Gå til innhold

Vet ikke hva jeg vil her livet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

ALT er meningsløst. Jeg har ingenting å bidra med her i livet. Ikke har jeg jobb, venner eller noe meningsfullt å gjøre. Familie har jeg dårlig relasjon til. Er ofte innlagt. Er på vei til å bli svingdørpasient. Det var meg som skrev at jeg elsket å være syk, og det stemmer. Men ærlig talt tror ikke jeg innerst inne ønske å være syk. Det er bare det at ting er utolig vanskelig akkurat nå. Jeg har litt håp, men pessimistiske tanker tar over. Jeg er i begynnelsen av 20-årene, og jeg øsnker å bli uføretrygdet, det må fortelle hvor fortvilet jeg virkelig er. For ingen, spesielt i så ung alder, ønsker å bli stempelet som ufør. Men jeg har gitt opp samtidig som jeg har drømmer og mål her i livet. Det er bare det at jeg ikke orker å jobbe hardt. Det er lettere sagt enn gjort. Jeg sliter med traumer, personlighetforstyrrelser, angst, og i tillegg er jeg uteledning, som har opplevd mobbing og rasisme på grunn av det. Er tvangsinnlagt per dags dato. Har hatt flere selvmordsforsøk de siste dagene. Livet føles veldig ond. I de neste årene vil jeg enten begå selvmord eller bli gal. Jeg er forvirret rett og slett.

Også har jeg lest på sykepleien.no at pasienter med EUPF ofte går inn i et offerrolle. Og det stemmer. Men hva skal vi gjøre annet enn å gå i et offerrolle? Det er det vi har lært å bruke som mestringsmekanisme siden vi utviklet personlighetsforstyrrelsen i tidlig alder.

Anonymkode: 85299...b2a

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/453575-vet-ikke-hva-jeg-vil-her-livet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 1.3.2020 den 20.08, AnonymBruker skrev:

ALT er meningsløst. Jeg har ingenting å bidra med her i livet. Ikke har jeg jobb, venner eller noe meningsfullt å gjøre. Familie har jeg dårlig relasjon til. Er ofte innlagt. Er på vei til å bli svingdørpasient. Det var meg som skrev at jeg elsket å være syk, og det stemmer. Men ærlig talt tror ikke jeg innerst inne ønske å være syk. Det er bare det at ting er utolig vanskelig akkurat nå. Jeg har litt håp, men pessimistiske tanker tar over. Jeg er i begynnelsen av 20-årene, og jeg øsnker å bli uføretrygdet, det må fortelle hvor fortvilet jeg virkelig er. For ingen, spesielt i så ung alder, ønsker å bli stempelet som ufør. Men jeg har gitt opp samtidig som jeg har drømmer og mål her i livet. Det er bare det at jeg ikke orker å jobbe hardt. Det er lettere sagt enn gjort. Jeg sliter med traumer, personlighetforstyrrelser, angst, og i tillegg er jeg uteledning, som har opplevd mobbing og rasisme på grunn av det. Er tvangsinnlagt per dags dato. Har hatt flere selvmordsforsøk de siste dagene. Livet føles veldig ond. I de neste årene vil jeg enten begå selvmord eller bli gal. Jeg er forvirret rett og slett.

Også har jeg lest på sykepleien.no at pasienter med EUPF ofte går inn i et offerrolle. Og det stemmer. Men hva skal vi gjøre annet enn å gå i et offerrolle? Det er det vi har lært å bruke som mestringsmekanisme siden vi utviklet personlighetsforstyrrelsen i tidlig alder.

Hvordan ville livet ditt sett ut om du ikke hadde diagnoser? Hvor vil du?

På 1.3.2020 den 20.08, AnonymBruker skrev:

Så trist at du har det sånn. Men ikke gi opp, noen får mer dritt i livet enn andre, men ingen får en større bør enn de klarer å bære. 

Jeg har selv eupf , og det finnes behandling for det, Ikke i form av medisiner, men i terapi hos psykolog. 

Akkurat når det kommer til jobb osv, ta det rolig og vær snill mot deg selv. Du er jo innlagt, tror du trenger å fokusere på å bli bedre. Mange av de tingene du beskriver som mangel på tiltakslyst osv er en del av sykdomsbildet og det kommer tilbake igjen når man blir bedre. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...