Gå til innhold

Skabb???


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. For en tid tilbake siden fikk jeg et par kløende blemmer. De var væskefylte. Trodde det kom til å gå vekk av seg selv, da jeg aldri har hatt liknende. De spredde seg, og så etterhvert at de ble til små sprekker/streker. Trodde til å begynne med at det var pga kløingen og pillingen på blemmene. Men begynte å mistenke skabb, og fikk dette bekreftet. Behandlet meg med nix-krem to omganger, med en ukes mellomrom. Fulgte det som var av råd angående vasking og håndtering av tekstiler osv. Det jeg da lurer på, er om det er vanlig at det kan dukke opp nye «blemmer/bobler» nå noen dager etter påføring av andre runde krem, eller om jeg ikke tok knekken på skabben med kremen/har blitt smittet på nytt. Kan jo være reaksjon på krem eller noe, men jeg vil gjerne bli kvitt det og være på den sikre siden. Noen som vet? Legger ved et bilde fra en blemme/boble som dukket opp i går/i natt (sånn de andre begynte, bare i mindre)

954F5819-E3E6-404C-AE63-036D17822112.jpeg

Anonymkode: 79624...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du bør kontakte lege for å få rett diagnose. Det kan være du har fått skabb på nytt.

Anonymkode: 1b319...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ikke ut som skabb. Her i område har det vært mange som har hatt skabb og det har ikke sett slik ut. Har du det andre plasser på kroppen eller kun den ene prikken? 

Noen blir ikke kvitt skabb fordi de har ikke vært nøye nok når de har smurt seg inn med krem og hos noen funker ikke kremen. Det finnes også tablettkur, men du må få resept på den. Det beste er å få en time hos legen for å finne ut hva det er, men tviler på at legen kan si noe når du bare har en prikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Fionys skrev:

Det ser ikke ut som skabb. Her i område har det vært mange som har hatt skabb og det har ikke sett slik ut. Har du det andre plasser på kroppen eller kun den ene prikken? 

Noen blir ikke kvitt skabb fordi de har ikke vært nøye nok når de har smurt seg inn med krem og hos noen funker ikke kremen. Det finnes også tablettkur, men du må få resept på den. Det beste er å få en time hos legen for å finne ut hva det er, men tviler på at legen kan si noe når du bare har en prikk.

Takk for svar. Har flere steder, en del på hendene osv. Der hjalp det ekstremt mye med nix-kremen. Har fortsatt noen «blemmer» på hendene også, men de syns ikke like godt på bilder som denne, derfor jeg ikke la ved bilde av de. Tenker jeg tar tur til legen om det ikke bedrer seg ila en ukes tid nå. Bare merkelig at det har hjulpet mye noen steder, men ikke overalt...

Anonymkode: 79624...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Har flere steder, en del på hendene osv. Der hjalp det ekstremt mye med nix-kremen. Har fortsatt noen «blemmer» på hendene også, men de syns ikke like godt på bilder som denne, derfor jeg ikke la ved bilde av de. Tenker jeg tar tur til legen om det ikke bedrer seg ila en ukes tid nå. Bare merkelig at det har hjulpet mye noen steder, men ikke overalt...

Anonymkode: 79624...e90

Håper du klarer å bli kvitt det. Vet noen som har hatt problemer med å bli kvitt det og har brukt 2-4 kurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 timer siden, Fionys skrev:

Håper du klarer å bli kvitt det. Vet noen som har hatt problemer med å bli kvitt det og har brukt 2-4 kurer.

Det håper jeg også. Går fort mye penger:/

Anonymkode: 79624...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det håper jeg også. Går fort mye penger:/

Anonymkode: 79624...e90

Vet om noen som har brukt over 20000 kr.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Skabb er nå en veldig underkommunisert epidemi her i landet, sa en lege her om dagen til mediene. 

Anonymkode: d4572...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...