Gå til innhold

Lithium og ingefærrot

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I disse koronatider der de sier at det ikke finnes behandling, er jeg opptatt av å gjøre mitt for å styrke immunforsvaret. Det går på tran. Koker opp hvitløk, ingegærrot,chili og honning. Siler og blander med solbærsirup Prøver litt forskjellig som kan ha effekt.

Men jeg har brukt 42x3 lithium i døgnet, med speil på 0,5. Jeg vet at opptaket kan påvirkes av naturmedisin og har derfor redusert til 42x2. Vurderer å gå enda lenger ned.

Men først vil jeg høre her om noen kjenner til hvordan medisin og naturmedisin påvirker hverandre? Lurer også på om jeg kan redusere levaxin når jeg reduserer lithium. Det er den som er årsaken til at jeg måtte begynne på levaxin.

Anonymkode: ce3a7...8f8

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/454048-lithium-og-ingef%C3%A6rrot/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den beste virusbeskyttelse for deg er å holde deg frisk fra din bipolare lidelse. Det gjør du ved å fortsette med uforandret dose litium og levaxin.

Verken tran, hvitløk, ingefærrot, chili eller honning har noen som helst innvirkning på immunforsvaret. Hvis de hadde det, ville myndighetene oppfordret oss til å ta det.

Sosial isolasjon og håndhygiene har derimot stor effekt.

AnonymBruker
1 time siden, kupton skrev:

Den beste virusbeskyttelse for deg er å holde deg frisk fra din bipolare lidelse. Det gjør du ved å fortsette med uforandret dose litium og levaxin.

Verken tran, hvitløk, ingefærrot, chili eller honning har noen som helst innvirkning på immunforsvaret. Hvis de hadde det, ville myndighetene oppfordret oss til å ta det.

Sosial isolasjon og håndhygiene har derimot stor effekt.

Jeg ville egentlig bare vite om noen hadde kjennskap til hvordan medisinene og disse naturlige matvarer påvirker hverandre. Så lenge det ikke finnes medisiner mot corona, så velger jeg å styrke immunforsvaret med naturlige matvarer som er kjent for å ha forebyggende effekt. Selv om de ikke kurerer corona, har mye av det vi putter i oss betydning for immunforsvaret. Psykisk helse vil jeg også tro har betydning. Jeg har ikke BP1 som ville gjort det mer risikabelt å redusere lithium.

Jeg følger alle retningslinjer om håndvask og isolering. 

AnonymBruker
5 timer siden, kupton skrev:

Kjent fra hvem/hva? Det finnes ingen dokumentasjon på dette.

Jeg stoler ikke alltid 100 % på det som er dokumentert heller. Mye handler om penger

Erfaringer som menneskene har fått i årene som er gått vil jeg heller ikke se bort fra, selv om ikke alt har gått igjennom forskning og fått en godkjent dokumentasjon. 

Når det ikke finnes behandling så velger jeg å forsøke det jeg har. Mye i vårt kosthold har betydning for helsen.

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, kupton skrev:

Jeg har lest dette tidligere, og mye av det var jeg klar over, eller har tenkt selv. Men vitenskapen vet heller ikke alt. Jeg lytter også til eldre erfaringer. Spesielt i denne tiden hvor vitenskapen ikke strekker til. Det jeg bruker er matvarer som brukes i norsk kosthold. Likevel vet jeg at enkelte av produktene kan påvirke medisiner. Derfor tok jeg opp spørsmålet her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...