Gå til innhold

Kupton


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

49 minutter siden, Fastnick skrev:

 

Ang. relasjoner, så har @frosken selv uttalt at det finnes sterkere relasjoner og bånd til noen her inne enn til andre. Da lurer jeg på om hun eller andre ville ha respondert på samme måte om det var et av disse kjente og kjære nickene som hadde startet den tråden vi alle tenker på.

I frykt for å bli oppfattet som sur og sint nå, avslutter jeg debatten fra min side. Jeg føler at jeg har fått sagt det jeg vil. :)

Jeg tror at det finnes minst en bruker her inne som vil kunne bekrefte at til tross for at jeg "kjenner" henne godt her på dol, så får hun til stadighet motbør fra min side. For meg handler respekt ofte om å være ærlig og ikke "snakke folk etter munnen". Sett fra mitt perspektiv, så kan det ligge like mye omsorg i å komme med kritiske innspill som å gi ubetinget støtte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, frosken skrev:

Men hva er poenget med å kun fortelle om sin misære, uten samtidig å formidle en eller annen hensikt? Blir ikke det litt et forsøk på å «tvinge» leseren til å ta del i noe eller godta en virkelighetsbeskrivelse om at livet er helt fastlåst uten mulighet for endring?

Jeg ønsker ikke at slike innlegg skal forbys, men synes det er greit å ikke bli med på den typen kommunikasjon som det legges opp til i slike tråder.

Da er det jo bare å la være og svare i slike tråder. Vanskeligere er det ikke.

Det må kunne være rom her for alle.

Anonymkode: 87471...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da er det jo bare å la være og svare i slike tråder. Vanskeligere er det ikke.

Det må kunne være rom her for alle.

Anonymkode: 87471...86b

Ja, det bør være rom for alle - og det utelukker ikke at også slike temaer som i denne tråden kan drøftes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, frosken skrev:

Har du monopol på innsikt?

Nei, så klart ikke, men hvorfor så ensporet?

Anonymkode: dcd8a...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, har du?

Anonymkode: dcd8a...661

Nei, - men du påsto jo at "Dere har tydligvis ikke sett hvor mørkt det kan bli.... " - så da mener du vel at du er den eneste som har sett dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, frosken skrev:

Nei, - men du påsto jo at "Dere har tydligvis ikke sett hvor mørkt det kan bli.... " - så da mener du vel at du er den eneste som har sett dette?

HA HA HA. Det er lov å lese mellom linjene. Jeg VET at jeg ikke er den eneste, men jeg skjønner ikke hvordan man blir så snusfornuftig og ensporet hvis man har opplevd totalt «mørke»!? De fleste opplever eller kommer til å få tunge dager i sitt liv, men det er langt ifra mørke tunge dager til det å bare se en utvei - selv det oppleves ikke likt. God hjelp trenger ikke alltid å komme i «fornuftige» former. 
 

En av mine medpasienter jobbet i psykiatrien og hadde gjort det i mange år. Vedkommende drev med samtaleterapi, undervisning og kurs innen psykiatri. Når jeg spurte om pasientrollen var som vedkommende hadde sett for seg var svaret klart og tydelig: «Jeg trodde selv at kunnskapen var på topp og at jeg visste, men sannheten som jeg ser det nå er at jeg overhodet ikke visste. Å slite med psyken er mye verre enn jeg noen gang har forestilt meg».

Det er jo veldig individuelt hvordan vi opplever diverse, men vi får vel alle prøve å ha et åpent sinn.

Anonymkode: dcd8a...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, frosken skrev:

Nei, - men du påsto jo at "Dere har tydligvis ikke sett hvor mørkt det kan bli.... " - så da mener du vel at du er den eneste som har sett dette?

Dette blir bare flisespikkeri. Unødvendig og dra diskusjonen ned på dette nivået

Anonymkode: 87471...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette blir bare flisespikkeri. Unødvendig og dra diskusjonen ned på dette nivået

Anonymkode: 87471...86b

Det kan du godt si, men jeg begynner å bli lei av kommentarer av typen "du kunne ikke ha ment dette dersom du visste noe om hvordan det var". Jeg synes uenighet om innhold er helt ok, men foretrekker andre argumenter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, frosken skrev:

Det kan du godt si, men jeg begynner å bli lei av kommentarer av typen "du kunne ikke ha ment dette dersom du visste noe om hvordan det var". Jeg synes uenighet om innhold er helt ok, men foretrekker andre argumenter. 

Du foretrekker «dine» argumenter men dårlig gjort å bli sur for andres. 

Anonymkode: dcd8a...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er 100% av overskriften skal jeg svare.

Ja, jeg synes det er helt ok å skrive et innlegg uten spørsmål med det unntaket jeg nå nevner:

Innlegg som antyder at det går mot alvorlig selvskading evt selvmord drar brukerne inn i noe som oppleves ille, men som en er fratatt muligheten til å påvirke. Det er en adferd som er meget stygg, men som dessverre ikke er uvanlig hos personer med alvorlige forstyrrelser i personligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som oppfører seg stygt her inne, inkludert deg. Alvorlig forstyrrelse i personligheten?🧐

Anonymkode: dcd8a...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, kupton skrev:

Siden jeg er 100% av overskriften skal jeg svare.

Ja, jeg synes det er helt ok å skrive et innlegg uten spørsmål med det unntaket jeg nå nevner:

Innlegg som antyder at det går mot alvorlig selvskading evt selvmord drar brukerne inn i noe som oppleves ille, men som en er fratatt muligheten til å påvirke. Det er en adferd som er meget stygg, men som dessverre ikke er uvanlig hos personer med alvorlige forstyrrelser i personligheten.

Sånt er svært vanskelig også for pårørende og andre rundt personen. Man vil hjelpe, men ingenting nytter - og til slutt blir man helt maktesløs og utslitt :( 

Anonymkode: d4b45...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Fastnick skrev:

Ang. relasjoner, så har @frosken selv uttalt at det finnes sterkere relasjoner og bånd til noen her inne enn til andre. Da lurer jeg på om hun eller andre ville ha respondert på samme måte om det var et av disse kjente og kjære nickene som hadde startet den tråden vi alle tenker på.

Hvorfor skriver du om dette om og om igjen? Er du sjalu? Unner du ikke at en person frosken kjenner godt til gjennom flere år på dol får svar som frosken vet hjelper den personen? 

Anonymkode: 4007a...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
5 timer siden, Fionys skrev:

Hvorfor trekke dette inn så mange tråder. Tror de fleste har fått med seg hva du mener.

Ønsker å skrive mer likevel, jeg. 

Hvorfor sier DU så mange ganger dette til meg? Jeg tror de fleste har fått med seg hva du mener nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skriver du om dette om og om igjen? Er du sjalu? Unner du ikke at en person frosken kjenner godt til gjennom flere år på dol får svar som frosken vet hjelper den personen? 

Anonymkode: 4007a...e96

Nå må du faen meg gi deg! 

Endret av Fastnick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
4 timer siden, frosken skrev:

Jeg tror at det finnes minst en bruker her inne som vil kunne bekrefte at til tross for at jeg "kjenner" henne godt her på dol, så får hun til stadighet motbør fra min side. For meg handler respekt ofte om å være ærlig og ikke "snakke folk etter munnen". Sett fra mitt perspektiv, så kan det ligge like mye omsorg i å komme med kritiske innspill som å gi ubetinget støtte. 

Helt enig i det du sier på generelt grunnlag. Likevel er det ett tilfelle jeg tenker spesielt på, og det vet du nok hva gjelder uten at jeg behøver å trekke det fram igjen her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange som oppfører seg stygt her inne, inkludert deg. Alvorlig forstyrrelse i personligheten?🧐

Anonymkode: dcd8a...661

Er det så stygt sagt da? Jeg har personlighetsforstyrrelse. Tenker det ligger litt i ordet at det er en alvorlig forstyrrelse. Det har tross alt alvorlige konsekvenser for mitt liv. Og de som er mine pårørende i form av bekymring. 

Nå pleier ikke jeg å komme med slike utsagn verken på forum eller privat, men jeg kan snakke om at jeg sliter med selvmordstanker. Det blir noe annet tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånt er svært vanskelig også for pårørende og andre rundt personen. Man vil hjelpe, men ingenting nytter - og til slutt blir man helt maktesløs og utslitt :( 

Anonymkode: d4b45...5a5

@kuptonHar du noen tanker for de som er i en sånn situasjon? 

Anonymkode: d4b45...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sånt er svært vanskelig også for pårørende og andre rundt personen. Man vil hjelpe, men ingenting nytter - og til slutt blir man helt maktesløs og utslitt :( 

Anonymkode: d4b45...5a5

Det er nettopp dette som kanskje oppleves verst. Det stadige ropet og kravet på hjelp og forståelse samtidig som en ikke respondere på den hjelp og de råd en får. I tillegg det å legge ansvaret over på andre i stedet for selv å ta ansvaret for eget liv og egen hjelpsøking som skal være rettet mot helsetjenesten og ikke mot de nærmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...