Gå til innhold

Hvordan vite navnet på legen på legevakten?

Anbefalte innlegg

Skal klage på legen på legevakten. Men vet jo ikke hva legen heter.. resepsjonistene på legevakten var også ufine så jeg kan ikke ringe de å spørre etter navnet på legen heller.. hvordan finner man ut navnet da?

Anonymkode: 5f48c...8c1

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal klage på legen på legevakten. Men vet jo ikke hva legen heter.. resepsjonistene på legevakten var også ufine så jeg kan ikke ringe de å spørre etter navnet på legen heller.. hvordan finner man ut navnet da?

Tror uansett ikke resepsjonen gir ut legens navn på telefonen. Hvem tenker du å klage til?

Om du skriver eget navn og fødselsnummer, samt tidspunktet du var der og evt. for hvilken skade, vil jo mottaker (om rett instans)  antakelig kunne sjekke hvilken lege det gjaldt.

Akkurat nå, Xtra skrev:

Tror uansett ikke resepsjonen gir ut legens navn på telefonen. Hvem tenker du å klage til?

Om du skriver eget navn og fødselsnummer, samt tidspunktet du var der og evt. for hvilken skade, vil jo mottaker (om rett instans)  antakelig kunne sjekke hvilken lege det gjaldt.

Akkurat nå, kupton skrev:

Dato og tid er nok. 

Ok. Kanskje fyllkesmannen? Men hva er egentlig vitsen, jeg kan jo ikke bevise hva som ble sagt og ikkr sagt inne under samtalen med legen uansett..? Men eller er det sånn at hver lege har et slags jornalsystem på seg (akkurat som man har prikkregister for førerkortet) sånn at dersom en lege har fått et visst antall klager rettet mot seg så mister legen til slutt bevilgingen?

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Kanskje fyllkesmannen? Men hva er egentlig vitsen, jeg kan jo ikke bevise hva som ble sagt og ikkr sagt inne under samtalen med legen uansett..? Men eller er det sånn at hver lege har et slags jornalsystem på seg (akkurat som man har prikkregister for førerkortet) sånn at dersom en lege har fått et visst antall klager rettet mot seg så mister legen til slutt bevilgingen?

Du kan sende klagen til pasient og brukerombudet i ditt fylke

Anonymkode: 0b090...e69

Du kan også sende klagen direkte til legevakta.  Da blir den behandlet av den som har ansvaret for legevakta. 

Hvis målet ditt er at legen skal få en skrape av fylkeslegen,  så må du sende den dit. Men hvis målet ditt er at det ikke skal skje igjen, så kan du likeså sende den til legevakta. Det spørs litt på alvorlighetsgraden, synes jeg.

For noen år siden, så ble jeg avvist av legevakta.  Først da det etter 12 timer kom ny lege,  ble jeg undersøkt.  Hadde da blindtarmbetennelse som sprakk rett etter jeg kom til sykehuset. Pga komplikasjoner på grunn at blindtarmen sprakk, så ble det totalt 16 dager på sykehus (istedenfor 3-4 dager)     Jeg valgte å skrive et brev til legevakta og følte at det ble tatt på alvor. Fikk en fin tilbakemelding fra sjefen for legevakta. Men nå var mitt mål at det ikke skulle skje noen andre.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...