Gå til innhold

Det er freddan' n. Hva er planen for helga ?


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Kastanjekari

Det blir nok ikke noe annet enn å sitte inne, kanskje spille litt playstation 🙂 TV'en har gått varm de siste ukene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Uffda, da tror jeg det er ekstra viktig å være med ut en tur. Kan hjelpe litt 🙂

Ja, vet :) er forsåvidt enig i det. Men du vet, når man er deppa og sliten, så føles alt man gjør som et ork... 

Bare for en måned siden spratt jeg rundt, uten noe særlig pollen i systemet, nå er jeg helt pudding. BU HU... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
7 timer siden, Glitter skrev:

Takk. Er ikke corona-syk jeg er. Dvs har muligens hatt det da jeg hadde vondt i halsen og litt feber forrige uke, men denne isolasjonen gjør meg fryktelig dårlig psykisk. Alene fra morgen til kveld. Redd jeg vil få psykotiske symptomer igjen.  Og jeg vil tro den lavterskel-avtalen jeg har på innleggelse også er satt i karantene. At det kun er de som er klin psykotisk omtrent som legges inn nå i disse tider. Har uansett karantene på den til torsdag da det bare er 15 dager siden jeg ble skrevet ut sist. 

Jeg leste innlegget ditt på psykiatri og blir berørt. Jeg synes det fryktelig at du har det så ille nå.  Dessverre  har jeg  lite å bidra med, men vil bare gi deg en stor Klem. ❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Dorthe skrev:

I kveld blir det vafler og Irish Coffee.  Tømmer skap og koser oss litt :D

God tur hjem:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg leste innlegget ditt på psykiatri og blir berørt. Jeg synes det fryktelig at du har det så ille nå.  Dessverre  har jeg  lite å bidra med, men vil bare gi deg en stor Klem. ❤ 

Takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie
På 27.3.2020 den 17.32, Gargamel skrev:

Vi er visst tvillingsjeler🥰. Rart ingen nevnte at de skulle "fær over kjerringa" når det er helg. Det er det første jeg tenkte på. 

Finlands historie kommer på en sterkt andreplass.

 

😐

jeg var så grov at det var det første jeg tenkte på også...

da er vi kanskje trillingsjeler😩

Men siden det er hjemmeskole på tre trinn for meg for tiden... så har jeg mye interessant å lese om. ting jeg har glemt mye om feks om atzekerne, det store skismaet, og mye spennende historie:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
13 timer siden, Madelenemie skrev:

😐

jeg var så grov at det var det første jeg tenkte på også...

da er vi kanskje trillingsjeler😩

Men siden det er hjemmeskole på tre trinn for meg for tiden... så har jeg mye interessant å lese om. ting jeg har glemt mye om feks om atzekerne, det store skismaet, og mye spennende historie:-)

 

Det høres interessant ut. Jeg blir alltid fascinert av det som er veldig lite, veldig stort, veldig langt borte, veldig lenge siden (blant annet Aztekere) eller veldig lenge til. 

Skulle ønske jeg hadde klisterhjerne for mer praktiske ting. På den annen side høres det kjedelig ut, så jeg får være som jeg er. 

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her ble det søndagen før jeg kom inn her og så denne tråden. :) Vi har bl a sett på live streamet konserter fra artister i tomme saler, spist god mat, og vært på tur. Vi er så heldige at vi kan kjøre bil til steder I kommunen uten stor utfart, så ingen trengsel eller køgåing her. :) Litt pusling i heimen blir det jo, men vanskelig å sette i gang de store prosjektene når gjenvinningsstasjonen oppfordrer til at man ikke kommer dit med mye som skal kastes etter overivrig lofts- og bodrydding. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også sett på livestreamet konserter, synes det er veldig bra tiltak.

Ellers har helga vært rolig, jeg drive å leser boka Krigen mot bakteriene av Erik Martiniussen. Foreløpig synes jeg den er veldig god. Det skal være litt om virus visstnok også, men så langt har jeg ikke kommet.

 

Vi er veldig heldige som har turstier rett utenfor døra vår. Jeg ser nedi veien at det er mange ute å går, ser også at mange tar bilen hit, det fører til litt kaos og til at utkjørselene som må brukes ved møtende bil, er okkupert. Det vil vel bli slik nå, jeg skjønner jo veldig godt at folk ønsker å gå turer. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, Shira! skrev:

Vi har også sett på livestreamet konserter, synes det er veldig bra tiltak.

Ellers har helga vært rolig, jeg drive å leser boka Krigen mot bakteriene av Erik Martiniussen. Foreløpig synes jeg den er veldig god. Det skal være litt om virus visstnok også, men så langt har jeg ikke kommet.

 

Vi er veldig heldige som har turstier rett utenfor døra vår. Jeg ser nedi veien at det er mange ute å går, ser også at mange tar bilen hit, det fører til litt kaos og til at utkjørselene som må brukes ved møtende bil, er okkupert. Det vil vel bli slik nå, jeg skjønner jo veldig godt at folk ønsker å gå turer. 
 

 

Her ble det ingen tur i helga i det hele tatt . I går begynte vi å ordne til på terassen. Vasket og tok ut hagemøbler. 

Da det var gjort, kom vi på at vi kanskje skulle vi invitere « ungene» på grilling i dag, når vi først hadde fikset terassen.

Det hadde alle 4 «ungene» veldig lyst til, så dra dro vi ut og handlet. Der gikk den dagen. 

I dag har vi bare forberedt oss. Det ble ei veldig slapp helg 😑.Tror jeg får ta meg en joggetur i kveld.

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Her ble det ingen tur i helga i det hele tatt . I går begynte vi å ordne til på terassen. Vasket og tok ut hagemøbler. 

Da det var gjort, kom vi på at vi kanskje skulle vi invitere « ungene» på grilling i dag, når vi først hadde fikset terassen.

Det hadde alle 4 «ungene» veldig lyst til, så dra dro vi ut og handlet. Der gikk den dagen. 

I dag har vi bare forberedt oss. Det ble ei veldig slapp helg 😑.Tror jeg får ta meg en joggetur i kveld.

Jeg tenkte å ta fram bålpanna for å kunne grille, la mannen ordne til utestuen vår, men så ble været mer vinter enn vår 😕

Det er kjekt å samles til grilling 😃 Litt slapphet er vel også lov, det er jo nesten en økt bare det å handle synes jeg 😄 Jeg kjenner at jeg synes det vanskelig med avstand i butikken, jeg passer på, men det er så mange som ikke gjør det, da blir jeg ståande jeg da med korga mi uten å komme på fram.

 

Det er livekonsert med Faye Wildhagen i kveld så jeg tenkte å se.

For dere som er interessert i livestreamet konserter, søk opp Koronerulling. De sender via Facebook og YouTube. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Shira! skrev:

Jeg kjenner at jeg synes det vanskelig med avstand i butikken, jeg passer på, men det er så mange som ikke gjør det, da blir jeg ståande jeg da med korga mi uten å komme på fram. 

Den matbutikken jeg har vært i mest, er en nokså liten butikk. Kanskje verre i større matbutikker? Det har oftest vært få folk til stede, og de fleste holder avstand. Men det er også dem som «skal bare» skynde seg og ta en vare for å få ferdig shoppinga fort, slik som de pleier. Da blir det jo lett til at vi som står der med kurven og venter «på tur» blir stående. Det er også vanskelig å opprettholde avstand ved pakking av varer, iallfall om man har kjøpt med mer enn det man får i én pose - da kommer jo varene til påfølgende kunder i nabo-«båndet» mens man står der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, morsan skrev:

Den matbutikken jeg har vært i mest, er en nokså liten butikk. Kanskje verre i større matbutikker? Det har oftest vært få folk til stede, og de fleste holder avstand. Men det er også dem som «skal bare» skynde seg og ta en vare for å få ferdig shoppinga fort, slik som de pleier. Da blir det jo lett til at vi som står der med kurven og venter «på tur» blir stående. Det er også vanskelig å opprettholde avstand ved pakking av varer, iallfall om man har kjøpt med mer enn det man får i én pose - da kommer jo varene til påfølgende kunder i nabo-«båndet» mens man står der. 

Her er det middels store til store butikker, så du har nok rett i det med størrelsen. Det har økt litt på med kunder eller så har jeg vært uheldig når jeg er innom, vi begrenser jo handlinga om dagen. 
 

Noen av butikkene har merket 1m på gulvet, det hjalp litt, jeg slet med at kunden bak meg kom helt oppi meg, men det hjelper jo ikke når det er 2 kasser åpne for da står jeg nærme personen i den andre kassen. I tillegg da med varene i nabo-båndet som du sier.

Det er litt bedre på selvbetjening der det finnes.

Jeg tror jeg skal droppe handlinga, få andre til å gjøre det, vi har ikke nettløsninger her dessverre. Om andre i husstanden handler så kan jo de få smitte, som igjen da kommer til meg. Butikken tilbyr hjemkjøring, men så tenker jeg at det er for personer som ikke har noen. Jaja, nå rotet jeg meg inn i smitteverntanker her 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Helga ble fin, men ikke helt som planlagt. I går, etter kaffe på senga og lang koselig frokost, foreslo mannen at vi skulle snekre noe ute på verandaen som vi ikke fikk gjort i fjor. Kjempekoselig å jobbe sammen (selv om jeg ikke har særlige snekkergener 😄). Det gikk fint, og ble knallfint! Etterpå dro jeg ut og besøkte min far i hagen. Om kvelden så vi på Kompani Lauritsen 😊

I dag så jeg på direktesendt gudstjeneste på nettet, bakte boller og så gikk jeg tur i skogen med min mor. Hadde ikke sett henne på 3 uker, hun er veldig redd for smitte, så det var fint å gå tur med henne. Etterpå kjørte mannen og jeg avsted og gikk en lang deilig tur i skogen. Vel hjemme laget vi middag sammen og spiste alle fem. Nå har vi landet i sofaen og ser Farmen.

Det ble verken rydding i badeskapet, vasking av vinduer, lesing i bok eller montering av genser 😮 Men jeg har strikket litt på jakka mi og gjort vanlige husting 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 timer siden, Shira! skrev:

Jeg tenkte å ta fram bålpanna for å kunne grille, la mannen ordne til utestuen vår, men så ble været mer vinter enn vår 😕

Det er kjekt å samles til grilling 😃 Litt slapphet er vel også lov, det er jo nesten en økt bare det å handle synes jeg 😄 Jeg kjenner at jeg synes det vanskelig med avstand i butikken, jeg passer på, men det er så mange som ikke gjør det, da blir jeg ståande jeg da med korga mi uten å komme på fram.

 

Det er livekonsert med Faye Wildhagen i kveld så jeg tenkte å se.

For dere som er interessert i livestreamet konserter, søk opp Koronerulling. De sender via Facebook og YouTube. 

Det ble ganske sterk vind , så det ble til at samboer grillet ute og så dekket jeg på inne. 

Nærbutikken her er ganske flinke. Det står antibac ved inngansdøren, ved kassa og ved utgangsdøra, så føler meg ganske trygg. Det er også mye mindre folk på butikken en normalt fordi alle studentene har reist hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Det ble ganske sterk vind , så det ble til at samboer grillet ute og så dekket jeg på inne. 

Nærbutikken her er ganske flinke. Det står antibac ved inngansdøren, ved kassa og ved utgangsdøra, så føler meg ganske trygg. Det er også mye mindre folk på butikken en normalt fordi alle studentene har reist hjem. 

Vi har mange ganger spist inne, grillmat er godt, så spiller ikke været på lag, så gjør vi det slik. Nå har vi fått utestue da, da blir utesesongen forlenget, men enda er det for ustabilt vær til at vi har offisielt åpnet den for sesongen.

 

Nå er det antibac på alle matbutikkene her, men noen av dem hadde det ikke på plass før denne uka her, mange mangler ved kassen, jeg har i lomma selv, bruker før jeg betaler og etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
25 minutter siden, påskelilje skrev:

Helga ble fin, men ikke helt som planlagt. I går, etter kaffe på senga og lang koselig frokost, foreslo mannen at vi skulle snekre noe ute på verandaen som vi ikke fikk gjort i fjor. Kjempekoselig å jobbe sammen (selv om jeg ikke har særlige snekkergener 😄). Det gikk fint, og ble knallfint! Etterpå dro jeg ut og besøkte min far i hagen. Om kvelden så vi på Kompani Lauritsen 😊

I dag så jeg på direktesendt gudstjeneste på nettet, bakte boller og så gikk jeg tur i skogen med min mor. Hadde ikke sett henne på 3 uker, hun er veldig redd for smitte, så det var fint å gå tur med henne. Etterpå kjørte mannen og jeg avsted og gikk en lang deilig tur i skogen. Vel hjemme laget vi middag sammen og spiste alle fem. Nå har vi landet i sofaen og ser Farmen.

Det ble verken rydding i badeskapet, vasking av vinduer, lesing i bok eller montering av genser 😮 Men jeg har strikket litt på jakka mi og gjort vanlige husting 😊

Godt dere har mulighet til å besøke faren din i hagen. 

Mine foreldre er 2stk, så de klarer seg fint, men eldstedatter hadde tatt med farmora for å gå en tur fordi hun følte seg ensom. Hun holdt god avstand til henne, men etterpå ba hun henne inn på kjøttkaker og kunne ikke helt forstå hvorfor datteren min ikke kunne bli med inn på kjøttkaker. 

Hun er 87 år og har diabetes, men klarer ikke å forstå at hun er i risikogruppa. Hun forstår heller ikke hvor alvorlig situasjon vi er i. Etter at hun hadde et drypp for en tid tilbake, klarer hun ikke å følge med på nettet lenger. Hun er sosial og vil være med sammen med folk og forstår ikke at hun ikke kan. Sånt synes jeg er trist, i hvert fall hvis dette varer lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
17 minutter siden, Shira! skrev:

Vi har mange ganger spist inne, grillmat er godt, så spiller ikke været på lag, så gjør vi det slik. Nå har vi fått utestue da, da blir utesesongen forlenget, men enda er det for ustabilt vær til at vi har offisielt åpnet den for sesongen.

 

Nå er det antibac på alle matbutikkene her, men noen av dem hadde det ikke på plass før denne uka her, mange mangler ved kassen, jeg har i lomma selv, bruker før jeg betaler og etterpå.

Og nå tikket det inn en melding her. Vennina til eldstedatter har fått påvist Corona i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Og nå tikket det inn en melding her. Vennina til eldstedatter har fått påvist Corona i dag. 

Da ble det plutselig mye nærmere innpå dere. Håper hun får lett forløp. Kan dattera di blitt smittet? Hun var syk her tidligere, eller roter jeg? 

Her tester de lite, prioriterer pasienter som skal legges inn og helsepersonell, årsaken er at vårt lokale sykehus ikke har kapasitet og/eller nok utstyr. Så jeg lurer på hvor store mørketall vi har her. Så når det sies på pressekonferanser at vi har høy testaktivitet, så gjelder det ikke her dessverre. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...