Gå til innhold

Voldsom nattesvette...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er så lei av å våkne flere ganger for natten, pga voldsom svette. Er trøtt utover dagen, siden jeg sover så avbrutt.

Må snu dynen, tørke meg m håndkle og bytte dyner på natten.

Har dere noen gode råd? 
har IKEA-dyne til kr 19....., den tynneste de har, bruker bomull-sengetøy, sover kun i truse, kaldt på soverommet, drikker ikke kaffe..

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Har nevnt det for legen, og han tok de vanlige blodprøvene, alt var normalt

Har lest om overgangsalder, men har ingen av de andre symptomene. 
Bruker fluoxetine/Fontex, 20 mg. Bmi 24.

Noen som har noen kjerringråd? 
 

Anonymkode: 0e9d5...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje

Hvor gammel er du? Jeg kan våkne om natta eller grytidlig og ikke helt forstå hvorfor jeg er våken. Så, etter et par minutter begynner jeg å svette intenst. Varer ikke så mange minutter, men for meg holder det å snu dyna og flytte litt på meg. Jeg er 49 år, og har ikke noen andre tegn enn dette på overgangsalderen. Hadde en så en periode i fjor vår også, så litt sjeldnere,  så var det helt borte i høst og vinter. Det begynte igjen for ca en måned siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er hver natt, også om jeg sover litt på dagen. Jeg er så frustrert

Anonymkode: 0e9d5...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Hvor gammel er du ? 

Jeg hadde det slik i noen år før jeg kom i overgangsalder. Ikke hver natt , men ei ukes tid før menstruasjon. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tips : kjøp dundyne av den tynneste typen. Litt dyrere men så verdt pengene. Tro meg ;)

Anonymkode: 6efbd...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull, ull, ull! Ulldyne, ullmadrass, ev et stort pledd som f.eks Rørospledd, og ullpute. Jeg svettet ofte på natta før, og våknet gjennomvåt. nåå svetter jeg omtrent aldri 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
41 minutter siden, Trine skrev:

Ull, ull, ull! Ulldyne, ullmadrass, ev et stort pledd som f.eks Rørospledd, og ullpute. Jeg svettet ofte på natta før, og våknet gjennomvåt. nåå svetter jeg omtrent aldri 😊

Ull? 

Anonymkode: 0e9d5...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ull? 

Anonymkode: 0e9d5...068

Jepp. Jeg våkner gjennomvåt om jeg bruker kunstfiberdyne, de puster jo ikke. Nå bruker jeg dobbel ulldyne (sommer+termo) med et Rørospledd over om vinteren og svetter fint lite om natten. Materialene puster jo og slipper ev overskuddsfukt ut. Jeg hadde hetetokter fra jeg var på din alder uten andre symptomer på overgangsalderen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ull? 

Anonymkode: 0e9d5...068

Ull er temperaturregulerende. Jeg har vinterdyne med litt ekstra ull i. Brukte den hele året i fjor, uten problemer. På sommeren føltes det som den isolerte varmen ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Plastflasker med kaldt vann i sengen, altså motsatt av varmeflaske. Pleier å bruke det på varme sommernetter. Det kan godt være flasker med is som har ligget i fryseren, men da må du ha noe stoff utenpå så du ikke får frostskader ;) 

Anonymkode: cda36...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...