Gå til innhold

Hva er det kjedeligste du spiser?


Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, Shira! skrev:

Da er du lik mannen min når det kommer til tomatdominerte retter. Så jeg er obs på det når jeg lager gryter eller pastasauser som er tomatbasert.

Hensynsfullt 🙂

23 minutter siden, Shira! skrev:

Uten ost! 😳 Er det lov?! 🙈

Tviler på at det er ulovlig, men mye annet som begynner på u...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kastanjekari
På 25.3.2020 den 6.29, Lillemus skrev:

Overkokte grønnsaker får være i fred ja... Der er jeg enig! Men jeg er veldig glad i både risgrøt og rømmegrøt, vi har det ikke sånn kjempeofte, men synes det er godt. :) Spiser egentlig det meste, alt går i grisen! :D 

Overkokte grønnsaker er det mest platte og kjedelige som finnes. Spe på med litt rosenkål så blir det enda verre 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kastanjekari skrev:

Overkokte grønnsaker er det mest platte og kjedelige som finnes. Spe på med litt rosenkål så blir det enda verre 🤣

Rosenkål ja... Yuk. Joda, det er ting jeg ikke spiser altså, men det handler ikke om at jeg synes det er kjedelig, men greit nok, men om at jeg ikke spiser det rett og slett. F.eks. oliven, stangselleri og påleggsild. Klarer det ikke. Får jeg servert rosenkål så spiser jeg det, men jeg forsyner meg ikke med det selv, likedan med sopp. Rosenkål går an om de er delt i 4 og stekt sammen med bacon - da er det godt! Men overkokt rosenkål... *grønn i trynet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Shira! skrev:

Jeg kjenner en som ikke blir sulten, derfor bryr han seg ikke om hva han spiser. Spiser fordi det må en jo, men er likegyldig til hva som er på tallerken.

Kan si etter vi har spist ute, at maten var god, men velger bare noe fra menyen uten å se igjennom eller ber oss velge for han. Så jeg er litt usikker på om han faktisk synes maten var god eller bare sier det fordi vi andre ytrer hva vi synes om maten vår. Spiser alt som blir servert, men det finnes ikke engasjement i det hele tatt, så mest sannsynlig smaker alt likt? Det er litt fascinerende, det er flere i hans familie som har det slik, så jeg har undret på om det er noe generisk, feilkobling eller noe? 

Det er interessant da. Venninna holder seg i alle fall tynn med letthet. Faktisk må hun ofte minne seg på å få i seg nok kalorier. For noen smaker kanskje alt nesten likt, men for meg og ei annen venninne som er veldig opptatt av mat og smaker og kan finne på å ta en kveld på Michelin restaurant, så har vi en annen opplevelse av maten. Så disse som sier det var godt og de var sultne, men egentlig ikke bryr deg om mat som jeg gjør - jeg tror de har en ganske annen oppfatning av det enn jeg har. Det må være genetisk. Har et søsken som er som meg, og et søsken som kunne levd på brødskive med ost og blir aldri skrubbsulten selv om det går lang tid mellom mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎25‎.‎03‎.‎2020 den 9.56, kupton skrev:

Enig.

Kjedeligst: Blomkålsuppe. Fiskeboller.

 

Må korrigere meg selv. Sushi er desidert tristest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, kupton skrev:

Må korrigere meg selv. Sushi er desidert tristest.

Her er vi helt enige. 

Anonymkode: 81440...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All  norsk mat, etter lengre opphold i utlandet hvor de spiser mat med krydder og urter. Da smaker norsk mat absolutt ingenting, eller kanskje bare veldig salt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Fjordland sine middagsretter er sånn i denne kategorien. Veldig kjedelige smakløse og lite stekt. Men det er ikke direkte vondt. Risgrøten er god da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går du på medisin blir all mat kjedelig, så da tar jeg rask mat. Banan 😜 

men ellers synes jeg gulrøtter er grusomt kjedelig. Rå gulrøtter.

Tunfisk i vann.... 

 

Anonymkode: 40f65...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Alle former for posesuppe er kjedelig. Og fiskekaker. Fullt spiselig, men skikkelig kjedelig.

Fiskeboller i hvit saus er nevnt av flere her, ser jeg. Det er direkte uspiselig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
1 time siden, mariaflyfly skrev:

Alle former for posesuppe er kjedelig. Og fiskekaker. Fullt spiselig, men skikkelig kjedelig.

Fiskeboller i hvit saus er nevnt av flere her, ser jeg. Det er direkte uspiselig. 

Fiskeboller i hvit saus med poteter pg gulrøtter og et karridryss er jo nydelig! Det må vi ha en dag 😊

Koselig at du svipper innom her i ny og ne 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

girlinyellow

En 🍌

Så godt blandet med andre ting. Så kjedelig alene. Synes banan vokser i munnen. Verst når den er veldig moden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, girlinyellow skrev:

En 🍌

Så godt blandet med andre ting. Så kjedelig alene. Synes banan vokser i munnen. Verst når den er veldig moden. 

Enig! Jeg kan spise en liten banan alene dersom den ikke er for moden, med bare få brune flekker er den for moden, men den skal heller ikke være grønn. Går bedre om jeg deler den i skiver og spiser den sammen med eplebiter og appelsinbåter, litt sånn hver sin gang. Blir veldig fort kvalmende, jeg liker heller ikke banankaker (usj), men banan passer godt i smoothies og kan til en viss grad brukes til å søte og tykne f.eks. bringebærsyltetøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, mariaflyfly skrev:

Alle former for posesuppe er kjedelig. Og fiskekaker. Fullt spiselig, men skikkelig kjedelig.

Fiskeboller i hvit saus er nevnt av flere her, ser jeg. Det er direkte uspiselig. 

Enig i det første, all posemat er kjedelig, men innimellom kan også jeg få lyst på fiskeboller med poteter, raspede gullerøtter og hvit saus. Jeg går ikke for fløteboller altså, men fiskeboller som faktisk inneholder fisk :) Er noe nostalgisk over den retten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste jeg vet er fiskepinner og fiskegrateng.  Jeg tror jeg skal prøve å lage fiskegrateng sjøl.  Finner sikkert en grei oppskrift på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
På 25.3.2020 den 8.58, Worrisome Plenty skrev:

Det kjedeligste jeg spiser er Wasa Sport/mann knekkebrød med gulost. Gud bedre noe så tørt og kjedelig. A likevel spiser jeg det, kan  jo ikke leve av bare knallgod mat heller. Da ville jeg rullet bortover. Skulle jeg fråtset i god mat.

 

Så hva er det tørreste og kjedeligste innslaget i din meny? Kald sild og poteter?

Hei

Det meste av ferdigmat! Fra sauser til supper, kjøttkaker,(steinharde 😞 Og forferdelige, pizzaer , det smaker gyselig enten av glutamat:-( eller bare så ekkelt! Forstår ikke hvorfor all «ferdigmat» må smake så forferdelig.

da spiser jeg faktisk heller  knekkebrød med gulost, løk, avacado og soltørkede tomater.

jeg er ikke så glad i vanlig gulost heller, men fremfor halvfabrikater av mat, foretrekker jeg det som nødløsning.

siden skulle prioritere jobbing i dag, og forsøkte meg på å bruke en type ferdig dolme saus, Fordi jeg skulle spare på tid på matlaging, er alt av kjøttdeig og mins og god pasta fullstendig ødelagt/uspiselig, for meg, 

derfor spiser jeg kun salaten i dag, med ristet brød og min egen vri på hvitløkssmøret.

jeg tok en liten skje av kjøttblandingEn med denne dolmio sausen, og fy så ekkelt:-(

søtt, glutamatsmak, flatt...

slik ferdigprodukter er så gyselige at jeg har ikke ord.

knekjebrød og godt brød, feks brød fra kolonihagen spiser jeg mye heller. Jeg spiser ikke noe av brødet feks de fleste matbutikker selger, de smaker ikke godt.

men selvsagt har man blitt utslitt av en 10 timers mars i fjellet, da kan jeg også spise Toro suppe og ikke føle jeg vemmes ved smaken, men når man bare gjør hagearbeidet og ellers jobber hele dagen, er god mat, en viktig del av hverdagen.

det kan virke som jeg overreagerer, men jeg prøver bruke mindre tid på matlaging, og jeg finner snarveier, men fysj for en grusom smak på de fleste ferdigprodukter. Det er ille.

da bedre steke fisk, kjøtt, bønner, lage sjy, og bruke melkesyregjærede grønnsaker, det går fort og smaker fantastisk. 
bare syns det er rart hvorfor ferdig mat må smake så forferdelig...

når jeg fryser ned porsjoner av hjemmelagd mat, smaker det mye bedre, i blant, mangler noe, det kan bli litt tamt, men i forhold til halvfabrikata og frossenmat, smaker myye bedre.

så vanskelig forstå hvorfor det er slik...

faktisk smaker fabrikklagd surkål og rødkål bra

 

 

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Madelenemie skrev:

faktisk smaker fabrikklagd surkål og rødkål bra

Jeg er ikke overbegeistret for halvfabrikata jeg heller og vi bruker egentlig ikke så mye av det. Men surkål og rødkål er vanvittig mye bedre når man lager det selv enn de foliepakkene! Og det er i alle fall ikke vanskelig eller tidkrevende. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
2 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg er ikke overbegeistret for halvfabrikata jeg heller og vi bruker egentlig ikke så mye av det. Men surkål og rødkål er vanvittig mye bedre når man lager det selv enn de foliepakkene! Og det er i alle fall ikke vanskelig eller tidkrevende. :) 

Det er sant!

men poenget var også at det er rart man ikke greier lage noe halvfabrikat mat som smaker normalt.

normalt er vel bedre enn bra. Bra har jeg altså aldri opplevd at slik mat smaker.... kunne det bare smakt litt i nærheten av normalt, ville jeg vært fornøyd.

grunnen til at melkesyregjærede produkter smaker bedre, selv om fabrikklagd, er vel fremstillingsmetoden.

jeg kjøper både suraggurker og paprika og kål hermetisert, det er forskjell på kvalitet og smak, men jeg slipper alltd den sykelige glutamatsmaken og det er nok trolig det verste ved toros og andres kjappe middagsposer/bokser/produkter.

det er vel naturlig at hjemmelagd mat smaker best, men selv den mer halvferdige burde vel smakt mer normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...