jannicke88 9 4 Skrevet 8. mars 2020 Del Skrevet 8. mars 2020 Hei dere, Jeg sliter med moderate smerter i underlivet spesielt urinrør etter et seksuelt overgrep for seks år siden. Men jeg vet ikke om det har noen sammenheng.. Har fortrengt overgrepet og aldri snakket med noen om det, bare nevnt det hos psykolog men vi snakket ikke så mye om det. Men disse smertene orker jeg ikke mer, våkner på natten av de. Har vært hos gynekolog og lege som ikke finner noe annet fysisk galt. Tror dere det har noen sammenheng? Kan smertene forsvinne om jeg bearbeide hendelsen? Takk for alle svar. 0 Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
XbellaX 9 027 1 182 Skrevet 8. mars 2020 Del Skrevet 8. mars 2020 6 minutter siden, jannicke88 skrev: Hei dere, Jeg sliter med moderate smerter i underlivet spesielt urinrør etter et seksuelt overgrep for seks år siden. Men jeg vet ikke om det har noen sammenheng.. Har fortrengt overgrepet og aldri snakket med noen om det, bare nevnt det hos psykolog men vi snakket ikke så mye om det. Men disse smertene orker jeg ikke mer, våkner på natten av de. Har vært hos gynekolog og lege som ikke finner noe annet fysisk galt. Tror dere det har noen sammenheng? Kan smertene forsvinne om jeg bearbeide hendelsen? Takk for alle svar. Ja, det kan ha sammenheng. Flott at du har sjekket deg hos lege og psykolog, da kan vi utelukke det fysiske. Jeg synes du skal snakke mer om dette med din behandler, vis ham/henne gjerne det du har skrevet her. 0 Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
jannicke88 9 4 Skrevet 8. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2020 42 minutter siden, XbellaX skrev: Ja, det kan ha sammenheng. Flott at du har sjekket deg hos lege og psykolog, da kan vi utelukke det fysiske. Jeg synes du skal snakke mer om dette med din behandler, vis ham/henne gjerne det du har skrevet her. Tusen takk for svar, da kvinner jeg meg opp til å fortelle om det neste time 😊 1 Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
AnonymBruker 168 384 11 201 Skrevet 8. mars 2020 Del Skrevet 8. mars 2020 Er du helt sikker på det er innen urinrøret? Det er vanlig å slite psykosomatisk med underlivsplager etter overgrep i ettertid. Både vaginisme og vestibulitt er vanlig. Sistnevnte kan kjennes ut som det er i/rundt urinrøret. Kan det være dette du sliter med? Det er ofte vanskelig å påvise ved undersøkelse, men kan være en ekstrem smertefull og brennende følelse i underlivet. Jeg hadde det i 5 år etter overgrep og kunne bla ikke fungere i forhold pga det. Heldigvis forsvant det av seg selv med trygghet og terapi. Lykke til og god bedring❤️ Anonymkode: aae27...086 0 Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
AnonymBruker 168 384 11 201 Skrevet 9. mars 2020 Del Skrevet 9. mars 2020 https://www.nrk.no/osloogviken/xl/vestibulitt-er-naermest-en-usynlig-sykdom_-men-gir-intense-smerter-i-underlivet-1.14447063 Anonymkode: aae27...086 0 Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.