Gå til innhold

Føler at timen var bortkasta

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hadde time hos min behandler via tlf, føler nå at timen var bortkasta.

Vi snakket ikke om noe konstruktivt. Blir det feil av meg å nevne det neste gang vi har en ny samtale?

Har litt dårlig samvittighet, føler at det var min feil at samtalen ble slik. Nå er jeg forferdelig lei meg, har kastet bort tiden til vedkommende. 

Var min feil at vi pratet tøv så hva synes dere at jeg burde gjøre? Skal skjerpe meg og ikke distrahere behandleren min igjen med mye tullprat som ikke er relevant i behandlingen min. 

Anonymkode: 7dd09...cf7

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/453990-f%C3%B8ler-at-timen-var-bortkasta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde time hos min behandler via tlf, føler nå at timen var bortkasta.

Vi snakket ikke om noe konstruktivt. Blir det feil av meg å nevne det neste gang vi har en ny samtale?

Har litt dårlig samvittighet, føler at det var min feil at samtalen ble slik. Nå er jeg forferdelig lei meg, har kastet bort tiden til vedkommende. 

Var min feil at vi pratet tøv så hva synes dere at jeg burde gjøre? Skal skjerpe meg og ikke distrahere behandleren min igjen med mye tullprat som ikke er relevant i behandlingen min. 

Kan du ikke bare bruke erfaringene til å planlegge slik at den neste timen blir bedre?

AnonymBruker

Føler meg så slem og ond, det er det jeg sitter igjen med etter samtalen. Ond som lurte vedkommende til å prate tøv istedenfor å snakke om det som vi egt skulle prate om. Føler at personen ble lurt inn i det der, at jeg manipulerte han. Hadde jeg ikke startet den diskusjonen så hadde ikke personen blitt så ivrig etter å prate mer om det. Jeg gjorde noe forferdelig galt i dag. 

AnonymBruker
5 minutter siden, XbellaX skrev:

Kan du ikke bare bruke erfaringene til å planlegge slik at den neste timen blir bedre?

Vi hadde planlagt det, var meg som startet den dumme diskusjonen og plutselig var tiden over.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Føler meg så slem og ond, det er det jeg sitter igjen med etter samtalen. Ond som lurte vedkommende til å prate tøv istedenfor å snakke om det som vi egt skulle prate om. Føler at personen ble lurt inn i det der, at jeg manipulerte han. Hadde jeg ikke startet den diskusjonen så hadde ikke personen blitt så ivrig etter å prate mer om det. Jeg gjorde noe forferdelig galt i dag. 

Hmm.....har ikke terapeuten også et ansvar her?    Kanskje vedkommende synes samtalen var fin?

Ond er du iallfall ikke. Ondskap er noe helt annet, iallefall i mitt hue

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, kupton skrev:

Først kan du prøve å finne ut hvorfor det ble slik. Når du vet det, kan du forhindre at det skjer igjen.

Det er ikke hans tid du har kastet bort - det er din mulighet..

Vi snakket om hva jeg hadde gjort siste tiden, fortalte vedkommende at jeg hadde kjøpt et eller anna. Plutselig gikk samtalen over til biler og det er alt vi hadde pratet om resten av timen. 

AnonymBruker
6 minutter siden, kupton skrev:

Først kan du prøve å finne ut hvorfor det ble slik. Når du vet det, kan du forhindre at det skjer igjen.

Det er ikke hans tid du har kastet bort - det er din mulighet..

Og noen ganger kaster terapeuten bort pasientens tid. 

Anonymkode: b438f...b7a

AnonymBruker
6 minutter siden, emilie321 skrev:

Hmm.....har ikke terapeuten også et ansvar her?    Kanskje vedkommende synes samtalen var fin?

Ond er du iallfall ikke. Ondskap er noe helt annet, iallefall i mitt hue

Terapeuten var glad og det gir meg litt skyldfølelse. Jeg er så klart glad for at vedkommende var glad, men føler at han var et offer for manipulering. Har skyldfølelse for at jeg ga han en lykkefølelse når jeg egt ødela timen. Ser på han som et stakkars offer, deg er der skoen trykker. 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde planlagt det, var meg som startet den dumme diskusjonen og plutselig var tiden over.

Da vet du at du må holde deg litt i skinnet neste gang og ikke ta for mange omveier. Du kan be din behandler hjelpe deg med det om du synes det er vanskelig å holde deg til det som er sentralt. 

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

. Jeg gjorde noe forferdelig galt i dag. 

Dette er en helt hinsides tanke. 

Forsøk å finn noe annet å bruke tiden på i kveld. Jobb med hva du skal ta opp i neste time og koble av med noe helt annet. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...