Gå til innhold

Smerter etter seksuelt overgrep?


jannicke88

Anbefalte innlegg

Hei dere, 

Jeg sliter med moderate smerter i underlivet spesielt urinrør etter et seksuelt overgrep for seks år siden. Men jeg vet ikke om det har noen sammenheng.. Har fortrengt overgrepet og aldri snakket med noen om det, bare nevnt det hos psykolog men vi snakket ikke så mye om det. Men disse smertene orker jeg ikke mer, våkner på natten av de. Har vært hos gynekolog og lege som ikke finner noe annet fysisk galt. Tror dere det har noen sammenheng? Kan smertene forsvinne om jeg bearbeide hendelsen? Takk for alle svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, jannicke88 skrev:

Hei dere, 

Jeg sliter med moderate smerter i underlivet spesielt urinrør etter et seksuelt overgrep for seks år siden. Men jeg vet ikke om det har noen sammenheng.. Har fortrengt overgrepet og aldri snakket med noen om det, bare nevnt det hos psykolog men vi snakket ikke så mye om det. Men disse smertene orker jeg ikke mer, våkner på natten av de. Har vært hos gynekolog og lege som ikke finner noe annet fysisk galt. Tror dere det har noen sammenheng? Kan smertene forsvinne om jeg bearbeide hendelsen? Takk for alle svar. 

Ja, det kan ha sammenheng. Flott at du har sjekket deg hos lege og psykolog, da kan vi utelukke det fysiske. Jeg synes du skal snakke mer om dette med din behandler, vis ham/henne gjerne det du har skrevet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, XbellaX skrev:

Ja, det kan ha sammenheng. Flott at du har sjekket deg hos lege og psykolog, da kan vi utelukke det fysiske. Jeg synes du skal snakke mer om dette med din behandler, vis ham/henne gjerne det du har skrevet her.

Tusen takk for svar, da kvinner jeg meg opp til å fortelle om det neste time 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du helt sikker på det er innen urinrøret? Det er vanlig å slite psykosomatisk med underlivsplager etter overgrep i ettertid. Både vaginisme og vestibulitt er vanlig. Sistnevnte kan kjennes ut som det er i/rundt urinrøret. Kan det være dette du sliter med? Det er ofte vanskelig å påvise ved undersøkelse, men kan være en ekstrem smertefull og brennende følelse i underlivet.

Jeg hadde det i 5 år etter overgrep og kunne bla ikke fungere i forhold pga det. Heldigvis forsvant det av seg selv med trygghet og terapi.

Lykke til og god bedring❤️

Anonymkode: aae27...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Jeg har faktisk samme problemet. Har jobbet mye med å kunne snakke om hendelsen, men har fremdeles smerter, ofte under sex eller etter

Endret av Junitun99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...