Gå til innhold

Offerrollen har ødelagt så mye for meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har vært blind så lenge og krøpet ned i den når ting butter i mot. Ingen har nådd inn til meg. Nå er det på tide å skjerpe seg, jobbe hardt med seg selv og ta i bruk de råd jeg har fått i kampen mot følelser. Jeg vil nemlig ikke være sånn og ha det sånn. Det er så ødeleggende, men jeg har mulighet til å endre det.

Jeg vil ikke være lett krenkbar og gi meg hen til følelser. Jeg skal kjempe ❤️ Jeg skal bygge meg opp, bli sterk og få et liv på fritiden. Jeg skal bli selvstendig og uavhengig andre. Jeg skal finne min plass i samfunnet og gjøre det jeg kan for å nå målet mitt. 

Offerrolllen skal ikke få mer makt over meg. Jeg skal jobbe hardt for å knekke den.

Anonymkode: 3e356...721

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er fint at du har innsett dette. Men, da må du begynne å handle slik at du få det bedre. Hjelper ikke å kun snakk, for handling snakker for seg selv.

Anonymkode: 0f951...b12

Jeg vet. Tro meg. 

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bra :) Da er du på et rett spor. Lykke til!

Anonymkode: 0f951...b12

Takk for det. Det er ingen andre enn meg selv som kan endre det. Jeg skal vise alle at jeg ikke er «liten og svak». Jeg skal bli voksen til sinns. Jeg er ikke mindre verdt enn andre. 

Dere vil også merke det på forum om jeg ikke holder ord. 

Jeg er ved et veiskille der jeg i større grad skal nyttiggjøre meg de verktøy jeg har og jobbe selvstendig. 

Takk for at du har tro på meg ❤️

Annonse

AnonymBruker

Jeg har allerede nå tatt ett skritt; publisert et innlegg på fb. Jeg driter i hva mine kolleger sier og skal stå i ubehaget. Jeg vet de kritiserer sånt. Jeg må få ha mine egne meninger og ikke la noen styre meg. Jeg skal jobbe for å bli fri, og jeg skal slutte å være avhengige av andre. Jeg skal gi F 😃

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært blind så lenge og krøpet ned i den når ting butter i mot. Ingen har nådd inn til meg. Nå er det på tide å skjerpe seg, jobbe hardt med seg selv og ta i bruk de råd jeg har fått i kampen mot følelser. Jeg vil nemlig ikke være sånn og ha det sånn. Det er så ødeleggende, men jeg har mulighet til å endre det.

Jeg vil ikke være lett krenkbar og gi meg hen til følelser. Jeg skal kjempe ❤️ Jeg skal bygge meg opp, bli sterk og få et liv på fritiden. Jeg skal bli selvstendig og uavhengig andre. Jeg skal finne min plass i samfunnet og gjøre det jeg kan for å nå målet mitt. 

Offerrolllen skal ikke få mer makt over meg. Jeg skal jobbe hardt for å knekke den.

Det som er bra med deg er at du har selvinnsikt. Det betyr at du kan gjøre noe med det! Jobbe deg ut av det. Lykke til!

Anonymkode: ff49d...f74

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere mener det er andre ting jeg må endre på som jeg ikke ser, vil jeg gjerne ha tilbakemelding på det. 

Hvordan skal vi kunne gi tilbakemelding på det når vi ikke vet hvem du er?

Anonymkode: 87b5d...622

AnonymBruker
På 21.3.2020 den 10.13, AnonymBruker skrev:

Er det du som er Bambionice?

Anonymkode: 24f0c...d83

Annonse

AnonymBruker

Hvorfor setter noen seg i en offerrolle? Kanskje kupton kan si noe mer om det. Det må jo være for å få sympati ved å stakkarsliggjøre seg selv. Det virker som om de fleste som gjør det mangler selvinnsikt og ikke tar nok hensyn til sine omgivelser. Personene som gjør det er veldig selvsentrerte, det virker egoistisk i forhold til hvordan omgivelsene må lide under dette. Barna må ta mer hensyn til foreldrene i en offerrolle enn at de får den nødvendige oppmerksomheten og omsorgen de skal ha. Forelderen blir i fokus i steden for barnet. Det minner om skuespill for å oppnå en spesiell respons fra andre, men ikke skuespill i ren forstand, mer som et uttrykk for psykisk lidelse.

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor setter noen seg i en offerrolle? Kanskje kupton kan si noe mer om det. Det må jo være for å få sympati ved å stakkarsliggjøre seg selv. Det virker som om de fleste som gjør det mangler selvinnsikt og ikke tar nok hensyn til sine omgivelser. Personene som gjør det er veldig selvsentrerte, det virker egoistisk i forhold til hvordan omgivelsene må lide under dette. Barna må ta mer hensyn til foreldrene i en offerrolle enn at de får den nødvendige oppmerksomheten og omsorgen de skal ha. Forelderen blir i fokus i steden for barnet. Det minner om skuespill for å oppnå en spesiell respons fra andre, men ikke skuespill i ren forstand, mer som et uttrykk for psykisk lidelse.

Enig med deg. Men husk at det faktisk er mange som ER ofre også, da...

Anonymkode: 24f0c...d83

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sette seg i en offerrolle er en måte og kontrollere omgivelse sine på. Man blir ekspert i å gi andre skyldfølelse og dårlig samvittighet.  

Anonymkode: 389d9...f9c

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sette seg i en offerrolle er en måte og kontrollere omgivelse sine på. Man blir ekspert i å gi andre skyldfølelse og dårlig samvittighet.  

Ble en liten skrive feil. Det skulle være. Å sette seg i en offerrolle

AnonymBruker

I mitt tilfelle er det nok som frosken en gang skrev; jeg bader i følelser. En form for ansvarsfraskrivelse. Jeg mener ikke å tillegge andre skyld og dårlig samvittighet, det er iallefall ikke min intensjon - men det kan sikkert oppfattes slik.  

Jeg funderte litt på dette da jeg gikk tur idag. Hva som skjer og hvorfor det skjer. 

Jeg skulle gjerne likt å vite hva frosken og kupton tenker om dette temaet. Det kan kanskje være nyttig for flere. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...