Gå til innhold

Det er freddan' n. Hva er planen for helga ?


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Fredagsfølelsen er ikke hva den en gang var 😑

Men får gjøre så godt en kan, så i sted var jeg ute i lunsjen og kjøpte reker og frøloff til i kveld. Fant noen fine tullipaner også. Elsker tullipaner. De gjør meg glad 🙂

Men hva skal man finne på i helga tro ? 

Tenker så det knaker. Gå tur ja og det skal sikkert alle andre også, slik som forrige helg . Det blir nok fullt i marka. Kaffe på termos siden alle markastuer er stengt. 

Og  så er det å få med seg siste Coronanyheter da . 

Det var det jeg klarte å komme på.

Hva er deres plan for helga og hva skal dere spise ? Rart hvor stort fokus mat har fått i livet mitt de siste ukene forresten. 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje

Haha 🙂 Hælane i taket og tennane i tapeten! 

Nei... denne helga skulle vi egentlig ha en stor vennefest (som ble utsatt fra januar pga en begravelse), men nå er jo den utsatt på ubestemt tid (og jeg har enormt med helt spesiell mat i frysen, som gjerne skulle ha blitt spist opp) - og i tillegg skulle jeg ha vært i en 40 årsfest i kveld...

Nei - i ettermiddag får jeg tusle ute i hagen litt, tenkte jeg. Så i morgen kanskje besøke min far i hagen hans (uten klemming) og kikke litt på diverse husrenoveringsting hos ham (vi skal lage til et soverom til ham nede slik at vi kan ha hele andreetasjen der til sommeren - hvis vi i det hele tatt kan bo der da pga koronaen....), og så skal han ha folk til å bytte tak, så da kan vi fundere litt på det...

Søndag håper jeg vi kan få til en lang tur i skogen med de fleste av ungdommene. Eller så må jeg prøve å få montert den genseren jeg har strikket ferdig, fortsette på det nye strikketøyet, få byttet gardiner og kjøpt en ny gardinstang hvis jeg skal våge meg til byen eller på kjøpesenteret da... og hvis jeg skal det, skal jeg kjøpe mer vin 🙂 🙂 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikkelsbær

Denne helga skal jeg rydde på badet. 2 voksne barn som har flyttet ut for en god stund siden, har fortsatt diverse greier liggende igjen i skuffer og skap. Alt kan kastes :). Trenger også en rydding i Shampo-skvetter og annet som samler seg når en har for god plass.

Blir været fint, skal bålpanna fram på verandaen. Gåtur blir det garantert også. Vi har mange topper rundt oss (gamle vulkaner) og har tenkt å ta en hver helg framover. Ellers skal jeg levere litt nye klær til min gamle far som bor på gamlehjem. Han greier ikke knapper lenger, og skal få ny garderobe med gensere og joggebukser.

Til slutt har jeg et nytt og krevende strikketøy. Gleder meg til denne helga, kjenner jeg :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, jeg har et prosjekt som jeg MÅ FÅ startet på som antakeligvis kommer til å oppta mye av tiden min. Ellers det vanlige, da, rydde. Vaske. Støvsuge. Vaske klær. Brette klær. Sortere klær. Lage middag. Alle de kjempemorsomme tingene! :P

Gubben ville på tur i morra, jeg dilter vel etter jeg, da... Kjenner jeg er deprimert, egentlig. Har ikke lyst til noenting.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
1 minutt siden, Hodestups skrev:

Jeg vet ikke, jeg har et prosjekt som jeg MÅ FÅ startet på som antakeligvis kommer til å oppta mye av tiden min. Ellers det vanlige, da, rydde. Vaske. Støvsuge. Vaske klær. Brette klær. Sortere klær. Lage middag. Alle de kjempemorsomme tingene! :P

Gubben ville på tur i morra, jeg dilter vel etter jeg, da... Kjenner jeg er deprimert, egentlig. Har ikke lyst til noenting.

 

Jeg hoppet bare over de kjedelige tingene i min oppramsing 😮 Må også ta ei økt eller tre med støvsuging, klesvask og middagslaging, ja! Bli med på tur du - det er jo deilig med vårluft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
6 minutter siden, Stikkelsbær skrev:

Denne helga skal jeg rydde på badet. 2 voksne barn som har flyttet ut for en god stund siden, har fortsatt diverse greier liggende igjen i skuffer og skap. Alt kan kastes :). Trenger også en rydding i Shampo-skvetter og annet som samler seg når en har for god plass.

Blir været fint, skal bålpanna fram på verandaen. Gåtur blir det garantert også. Vi har mange topper rundt oss (gamle vulkaner) og har tenkt å ta en hver helg framover. Ellers skal jeg levere litt nye klær til min gamle far som bor på gamlehjem. Han greier ikke knapper lenger, og skal få ny garderobe med gensere og joggebukser.

Til slutt har jeg et nytt og krevende strikketøy. Gleder meg til denne helga, kjenner jeg :).

Rydde på badet ja - det var en god idé! Jeg har jo fått ryddet to kott de forrige to helgene. Skapene på badene trenger så absolutt en gjennomgang. Vi hadde egentlig tenkt å fått malt i stua og på kjøkkenet, men når vi bor fem stykker oppi hverandre døgnet rundt, er det ikke så greit å male... Så inntil videre venter vi med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, påskelilje skrev:

Jeg hoppet bare over de kjedelige tingene i min oppramsing 😮 Må også ta ei økt eller tre med støvsuging, klesvask og middagslaging, ja! Bli med på tur du - det er jo deilig med vårluft!

Jeg høres kanskje negativ ut nå (også), men vårluft for meg innebærer som oftest tett pust og hodepine :P Pollen vet du.

Men ja, jeg blir jo med ut. Kan ikke sitte inne og råtne, heller! :)

Ellers er jeg litt spent. En jeg kjenner/i familien skal føde nå. Så lurer på når babyen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
3 minutter siden, Hodestups skrev:

Jeg høres kanskje negativ ut nå (også), men vårluft for meg innebærer som oftest tett pust og hodepine :P Pollen vet du.

Men ja, jeg blir jo med ut. Kan ikke sitte inne og råtne, heller! :)

Ellers er jeg litt spent. En jeg kjenner/i familien skal føde nå. Så lurer på når babyen kommer.

Oi - det er jo en spennende tid når det er fødsel i vente! Ønsker deg en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, påskelilje skrev:

Oi - det er jo en spennende tid når det er fødsel i vente! Ønsker deg en god helg!

Takk i lige måde :) jeg får få ut finger'n og sette sammen en aldri så liten barselgave.. (som jeg vel må putte i karantene i boden før jeg sender den)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok liggende alene på sofaen hele helgen. I morgen er målet å klare 15 min gåtur, men akkurat nå blir jeg andpusten bare av å gå opp og ned trappen. Skulle så ønske jeg hadde en å dele denne isolasjonen med, men det har jeg ikke. Er ordentlig redd for hvor syk jeg kommer til å bli av dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

IOM att jeg har selvbestemt karantene så blir det en helg med mye søvn. Har fått ett nytt spill Doom - Eternal. Så blir nok å spille litt også. Stor fan av Doom spillene.

Er jo i risikogruppen, og da tar jeg ikke sjansen på å gå så mye utenfor leiligheten.

Anonymkode: 72fe2...cc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
51 minutter siden, påskelilje skrev:

Haha 🙂 Hælane i taket og tennane i tapeten! 

Nei... denne helga skulle vi egentlig ha en stor vennefest (som ble utsatt fra januar pga en begravelse), men nå er jo den utsatt på ubestemt tid (og jeg har enormt med helt spesiell mat i frysen, som gjerne skulle ha blitt spist opp) - og i tillegg skulle jeg ha vært i en 40 årsfest i kveld...

Nei - i ettermiddag får jeg tusle ute i hagen litt, tenkte jeg. Så i morgen kanskje besøke min far i hagen hans (uten klemming) og kikke litt på diverse husrenoveringsting hos ham (vi skal lage til et soverom til ham nede slik at vi kan ha hele andreetasjen der til sommeren - hvis vi i det hele tatt kan bo der da pga koronaen....), og så skal han ha folk til å bytte tak, så da kan vi fundere litt på det...

Søndag håper jeg vi kan få til en lang tur i skogen med de fleste av ungdommene. Eller så må jeg prøve å få montert den genseren jeg har strikket ferdig, fortsette på det nye strikketøyet, få byttet gardiner og kjøpt en ny gardinstang hvis jeg skal våge meg til byen eller på kjøpesenteret da... og hvis jeg skal det, skal jeg kjøpe mer vin 🙂 🙂 🙂

Dere er heldige dere som har strikketøy nå i disse tider 🙂

Ei venninne er så snill at hun har strikket en kjempefin genser til meg. Jeg har valgt farge og mønster selv. Den er ferdig og kommer i posten snart. Gleder meg 😃

Ellers kom jeg på en ting til jeg kan gjøre i helga. Det er tid for å rydde og kaste i garderoben. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
45 minutter siden, Stikkelsbær skrev:

Denne helga skal jeg rydde på badet. 2 voksne barn som har flyttet ut for en god stund siden, har fortsatt diverse greier liggende igjen i skuffer og skap. Alt kan kastes :). Trenger også en rydding i Shampo-skvetter og annet som samler seg når en har for god plass.

Blir været fint, skal bålpanna fram på verandaen. Gåtur blir det garantert også. Vi har mange topper rundt oss (gamle vulkaner) og har tenkt å ta en hver helg framover. Ellers skal jeg levere litt nye klær til min gamle far som bor på gamlehjem. Han greier ikke knapper lenger, og skal få ny garderobe med gensere og joggebukser.

Til slutt har jeg et nytt og krevende strikketøy. Gleder meg til denne helga, kjenner jeg :).

Likte det prosjektet om å ta en topp hver helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
42 minutter siden, Hodestups skrev:

Jeg vet ikke, jeg har et prosjekt som jeg MÅ FÅ startet på som antakeligvis kommer til å oppta mye av tiden min. Ellers det vanlige, da, rydde. Vaske. Støvsuge. Vaske klær. Brette klær. Sortere klær. Lage middag. Alle de kjempemorsomme tingene! :P

Gubben ville på tur i morra, jeg dilter vel etter jeg, da... Kjenner jeg er deprimert, egentlig. Har ikke lyst til noenting.

 

Uffda, da tror jeg det er ekstra viktig å være med ut en tur. Kan hjelpe litt 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
27 minutter siden, Glitter skrev:

Blir nok liggende alene på sofaen hele helgen. I morgen er målet å klare 15 min gåtur, men akkurat nå blir jeg andpusten bare av å gå opp og ned trappen. Skulle så ønske jeg hadde en å dele denne isolasjonen med, men det har jeg ikke. Er ordentlig redd for hvor syk jeg kommer til å bli av dette. 

Nei og nei. Ikke vent for lenge før du ringer etter hjelp. 

God bedring 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

IOM att jeg har selvbestemt karantene så blir det en helg med mye søvn. Har fått ett nytt spill Doom - Eternal. Så blir nok å spille litt også. Stor fan av Doom spillene.

Er jo i risikogruppen, og da tar jeg ikke sjansen på å gå så mye utenfor leiligheten.

Anonymkode: 72fe2...cc5

Det forstår jeg. Kos deg med spill 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, kupton skrev:

Er dere enslige alle sammen?

Du tenker «sånn» freddan’ du!😅

Anonymkode: 93a70...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Akkurat nå, kupton skrev:

Er dere enslige alle sammen?

Nei, her i huset er vi to voksne og tre ungdommer/ung voksen døgnet rundt 🙂 Det går overraskende bra, faktisk!

Har du noen forklaring på at unntakstilstander får frem mye godt i folk, og at både krangling, irritasjoner og uenigheter fades nesten helt ut? Jeg hadde trodd på forhånd at vi kom til å gå på veggene og krangle som bare det, men her er det merkelignok harmoni ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, kupton skrev:

Er dere enslige alle sammen?

Nei, jeg har samboer her 🙂

Har 3 voksne barn også. 

Hvorfor lurte du ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...