Eva Sofie Skrevet 25. mars 2020 Del Skrevet 25. mars 2020 Det siste halve året har jeg fått Botox-injeksjoner i urinblæren mot blærespasmer, noe som har hjulpet en del. Det har ikke gjort meg helt smertefri, men jeg merket det særdeles godt når effekten begynte å gå ut de siste ukene før ny injeksjon og forbruket av sterke smertestillende økte betraktelig. Nå var planen at jeg skal ha ny Botox-injeksjon i slutten av april. Jeg har forstått at de ikke utfører inngrep som ikke er akutte og kritiske. Min Botox-behandling mot smerter er ikke livsnødvendig/kritisk, men den har svært mye å si for min livskvalitet. Sist effekten av Botox begynte å gå ut, var jeg flere dager bundet til sengen av smerter på tross av smertestillende medisiner og jeg måtte ofte endre dagens program pga. smertene. Det er i både min og helsepersonellets interesse at jeg får injeksjonen, for om ikke må jeg øke dosen ytterligere på A-preparater av smertestillende enn hva jeg går på til vanlig. Om jeg ikke får den Botox-injeksjonen i slutten av april, gruer jeg meg til månedene fremover... Jeg vet det bare er å ta en telefon til sykehuset, men tenkte å spørre om det er noen som selv har erfaring med lignende situasjoner eller har lest noe om hvordan sykehusene prioriterer denne typen problematikk (om den i det hele tatt blir prioritert)? Hilsen en som har smerter i kveld 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/454043-botox-injeksjon-som-smertelindring-hva-n%C3%A5-i-disse-tider/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
RamonaK Skrevet 26. mars 2020 Del Skrevet 26. mars 2020 9 timer siden, Eva Sofie skrev: Det siste halve året har jeg fått Botox-injeksjoner i urinblæren mot blærespasmer, noe som har hjulpet en del. Det har ikke gjort meg helt smertefri, men jeg merket det særdeles godt når effekten begynte å gå ut de siste ukene før ny injeksjon og forbruket av sterke smertestillende økte betraktelig. Nå var planen at jeg skal ha ny Botox-injeksjon i slutten av april. Jeg har forstått at de ikke utfører inngrep som ikke er akutte og kritiske. Min Botox-behandling mot smerter er ikke livsnødvendig/kritisk, men den har svært mye å si for min livskvalitet. Sist effekten av Botox begynte å gå ut, var jeg flere dager bundet til sengen av smerter på tross av smertestillende medisiner og jeg måtte ofte endre dagens program pga. smertene. Det er i både min og helsepersonellets interesse at jeg får injeksjonen, for om ikke må jeg øke dosen ytterligere på A-preparater av smertestillende enn hva jeg går på til vanlig. Om jeg ikke får den Botox-injeksjonen i slutten av april, gruer jeg meg til månedene fremover... Jeg vet det bare er å ta en telefon til sykehuset, men tenkte å spørre om det er noen som selv har erfaring med lignende situasjoner eller har lest noe om hvordan sykehusene prioriterer denne typen problematikk (om den i det hele tatt blir prioritert)? Hilsen en som har smerter i kveld Ring sykehuset, de gjør fortsatt sånne behandlinger. Broren min har masse sykdoms problematikk og ingen forskjell i behandling. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/454043-botox-injeksjon-som-smertelindring-hva-n%C3%A5-i-disse-tider/#findComment-3964123 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.