Gå til innhold

Det er freddan' n. Hva er planen for helga ?


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

36 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Godt dere har mulighet til å besøke faren din i hagen. 

Mine foreldre er 2stk, så de klarer seg fint, men eldstedatter hadde tatt med farmora for å gå en tur fordi hun følte seg ensom. Hun holdt god avstand til henne, men etterpå ba hun henne inn på kjøttkaker og kunne ikke helt forstå hvorfor datteren min ikke kunne bli med inn på kjøttkaker. 

Hun er 87 år og har diabetes, men klarer ikke å forstå at hun er i risikogruppa. Hun forstår heller ikke hvor alvorlig situasjon vi er i. Etter at hun hadde et drypp for en tid tilbake, klarer hun ikke å følge med på nettet lenger. Hun er sosial og vil være med sammen med folk og forstår ikke at hun ikke kan. Sånt synes jeg er trist, i hvert fall hvis dette varer lenge. 

Dette synes jeg er vanskelig. Eldre som ikke forstår helt, glemmer at det er snakket og forklart hva som skjer, hva vi må passe på osv. Er ensomme. 

Det er skikkelig vondt synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje
37 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Godt dere har mulighet til å besøke faren din i hagen. 

Mine foreldre er 2stk, så de klarer seg fint, men eldstedatter hadde tatt med farmora for å gå en tur fordi hun følte seg ensom. Hun holdt god avstand til henne, men etterpå ba hun henne inn på kjøttkaker og kunne ikke helt forstå hvorfor datteren min ikke kunne bli med inn på kjøttkaker. 

Hun er 87 år og har diabetes, men klarer ikke å forstå at hun er i risikogruppa. Hun forstår heller ikke hvor alvorlig situasjon vi er i. Etter at hun hadde et drypp for en tid tilbake, klarer hun ikke å følge med på nettet lenger. Hun er sosial og vil være med sammen med folk og forstår ikke at hun ikke kan. Sånt synes jeg er trist, i hvert fall hvis dette varer lenge. 

Ja, han ble så glad for besøk, og han har stor hage og strandlinje, så vi hadde riktig så fin stund der. Min far ser for srg restriksjoner i lang tid, til over sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
24 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Og nå tikket det inn en melding her. Vennina til eldstedatter har fått påvist Corona i dag. 

Oi... da kommer det nærme....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, Shira! skrev:

Da ble det plutselig mye nærmere innpå dere. Håper hun får lett forløp. Kan dattera di blitt smittet? Hun var syk her tidligere, eller roter jeg? 

Her tester de lite, prioriterer pasienter som skal legges inn og helsepersonell, årsaken er at vårt lokale sykehus ikke har kapasitet og/eller nok utstyr. Så jeg lurer på hvor store mørketall vi har her. Så når det sies på pressekonferanser at vi har høy testaktivitet, så gjelder det ikke her dessverre. 

 

 

Jeg fikk snakket med henne nå og ble beroliget. Hun _tror_ hun kan ha hatt det, men vet ikke. Det samme tror jeg, men det er jo mange som tror det i disse dager 🙂

Venninna hennes har mest sannsynlig blitt smittet denne uka av en kolega som har vært i Italia. Det er 14 dager siden min datter hadde kontakt med henne, så er hun nok trygg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde ikke helsepersonell hadde lov å besøke familie.  Dattera mi har i hvert fall ikke lov til å besøke oss og ikke mannen hennes og barnebarna.  Det synes jeg er kjempetrist. Og det samme synes dattera mi.  Men dattera di jobber kanskje ikke med pasienter med corona.  Det gjør vel egentlig ikke dattera mi heller, men de har corona pasienter på avdelingen og hun ser ikke verken familie eller venner.
Men hun er streng altså og verneombud på avdelingen de jobber så hun bryter ikke noen regler og ikke engang regler hun setter opp sjøl ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Dorthe skrev:

Jeg trodde ikke helsepersonell hadde lov å besøke familie.  Dattera mi har i hvert fall ikke lov til å besøke oss og ikke mannen hennes og barnebarna.  Det synes jeg er kjempetrist. Og det samme synes dattera mi.  Men dattera di jobber kanskje ikke med pasienter med corona.  Det gjør vel egentlig ikke dattera mi heller, men de har corona pasienter på avdelingen og hun ser ikke verken familie eller venner.
Men hun er streng altså og verneombud på avdelingen de jobber så hun bryter ikke noen regler og ikke engang regler hun setter opp sjøl ;)

Dere er jo i karantene, det er derfor de ikke kan besøke dere. Også helsepersonell kan omgås frisk familie som ikke er i karantene, men man oppfordres til å ikke besøke folk i risikogruppene - det gjelder for alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
13 minutter siden, Dorthe skrev:

Jeg trodde ikke helsepersonell hadde lov å besøke familie.  Dattera mi har i hvert fall ikke lov til å besøke oss og ikke mannen hennes og barnebarna.  Det synes jeg er kjempetrist. Og det samme synes dattera mi.  Men dattera di jobber kanskje ikke med pasienter med corona.  Det gjør vel egentlig ikke dattera mi heller, men de har corona pasienter på avdelingen og hun ser ikke verken familie eller venner.
Men hun er streng altså og verneombud på avdelingen de jobber så hun bryter ikke noen regler og ikke engang regler hun setter opp sjøl ;)

Det eneste hun ikke får lov til er å reise utenlands.

Hun begynner ikke å jobbe med Coronapasienter før om 14 dager. Hun er under opplæring med tanke på det nå. 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, frosken skrev:

Dere er jo i karantene, det er derfor de ikke kan besøke dere. Også helsepersonell kan omgås frisk familie som ikke er i karantene, men man oppfordres til å ikke besøke folk i risikogruppene - det gjelder for alle. 

 

11 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det eneste hun ikke får lov til er å reise utenlands.

Hun begynner ikke å jobbe med Coronapasienter før om 14 dager. Hun er under opplæring med tanke på det nå. 

OK, jeg er fremdeles i utlandet, men reiser hjem i morgen så da er det 14 dager med ny karantene.
Kan jeg ikke leke at jeg er 8 mnd yngre enn jeg er da, men antagelig blir jeg regnet i risikogruppa uansett.  Jeg feiler ingenting av de sykdommene som blir spesifisert, men det gjør mannen min da.
Heldigvis er det ikke så streng karantene hjemme som her, her er det bare helt pyton med politi med maskingevær i gatene og ingen har lov å gå ut og i morgen blir det enda strengere så jeg er glad jeg skal hjem.

Dattera mi har som sagt Coronapasienter på avdelingen og niesa til mannen min jobber på aldershjem hvor de også har fått en coronapasient og hun får heller ikke lov til å treffe noen annet enn de hun bor sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Dorthe skrev:

 

OK, jeg er fremdeles i utlandet, men reiser hjem i morgen så da er det 14 dager med ny karantene.
Kan jeg ikke leke at jeg er 8 mnd yngre enn jeg er da, men antagelig blir jeg regnet i risikogruppa uansett.  Jeg feiler ingenting av de sykdommene som blir spesifisert, men det gjør mannen min da.
Heldigvis er det ikke så streng karantene hjemme som her, her er det bare helt pyton med politi med maskingevær i gatene og ingen har lov å gå ut og i morgen blir det enda strengere så jeg er glad jeg skal hjem.

Dattera mi har som sagt Coronapasienter på avdelingen og niesa til mannen min jobber på aldershjem hvor de også har fått en coronapasient og hun får heller ikke lov til å treffe noen annet enn de hun bor sammen med.

Jeg tror ikke arbeidsgiver kan forby folk å treffe familie, - men de kan pålegge dem å være uhyre forsiktige. Men når du kommer hjem så skal jo du være i karantene pga utenlandsoppholdet, og i karantene er man lovpålagt visse forpliktelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, Dorthe skrev:

 

OK, jeg er fremdeles i utlandet, men reiser hjem i morgen så da er det 14 dager med ny karantene.
Kan jeg ikke leke at jeg er 8 mnd yngre enn jeg er da, men antagelig blir jeg regnet i risikogruppa uansett.  Jeg feiler ingenting av de sykdommene som blir spesifisert, men det gjør mannen min da.
Heldigvis er det ikke så streng karantene hjemme som her, her er det bare helt pyton med politi med maskingevær i gatene og ingen har lov å gå ut og i morgen blir det enda strengere så jeg er glad jeg skal hjem.

Dattera mi har som sagt Coronapasienter på avdelingen og niesa til mannen min jobber på aldershjem hvor de også har fått en coronapasient og hun får heller ikke lov til å treffe noen annet enn de hun bor sammen med.

Huff, jeg tenker tilbake til nyttårsaften da vi sto og skålet i champagne og ønsket hverandre Godt nytt år. Så lite vi da ante om hva som skulle komme. 

Det er ikke annet å gjøre enn å se fremover til bedre tider 🙂

Som vennina mi sa : - Jeg hadde aldri i min villeste fantasi noen gang sett for meg at jeg kunne bli fengslet for å dra hjem til barndomshjemmet mitt. ( Barndomshjemmet er nå hytta hennes ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Huff, jeg tenker tilbake til nyttårsaften da vi sto og skålet i champagne og ønsket hverandre Godt nytt år. Så lite vi da ante om hva som skulle komme. 

Det er ikke annet å gjøre enn å se fremover til bedre tider 🙂

Som vennina mi sa : - Jeg hadde aldri i min villeste fantasi noen gang sett for meg at jeg kunne bli fengslet for å dra hjem til barndomshjemmet mitt. ( Barndomshjemmet er nå hytta hennes ) 

Nei, helt uvirkelig. Katastrofe. (Bortsett fra at jeg stortrives med hjemmekontor) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
14 minutter siden, cilie skrev:

Nei, helt uvirkelig. Katastrofe. (Bortsett fra at jeg stortrives med hjemmekontor) 

Jeg trives også med hjemmekontor. Mye mindre stress både morgen og ettermiddag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
18 minutter siden, cilie skrev:

Nei, helt uvirkelig. Katastrofe. (Bortsett fra at jeg stortrives med hjemmekontor) 

Det er deilig og kunne sove litt lenger om morgenen, men jeg liker ikke at det blir så lite bevegelse. 

Ikke blir det noe trening på treningsstudioet, ikke noe gåtur mellom jobb og hjem. Jeg har begynt å fokusere mye mer på mat også. Jeg har aldri tidligere vært så fokusert på mat som det jeg er nå.  Synes egentlig dette livet er litt trasig og at jeg er litt i ferd med å gi opp det å kunne klare å holde meg i form 😑

Jeg er nødt til å skjerpe meg nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
33 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det er deilig og kunne sove litt lenger om morgenen, men jeg liker ikke at det blir så lite bevegelse. 

Ikke blir det noe trening på treningsstudioet, ikke noe gåtur mellom jobb og hjem. Jeg har begynt å fokusere mye mer på mat også. Jeg har aldri tidligere vært så fokusert på mat som det jeg er nå.  Synes egentlig dette livet er litt trasig og at jeg er litt i ferd med å gi opp det å kunne klare å holde meg i form 😑

Jeg er nødt til å skjerpe meg nå. 

Tror ikke lenger folk i jobb misunner de uføre etter dette.

Anonymkode: a7e50...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke lenger folk i jobb misunner de uføre etter dette.

Anonymkode: a7e50...3fd

Nei. De gjorde ikke det før dette heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fredag vasket jeg bil, lærte meg å strikke (det er et fleredagersprosjekt), gikk et par turer i skogen og handlet mat. På lørdag var det et par turer i skogen, polerte taket på bilen. Den står ved siden av et furutre, så rakk ikke mer enn taket for det var fullt av oransje prikker som det ikke var mulig å vaske bort. Resten får jeg ta en annen gang. Så fortsatte jeg prosjektet med å lære meg å strikke, var en tur på europris og mer husker jeg ikke. I dag har jeg vært på to turer i skogen. Hadde med kamera på kveldsturen, så den tok litt til. Så har jeg strikka 😂 og redigert bildene jeg tok. Så har jeg fortsatt litt på det som en gang skal bli kildesorteringssystem under vasken på kjøkkenet. Tror det var det.

Hva jeg har spist, tror jeg ikke jeg vil fortelle. Men det ble fiskeboller i karrisausi dag 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Det er deilig og kunne sove litt lenger om morgenen, men jeg liker ikke at det blir så lite bevegelse. 

Ikke blir det noe trening på treningsstudioet, ikke noe gåtur mellom jobb og hjem. Jeg har begynt å fokusere mye mer på mat også. Jeg har aldri tidligere vært så fokusert på mat som det jeg er nå.  Synes egentlig dette livet er litt trasig og at jeg er litt i ferd med å gi opp det å kunne klare å holde meg i form 😑

Jeg er nødt til å skjerpe meg nå. 

Ja, matmessig og treningsmessig er det labert her og... Prøver igjen i dag🥵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, cilie skrev:

Ja, matmessig og treningsmessig er det labert her og... Prøver igjen i dag🥵

Tror mange sliter nå, både med matinntaket og å få til trening. Sliter selv med det samme. Har så trang til å bare og trøkke innpå. Begynner hver dag på ny og med en idé at i dag skal jeg få det til. Men så plutselig så er det ikke mer viljestyrke og da seiler jeg utpå igjen😰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Tror ikke lenger folk i jobb misunner de uføre etter dette.

Anonymkode: a7e50...3fd

Jeg misunner dem tilværelsen for første gang. Ikke sykdommen selvfølgelig, men det å kunne være hjemme. Jeg elsker å ha hjemmekontor! Jeg er asosial så det holder, da. Jo færre mennesker jo bedre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...