Gå til innhold

Ketminbehandling.


Adding Noise

Anbefalte innlegg

Adding Noise

Hei,

 
Jeg viser til følgende artikkel:
 
 
Er det kun mangel på prissetting av legemiddelet som hindrer behandling med f.eks Esketamin i det offentlige i Norge pr. i dag? Jeg har forsøkt å finne informasjon angående dette, men jeg finner svært lite. 
 
Produsenten fikk markedsføringstillatelse i Norge i 2020. Ketamin i form av nesesprayen Esketamin ble lovlig til bruk av behandlingsresistent depresjon i Norge i 2020.
 
Tilbydere på det private markedet i Norge er hittil www.emmasofia.no og www.axonklinikken.no  Hvordan kan private aktører tilby denne behandlingen, mens det offentlige ikke kan? 
 
Såvidt jeg har forstått, går det an at behandler søker Statens Legemiddelverk om bevilgning, men jeg er usikker. For meg fremstår det som den største hindringen for å få dette igjennom rett og slett er at man hittil ikke er enig om hvilket prisnivå medisinen skal ligge på? Samtidig mener jeg å ha lest om et par tilfeller hvor pasienter har nytt godt av denne behandlingen utenom privatklinikker i Norge.
 
Det hele virker uklart, og jeg skulle gjerne hatt konkrete svar.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...