Gå til innhold

Utskrevet??

Anbefalte innlegg

Nå begynner jeg å bli lei av å være innlagt. Føler jeg bare går rundt i korridorene og at det ikke går fremover. Men behandlerne mener jeg bør bli. Tenk på barna sier de. Føler nesten som barna blir brukt som et slags pressmiddel. Ser ikke helt poenget ved å bli siden jeg føler at det ikke hjelper å være innlagt , burde jeg skrive meg ut? 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/453745-utskrevet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, RamonaK skrev:

Nå begynner jeg å bli lei av å være innlagt. Føler jeg bare går rundt i korridorene og at det ikke går fremover. Men behandlerne mener jeg bør bli. Tenk på barna sier de. Føler nesten som barna blir brukt som et slags pressmiddel. Ser ikke helt poenget ved å bli siden jeg føler at det ikke hjelper å være innlagt , burde jeg skrive meg ut? 

Jeg synes du skal være der du er uansett hvordan du føler det selv. Du ble innlagt av en grunn, la fagpersoner avgjøre når du er frisk nok til å klare deg på egenhånd. 

Anonymkode: bb71a...adf

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/453745-utskrevet/#findComment-3960664
Del på andre sider

2 timer siden, RamonaK skrev:

Du bør helt klart følge rådene du får fra sykehuset! Det er sannsynligvis helt realistisk at barnevernets vurdering av din omsorgsevne vil avhenge av at sykehuset kan si at du nøye følger rådene du får fra dem. Hvis du ønsker å ha den daglige omsorgen for dine barn, så må du være frisk nok til at det kan vurderes som forsvarlig at de bor hos deg. 

I stedet for å fokusere på at du ikke synes det hjelper å være innlagt, så kan du kanskje snakke med kontaktpersonene dine om å lage en dagsplan som gjør at du får gjort noen meningsfylte aktiviteter i løpet av dagen. Hvordan tilbringer du dagene nå - og hvilke muligheter for andre aktiviteter finnes?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/453745-utskrevet/#findComment-3960680
Del på andre sider

14 timer siden, frosken skrev:

Du bør helt klart følge rådene du får fra sykehuset! Det er sannsynligvis helt realistisk at barnevernets vurdering av din omsorgsevne vil avhenge av at sykehuset kan si at du nøye følger rådene du får fra dem. Hvis du ønsker å ha den daglige omsorgen for dine barn, så må du være frisk nok til at det kan vurderes som forsvarlig at de bor hos deg. 

I stedet for å fokusere på at du ikke synes det hjelper å være innlagt, så kan du kanskje snakke med kontaktpersonene dine om å lage en dagsplan som gjør at du får gjort noen meningsfylte aktiviteter i løpet av dagen. Hvordan tilbringer du dagene nå - og hvilke muligheter for andre aktiviteter finnes?

Dette er jeg helt enig med Frosken i. Min erfaring er at personalet kan være villige til å strekke seg langt dersom personalets ressurser tilsier at dette er mulig. En gang jeg var innlagt over flere måneder og viste tydelige tegn på inaktivitet pga. depresjon, ble jeg aktivisert med korte daglige turer ut, jeg var med på å tilberede mat på kjøkkenet, hadde kortere samtaler med personalet osv. Dette var ingen akuttavdeling, men en lukket avdeling på sykehuset med høy bemanning (10 personale på dagtid fordelt på 12 pasienter), så de hadde gode ressurser å ta av. Jeg hadde på den tiden fastvakt, så noen omdisponering av personalet var det likevel ikke snakk om.

Jeg har også vært innlagt på et rehabiliteringstilbud for epileptikere i 5 uker, det blir jo noe helt annet enn innen psykiatrien, men der var de kun tre-fire ansatte på jobb fordelt på 12 pasienter, likevel fant de tid til at jeg kunne få hjelp i en times tid til det jeg trengte hjelp til og bake boller sammen med en av personalet. Trivsel betydde mye på det rehabiliteringsstedet og jeg har sjelden opplevd så mye omsorg som akkurat der.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/453745-utskrevet/#findComment-3960837
Del på andre sider

Annonse

• 1 måned senere...
På 12.3.2020 den 10.43, frosken skrev:

Hei frosken,hadde bare lyst å sende deg en melding,jeg har det bare godt nå. Har gjort noen drastiske valg og må si at livet er godt nå, jeg går på jobb, jeg er stabil,har ett normalt forhold til alkohol.har ikke vært hos psykologen på 3 mnd og det går bra. Jeg har flyttet sammen med min mor av alle ting,men jeg har det bare bra og føler at jeg er på rett vei. Syns det er litt godt å kunne gi positivt tilbakemelding og. Har fått meg en kjæreste og, sliter litt med dette men er veldig glad for at jeg klarer dette,håper du har det fint og i denne corona tid 🥰klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/453745-utskrevet/#findComment-3972727
Del på andre sider

8 timer siden, villakulla skrev:

Hei frosken,hadde bare lyst å sende deg en melding,jeg har det bare godt nå. Har gjort noen drastiske valg og må si at livet er godt nå, jeg går på jobb, jeg er stabil,har ett normalt forhold til alkohol.har ikke vært hos psykologen på 3 mnd og det går bra. Jeg har flyttet sammen med min mor av alle ting,men jeg har det bare bra og føler at jeg er på rett vei. Syns det er litt godt å kunne gi positivt tilbakemelding og. Har fått meg en kjæreste og, sliter litt med dette men er veldig glad for at jeg klarer dette,håper du har det fint og i denne corona tid 🥰klem

Så hyggelig å høre at du har det fint:-)))  og takk for at du fortalte det!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/453745-utskrevet/#findComment-3972743
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...