Gå til innhold

Cipralex og tvangshandling

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg sluttet relativt brått på cipralex. Men etter ca halvannen uke kom tvangshandling så vidt igjen. Vet ikke om det at jeg sluttet på cipralex er årsaken , men jeg ser det som sannsynlig. Jeg begynte opp på dette når jeg gikk i OCD behandling. Har dessuten gått på de tidligere i mange år pga depresjon  og vane. Er ikke deprimert lenger. Har begynt igjen nå, og håper ikke tvangshandling skal ta overhånd. Noen med erfaring?

Anonymkode: 63ea2...672

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/454022-cipralex-og-tvangshandling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, kupton. Tenker du at jeg må bruke dette resten av livet?

Jeg kan fortelle om den oppskriften vi brukte "i gamle dager". Den gang var standardbehandlingen Anafranil (er fortsatt en meget god behandling) ofte i doser på 200-250 mg. Når noen hadde vært bra for sin ocd over lengre tid, kom spørsmålet om reduksjon opp. Da reduserte en med 25 mg hver 3. mnd helt til symptomene dukket opp igjen. Da gikk en tilbake til forrige (høyere) dose og forble der lenge.

Men så til spørsmålet ditt: JA (hvis du ønsker å være fri for ocd-symptomer).

AnonymBruker
10 minutter siden, kupton skrev:

Jeg kan fortelle om den oppskriften vi brukte "i gamle dager". Den gang var standardbehandlingen Anafranil (er fortsatt en meget god behandling) ofte i doser på 200-250 mg. Når noen hadde vært bra for sin ocd over lengre tid, kom spørsmålet om reduksjon opp. Da reduserte en med 25 mg hver 3. mnd helt til symptomene dukket opp igjen. Da gikk en tilbake til forrige (høyere) dose og forble der lenge.

Men så til spørsmålet ditt: JA (hvis du ønsker å være fri for ocd-symptomer).

Ja, jeg leste i går kveld at ocd ble hos noen ble behandlet med ganske høye doser. Må øke så kanskje jeg blir helt fri fra symptomer, for uansett ligger det alltid der og lurer. 

Jeg får bare innstille meg på livslang behandling:-) Takk for svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...