Gå til innhold

Full/påvirket hos behandler

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva skjer da? Spør av ren nysgjerrighet. Dersom man møter opp full eller påvirket hos f.eks DPS, blir man kastet ut eller hva skjer? 🤔 Dette forutsetter selvsagt at det blir lagt merke til eller gitt beskjed om.

Ingen trolling her, kun nysgjerrig.

Anonymkode: 6d5db...4a3

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/453998-fullp%C3%A5virket-hos-behandler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kommer mest sannsynlig til å bli tvangsinnlagt. Når du ikke klarer å møte opp edru på poliklinikken en gang, da er du virkelig ikke i stand til å ta vare på deg selv.

Anonymkode: 7ccb2...967

Takk for svar. 
Det har aldri skjedd og heller ingen «planer» om det. Bare kom til å tenke på hvilke konsekvenser det ville hatt dersom noen møtte opp i den tilstanden. 

-TS

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjer da? Spør av ren nysgjerrighet. Dersom man møter opp full eller påvirket hos f.eks DPS, blir man kastet ut eller hva skjer? 🤔 Dette forutsetter selvsagt at det blir lagt merke til eller gitt beskjed om.

Ingen trolling her, kun nysgjerrig.

Tror det kommer litt an på. Jeg er avholds og har vært en god stund , pga at det gjør bipolaren verre. Så hvis jeg hadde hadde dukket opp beruset hadde jeg nok blitt innlagt. 

AnonymBruker
2 timer siden, RamonaK skrev:

Tror det kommer litt an på. Jeg er avholds og har vært en god stund , pga at det gjør bipolaren verre. Så hvis jeg hadde hadde dukket opp beruset hadde jeg nok blitt innlagt. 

Ja du har jo små barn å ta vare på. Jeg tipper det ikke skal mange ganger til før barnevernet tar fra deg barna.

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja du har jo små barn å ta vare på. Jeg tipper det ikke skal mange ganger til før barnevernet tar fra deg barna.

Barnevernet har faktisk vært veldig snille å behjelpelige. Akkurat nå bor barna i beredskapshjem, og det er frivillig fra min side. Jeg har sagt at jeg ikke føler meg frisk, og hun i barnevernet så jeg er en utrolig god mor som alltid har barnas beste i tankene. 

AnonymBruker
Akkurat nå, RamonaK skrev:

Barnevernet har faktisk vært veldig snille å behjelpelige. Akkurat nå bor barna i beredskapshjem, og det er frivillig fra min side. Jeg har sagt at jeg ikke føler meg frisk, og hun i barnevernet så jeg er en utrolig god mor som alltid har barnas beste i tankene. 

Ja, men hadde du vært alenemor til småbarn og hadde møtt opp beruset hos behandler så måtte de selvfølgelig ha gjort noe for å hindre deg i å være beruset hos barna dine, du forstår det ikke sant? Hos folk uten barn derimot så kan vi møte så beruset vi bare vil. Det handler om at dps faktisk har et ansvar ovenfor barna dine når de VET at de er i fare for omsorgsvikt.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men hadde du vært alenemor til småbarn og hadde møtt opp beruset hos behandler så måtte de selvfølgelig ha gjort noe for å hindre deg i å være beruset hos barna dine, du forstår det ikke sant? Hos folk uten barn derimot så kan vi møte så beruset vi bare vil. Det handler om at dps faktisk har et ansvar ovenfor barna dine når de VET at de er i fare for omsorgsvikt.

Ja det er jeg helt enig i. Unnskyld, jeg blanda deg med en annen som ga meg mye pes. Det var ikke meningen, jeg gikk rett i forsvars posisjon. 

7 timer siden, kupton skrev:

Vanligvis blir du bedt om å dra hjem. Ingen vits i å ha time med berusede folk. 

Bra du sier vanligvis, for det vet jeg at en behandler på rus/akutt vil se annerledes på. Skulle de praktisere såpass strengt hadde de fått mye tid å koderegistrere på ;-) 

16 minutter siden, Kayia skrev:

Bra du sier vanligvis, for det vet jeg at en behandler på rus/akutt vil se annerledes på. Skulle de praktisere såpass strengt hadde de fått mye tid å koderegistrere på ;-) 

Jeg burde sagt at dette gjelder for de som går til vanlige polikliniske timer for sin ruslidelse.

Rusakutt blir selvsagt noe annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...