Gå til innhold

Skavlekjerringa


Skravlekjerringa

Anbefalte innlegg

Skravlekjerringa

Har nettopp startet behandling av adhd i en alder av 61 år. Har blitt mer eller mindre mobbet fra jeg var 7 år. På skolen både av elever, men også like mye lærere. Dette har plaget meg svært mye. Og sikkert ødelagt mye for meg også. Spesielt de siste årene har det plaget meg noe sinnsykt. Har tatt det opp med legen flere ganger. Men gunner en operasjonsskade som gjode meg 69% innvalidisert, har jeg vært tvunget til å bruke opiater. Vet selv at å stille diagnose på ei jente kan være vanskelig. Da jeg selv er utdannet lærer.  Har hatt sinnsykt mye uflaks i livet, alt går i stykker eller ryker. Da jeg var liten veltet jeg melkeglasset ved vær frokst, akkurat som om jeg gjorde det med vilje. I tilegg har jeg fått tredd 15 andre kroniske sykdommer nedover hue på meg. Noen fåringenting, mens andre for alt pluss litt til. 

Ble henvist til psykolog, men 7mnd ventetid orket ikke jeg, fordi nå hadde plagene eskalert. 

Hadde svart på et kompendium med flere hundre spørsmål som hun fikk. Og etter første time var hun ikke i tvil. Det ble noen timer til 1100kr timen. Har for et år siden fått prøve ritalin 2 3 ganger og det funker optimalt, jeg blir et nytt menneske. På timen full funksjon og konsentrasjon hele dagen. Blekksprutarmene bare ble borte. 

Ved første henvendelse til dps fikk fadtlegen blankt nei ritalin kan ikke blandes med opiater. 

Bullshit undersøkte selp på relis som er leges eget organ. Ritalin er sentralstimulerende og opiater det stikk motsatte og ikke går de ut av kroppen i samme organ. Da spør jeg leser ikke psykriater leksene sine eller følger med på forelesning. Eller fornekter de sannheten. 

Shit au fastlegen min gir seg ikke så lett og sendte en ny svært lang henvendelse og da fikk jeg tilatelse til å prøve strattera. Med ritalin får jeg full funk og ikke noen andre problemer fra første pille. Og det heter seg slik at ritalin fungerer på ca 50% av de med aDHD ifølge min sønns som har ekstrem adhd sin vernepleier. 

Likså første pille ble jeg uvell , kvalm og null matlyst litt oppkast men fra pille to og utover. 

Jeg lurer på om det er verdens sterkeste sovepille jeg har fått, klarer ikke holde meg våken om jeg da ikke drikker minst ei bulk med energidrikk. Ikke er det sundt og dyrt blir det også. 

Skal til første kontroll hos fastlege på mandag. Leste at jeg etter ca 6 uker kunne forvente bedring, skal jeg da sove bort hele våren?? Og rittis funker fra første pille. Hvor er fornuften henne. Og psykriaterene har lært, tror de, men de har ikke prøvd og følt på kroppen. Jeg nekter å sove hele våren. Og kan ikke psykriater lese, hvordan kan en få interreaksjoner når 2 medekamenter virker stikk motsatt av hverandre?? Tror jeg blir helt tullerusk jeg. Makter ikke å vente 6 uker for å få et snev av forbedring. Mvh skravlekjerringa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...