Gå til innhold

Benzo og rus mot psykisk smerte

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Psykiateren jeg hadde sa att å drikke for angst var å pisse i buksa for å holde seg varm. Hadde ikke alkohol vært skadelig, skulle jeg drukket meg full ofte. Men dessverre har psykiateren rett. Benzo bruker jeg litt av, men det blir ikke like kraftfullt. 

Anonymkode: ebd8b...7a6

girlinyellow

Jeg har brukt Sobril (benzo) mot flere ting. 

Mot mani (i en eller annen grad).

For søvn i korte perioder.

Mot angst, og en sjelden gang mot flyskrekk.

Og for å dempe psykisk smerte, men bare når det har vært skikkelig ille. Så vondt at det har føltes som tortur, og jeg begynner å ønske at jeg var død. 

Har også fått benzo på institusjon når jeg har vært suicidal, og det innebærer jo psykisk smerte. Da har jeg fått Temesta eller Sobril i en periode, og fått beskjed om at det er helt riktig bruk.  

Jeg begynte å ruse meg fordi jeg hadde det fryktelig vondt og ikke holdt ut mer. Det ble som akutt antidepressiva. Likevel fører det til slutt til enda mer lidelse. Når jeg har hatt sprekker i ettertid at jeg har blitt rusfri så har det vært ufattelig godt å slippe å lide sånn. Men når jeg avruser meg etter noen dager blir jeg bunnløst deprimert og energiløs og klarer knapt å gå opp trappen de første dagene. Har dessverre hatt en sprekk nå nylig og for tredje dag på rad har jeg vært bundet til sofaen. Klarer ikke lage middag en gang, så blir pizza eller noe. Veksler mellom å gråte, sove og bare kjenne på stor lidelse. Før sprekken klarte jeg i det minste å trene. Håper virkelig jeg klarer å holde meg unna rus nå. Jeg er så langt nede at jeg orker ikke en gang å lese noe særlig på forum eller noe som helst. Går i søppel TV og å vente på at jeg kan legge meg for natten. I morgen håper jeg at jeg klarer å gå tur i 15 min.

Jeg hadde det veldig fint de dagene jeg ruset meg, men det er virkelig ikke verdt det på noen måte...

Annonse

Adding Noise
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det for å dempe psykisk smerte noen bruker dette?

Anonymkode: 2742f...a4d

Hei! 

Alle benzodiazepiner har jo dempende effekt. Legemiddelet brukes i den hensikt å behandle bl.a. tilstander som angstlidelser, søvnvansker, og epilepsi. Benzodiazepiner blir i høyeste grad brukt for å dempe psykisk smerte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...