det er til hjelp å få legge ut ting bare for å få lettet hjertet sitt uten å stille noen konkrete spørsmål, synes i alle fall jeg det det bør være greit. 

hvorfor kan man ikke da heller lage en blogg? eller skrive i en fysisk dagbok ? 

11 minutter siden, Fastnick skrev:

2: Nei, det synes jeg ikke. Overalt (til og med i riksdekkende medier) blir vi hele tida utsatt for historier om andres misærer uten å ha anledning til å få gjort noe med saken. Vi leser, og vi godtar at "sånn er det". Jeg tror de aller færreste på dette forumet ønsker å ligge noen til byrde ved å fortelle om hvordan de har det. Dessuten velger man som leser selv om en vil ta det innover seg og svare på det. Selv om noen legger ut ting bare for å fortelle, så synes jeg de skal bli møtt med like mye respekt selv om det ikke er noen spørsmålsstilling i innlegget.

men dette er ikke nyheter. dette er et forum for psykiatri. 

11 minutter siden, Fastnick skrev:

3: Hvis venninna di fortalte deg at hun skulle skilles, ville du da unngått å gå inn i en støttende samtale med henne om temaet fordi det ikke ble framlagt som et konkret spørsmål til deg? 

 

sammenligner du nære relasjoner med å svare anonyme mennesker på nett ? 

Anonymkode: 442db...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martine

For min del er det helt greit at noen skriver bare for å få trøst eller omsorg. Man velger selv om man vil svare eller ikke. Men jeg blir litt oppgitt hver gang noen ikke skriver hensikten med innlegget siden det da blir opp til meg til å tolke. For å unngå misforståelser er det best å være tydeligere på hva man vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Martine skrev:

For min del er det helt greit at noen skriver bare for å få trøst eller omsorg. Man velger selv om man vil svare eller ikke. Men jeg blir litt oppgitt hver gang noen ikke skriver hensikten med innlegget siden det da blir opp til meg til å tolke. For å unngå misforståelser er det best å være tydeligere på hva man vil. 

helt enig i det du skriver .

Anonymkode: 442db...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1: hvorfor kan man ikke da heller lage en blogg? eller skrive i en fysisk dagbok ? 

2: men dette er ikke nyheter. dette er et forum for psykiatri. 

3: sammenligner du nære relasjoner med å svare anonyme mennesker på nett ? 

Anonymkode: 442db...a1d

1: Jo, det kan man selvfølgelig gjøre! :)

2: Ja, og så?

3: Nei, det gjør jeg ikke. Jeg sammenligner med personlige, såre, vonde og vanskelige historier. 

Dette er som du sier et forum for psykiatri. Og da kan man vel dele ting som er utfordrende? 

Ang. relasjoner, så har @frosken selv uttalt at det finnes sterkere relasjoner og bånd til noen her inne enn til andre. Da lurer jeg på om hun eller andre ville ha respondert på samme måte om det var et av disse kjente og kjære nickene som hadde startet den tråden vi alle tenker på.

I frykt for å bli oppfattet som sur og sint nå, avslutter jeg debatten fra min side. Jeg føler at jeg har fått sagt det jeg vil. :)

Endret av Fastnick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er helt greit å skrive om at man har det vanskelig. Men det er to ting jeg ikke synes er greit:

1. Å bare skrive «Kupton» i overskriften. Jeg mener det står i forumreglementet at overskriften skal være fullstendig og i tråd med innholdet i resten av innlegget. 
 

2. Innlegg av typen «jeg gir opp», «jeg skal leke på motorveien» eller «jeg tror livet mitt snart er over». Slike innlegg bidrar ikke til noen ting annet enn å skape bekymringer. Det er noe annet å skrive at livet er så vanskelig at man vurderer selvmord, men ikke bare onelinere med at man har til hensikt å dø eller gjøre ett eller annet uhensiktsmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Fastnick skrev:

Ang. relasjoner, så har @frosken selv uttalt at det finnes sterkere relasjoner og bånd til noen her inne enn til andre. Da lurer jeg på om hun eller andre ville ha respondert på samme måte om det var et av disse kjente og kjære nickene som hadde startet den tråden vi alle tenker på.

Hvorfor trekke dette inn så mange tråder. Tror de fleste har fått med seg hva du mener.

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må en alltid formulere et spørsmål for å kunne skrive inn på forumet?

Er det ikke mulig å bare komme med faktaopplysninger om en tilstand og en situasjon som er vanskelig?? Hvorfor mistenker du intensjonen bak slike innlegg? Er du paranoid? Jeg har hørt at en lav dose AP vil kunne hjelpe mot slike tanker.... god bedring og lykke til!

Anonymkode: 1b613...03a

Det er ikke alltid så lett å vite intensjonen med slike tråder og vil man ha en spesiell respons kan man jo si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Fastnick skrev:

1: Jo, det kan man selvfølgelig gjøre! :)

men det gjøres ikke , det legges ut på et forum og da ville det hjulpet om ts bare hadde skrevet noe om hva personen ønsker slik at man trår noenlunde riktig.

 

Sitat

2: Ja, og så?

nyheter har man ikke mulighet til å respondere på, det har man her. derfor skjønner jeg ikke sammenligningen din 

 

Sitat

3: Nei, det gjør jeg ikke. Jeg sammenligner med personlige, såre, vonde og vanskelige historier. 

Dette er som du sier et forum for psykiatri. Og da kan man vel dele ting som er utfordrende? 

Ang. relasjoner, så har @frosken selv uttalt at det finnes sterkere relasjoner og bånd til noen her inne enn til andre. Da lurer jeg på om hun eller andre ville ha respondert på samme måte om det var et av disse kjente og kjære nickene som hadde startet den tråden vi alle tenker på.

I frykt for å bli oppfattet som sur og sint nå, avslutter jeg debatten fra min side. Jeg føler at jeg har fått sagt det jeg vil. :)

det er vel ganske normalt å svare folk man kjenner bedre annerledes enn de man ikke kjenner i det hele tatt ? det betyr jo heller ikke at begge deler ikke gjøres med respekt. 

det handler ikke om at man ikke skal få skrive det man vil , men jeg opplever utviklingen av slike tråder som ganske destruktive 

 

Anonymkode: 442db...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må en alltid formulere et spørsmål for å kunne skrive inn på forumet?

Er det ikke mulig å bare komme med faktaopplysninger om en tilstand og en situasjon som er vanskelig?? Hvorfor mistenker du intensjonen bak slike innlegg? Er du paranoid? Jeg har hørt at en lav dose AP vil kunne hjelpe mot slike tanker.... god bedring og lykke til!

Anonymkode: 1b613...03a

Det syns jeg absolutt skal være mulig. Noen ganger har man ikke noe konkret spørsmål, man bare ønsker innspill eller fortelle hvordan man har det. Kanskje få trøst eller bekreftelse på at ja, livet er kjipt. 

Hvis man er langt nede så kanskje man ikke trenger konkrete råd fordi kanskje man har gitt opp. Jeg har selv laget tråder uten noe konkret spørsmål og det må være lov. Det er ikke noe noen andre sure mennesker her inne kan bestemme hva du trenger eller skal legge ut ❤️

Anonymkode: e7558...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe noen andre sure mennesker her inne kan bestemme hva du trenger eller skal legge ut ❤️

Anonymkode: e7558...70f

Er det vanlig for deg å definere alle som er uenig med deg som sur?

Anonymkode: 442db...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fastnick skrev:

1: Vi er ulike alle mann, og om noen synes det er til hjelp å få legge ut ting bare for å få lettet hjertet sitt uten å stille noen konkrete spørsmål, synes i alle fall jeg det det bør være greit. 

2: Nei, det synes jeg ikke. Overalt (til og med i riksdekkende medier) blir vi hele tida utsatt for historier om andres misærer uten å ha anledning til å få gjort noe med saken. Vi leser, og vi godtar at "sånn er det". Jeg tror de aller færreste på dette forumet ønsker å ligge noen til byrde ved å fortelle om hvordan de har det. Dessuten velger man som leser selv om en vil ta det innover seg og svare på det. Selv om noen legger ut ting bare for å fortelle, så synes jeg de skal bli møtt med like mye respekt selv om det ikke er noen spørsmålsstilling i innlegget.

3: Hvis venninna di fortalte deg at hun skulle skilles, ville du da unngått å gå inn i en støttende samtale med henne om temaet fordi det ikke ble framlagt som et konkret spørsmål til deg? 

 

1. Jeg har ikke sagt at man må stille konkrete spørsmål. Jeg liker imidlertid ikke så godt tråder hvor trådstarter legger alt ansvar på mottakerne i forhold til å se løsninger, oppmuntre osv. 

2. Som leser velger man vel ikke alltid helt om man reagerer emosjonelt på et innlegg eller ikke, - jeg synes i alle fall ikke det er nøytralt dersom noen for eksempel sier at de er i ferd med å ta livet av seg. Og selvfølgelig synes jeg alle skal møtes med respekt, men respekt kan vises på ulike måter. 

3. Dersom venninna mi insisterte på å fortelle meg om og om igjen at alt var umulig, ingenting kan bli bedre og ingenting kan gjøres, så ville jeg sannsynligvis si at det nok var bedre at vi snakket om dette en dag hun var litt mindre fastlåst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig for deg å definere alle som er uenig med deg som sur?

Anonymkode: 442db...a1d

Akkurat det som Kupton svarte i den andre tråden det syns jeg var veldig dårlig gjort. Når man i tillegg er psykiater så burde man kunne være litt mer profesjonell enn så. Man trenger absolutt ikke å svare, men har du ikke noe fint å si så kan du like godt unngå å si noe som helst.

Anonymkode: e7558...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...