Gå til innhold

Angst/insomni, ekstra problemer pga Korona.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg har en angstdiagnose som skaper noen ganske uheldige problemer for meg i disse Korona-tider. Jeg får ikke sove og har nesten ikke sovet siden dette startet. Jeg går 1-2 døgn våken, sover 1-3 timer, så våken 1.5 døgn til osv. Jeg begynner å bli svært medtatt pga av dette og har i tillegg hatt problemer med å skaffe meg mat fordi jeg er redd for smitte. Jeg har tapt meg flere kg og har heller ikke fått fulgt opp annen sykdom som krever rutineprøver som jeg og må få gjort. Jeg tar normalt ingen medisiner for angst annet en lette sovemidler som allergimedsiner noen dager per uke fordi jeg får så mye bivirkning. Det går på sett og vis, men jeg trenger noen ganger B-preparater for å hjelpe meg enkelte ganger når stressnivået mitt blir som nå: når belastningen av å gå uten medisiner blir for høy for min kropp. Normalt tar jeg bare beroligende eller mer potente sovemidler 1-2 dager, før jeg igjen er selvgående. Så det er lite som skal til. Jeg har gitt beskjed til fastlege i forrige uke og nå også legevakt fordi jeg ikke har fått noe hjelp enda, men det virker ikke som det går inn at jeg har problemer som må løses her og nå. Legevakten sier bare at de ikke kan hjelpe meg fordi de ikke kan skrive ut beroligende og fastlegen sier at jeg må møte opp der. Men jeg er så redd for smitte at jeg ikke klarer møte opp hos lege! Ikke ser jeg hvorfor jeg skal møte opp på et smitteutsatt sted når jeg kan behandles over nett heller. Jeg hverken vil eller orker møte opp noe som helst sted og jeg ser ikke at de skal ha rett til å tvinge meg til et smitteutsatt legekontor når jeg kan hjelpes over nett? Jeg er fryktelig sliten og føler jeg bare herses med. Jeg ser heller ikke at å gjøre ting så vanskelig er noe som bidrar til å ruste meg best mulig om jeg skulle bli syk av Korona. Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 581c2...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...
Adding Noise

Hei!

Vil det hjelpe deg om du får noen du kjenner til å bli med deg til legekontoret? Kan hende du opplever støtte fra vedkommende og føler deg tøffere/sterkere sammen med noen du stoler på? Jeg regner med at du, via telefon, har forklart legekontoret hvorfor det er så vanskelig for deg å møte opp. Møter du ingen forståelse, må du bite tenna sammen og møte opp fysisk... Dersom ikke f.eks Skype/videosamtale er en mulighet?

Til hjelp for søvn vil jeg sterkt anbefale Melatonin. Dette er kroppens eget søvnhormon. Middelet er klassifisert som kosttilskudd og fåes uten resept. Det finnes i både flytende form og i kapsler. Jeg er skeptisk til den type tilskudd av natur, men her ble jeg overrasket! Melatonin har virkelig effekt. Ikke er det veldig dyrt heller.

Håper du finner ut av utfordringene dine! Lykke til. 

 

Mvh,

Adding Noise 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...