Gå til innhold

Febersyk nedsatt allmentilstand uten feber?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har i en uke hatt nedsatt allmentilstand og følt meg syk rett og slett. Frysninger og varmefølelser men ikke feber. Har målt flere ganger i endetarmen. Vondt i hodet og slapp også. Så hvorfor har jeg ikke feber? Jeg var på en bensinstasjon forrige søndag, og da følte jeg meg så dårlig at jeg trodde jeg skulle besvime. Måtte ta meg kraftig i sammen for å holde ut. Men husker min mor kunne være syk uten å ha feber. Så tenk om jeg har det samme? Og hva betyr det? Blir jo redd for tenk om jeg blir så varm at jeg dør pga varmen fordi temperaturen ikke virker som den skal? Noen som vet ?

Anonymkode: c52a0...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvilken tp hadde du? Alt over 37 grader kan være feber. De har gått vekk i fra 37,5 i dag, da gjennomsnitts hverdags temperaturen hos mennesker er under 37 grader i dag.

Anonymkode: e315b...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "får ikke feber". Hadde influensa i februar - der resten av fæmmen hadde over 40 i feber! 1 måtte til legevakt... Jeg? Jeg ble syk, ja, var dårlig. Men "feberen" lå under 38 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2020 den 11.12, AnonymBruker skrev:

Jeg har i en uke hatt nedsatt allmentilstand og følt meg syk rett og slett. Frysninger og varmefølelser men ikke feber. Har målt flere ganger i endetarmen. Vondt i hodet og slapp også. Så hvorfor har jeg ikke feber? Jeg var på en bensinstasjon forrige søndag, og da følte jeg meg så dårlig at jeg trodde jeg skulle besvime. Måtte ta meg kraftig i sammen for å holde ut. Men husker min mor kunne være syk uten å ha feber. Så tenk om jeg har det samme? Og hva betyr det? Blir jo redd for tenk om jeg blir så varm at jeg dør pga varmen fordi temperaturen ikke virker som den skal? Noen som vet ?

Anonymkode: c52a0...756

Det er nok ikke helt uvanlig, jeg har gjentatte ganger hatt det min forrige fastlege kalte "Influensa uten feber": Blir helt pudding i opptil et par uker, kjempesliten, slapp, hodepine og utmattet, men ikke feber. Så kommer jeg meg på beina igjen og det går 6-12 mnd til neste gang, sånn har det vært i noen år faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Hodestups skrev:

Jeg "får ikke feber". Hadde influensa i februar - der resten av fæmmen hadde over 40 i feber! 1 måtte til legevakt... Jeg? Jeg ble syk, ja, var dårlig. Men "feberen" lå under 38 grader.

Om temperaturen lå på mellom 37-38 grader har du nok hatt litt feber. Kommer mye an på hvilken tp du har til,vanlig. Men de færreste har 37,5 grader. De fleste har rundt mellom 36,5-37,2 grader.

Anonymkode: e315b...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om temperaturen lå på mellom 37-38 grader har du nok hatt litt feber. Kommer mye an på hvilken tp du har til,vanlig. Men de færreste har 37,5 grader. De fleste har rundt mellom 36,5-37,2 grader.

Anonymkode: e315b...0c7

Jeg har lært at det ikke er feber under 38 grader.

Anonymkode: d507b...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.4.2020 den 23.21, AnonymBruker skrev:

Om temperaturen lå på mellom 37-38 grader har du nok hatt litt feber. Kommer mye an på hvilken tp du har til,vanlig. Men de færreste har 37,5 grader. De fleste har rundt mellom 36,5-37,2 grader.

Anonymkode: e315b...0c7

Feber er feber uavhengig av normaltemperatur. Ingen av oss har normal temp på 37 grader såvidt jeg vet. Synes alltid det er lavere, selv i rumpa. Min er på 36-36,5. Jeg hadde under 38. Så jeg hadde ikke feber, feber er over 38. 

De andre hadde jo over 40 så de var helt utslåtte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2020 den 23.23, AnonymBruker skrev:

Jeg har lært at det ikke er feber under 38 grader.

Anonymkode: d507b...206

Det stemmer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2020 den 23.23, AnonymBruker skrev:

Jeg har lært at det ikke er feber under 38 grader.

Anonymkode: d507b...206

På sykehuset sa de til meg at de regnet 37,8 som feber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2020 den 11.12, AnonymBruker skrev:

Jeg har i en uke hatt nedsatt allmentilstand og følt meg syk rett og slett. Frysninger og varmefølelser men ikke feber. Har målt flere ganger i endetarmen. Vondt i hodet og slapp også. Så hvorfor har jeg ikke feber? Jeg var på en bensinstasjon forrige søndag, og da følte jeg meg så dårlig at jeg trodde jeg skulle besvime. Måtte ta meg kraftig i sammen for å holde ut. Men husker min mor kunne være syk uten å ha feber. Så tenk om jeg har det samme? Og hva betyr det? Blir jo redd for tenk om jeg blir så varm at jeg dør pga varmen fordi temperaturen ikke virker som den skal? Noen som vet ?

Anonymkode: c52a0...756

Jeg har hatt dobbeltsidig lungebetennelse uten feber og fikk først feber da det ble sepsis (blodforgiftning), men da fikk jeg til gjengjeld over 40.  Det er veldig sjelden at jeg får feber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, Hodestups skrev:

Feber er feber uavhengig av normaltemperatur. Ingen av oss har normal temp på 37 grader såvidt jeg vet. Synes alltid det er lavere, selv i rumpa. Min er på 36-36,5. Jeg hadde under 38. Så jeg hadde ikke feber, feber er over 38. 

De andre hadde jo over 40 så de var helt utslåtte...

https://www.aftenposten.no/verden/i/Jo4vk4/i-150-aar-har-vi-trodd-at-den-normale-kroppstemperaturen-er-37-grader-det-viser-seg-aa-vaere-feil-i-dag?
 

Dette er relativt ny forskning selv om vi har visst svært lenge at kroppstemperaturene våre har sunket. Det er likevel bare spørsmål om tid før vi får nye maler/tall over hva som regnes som feber.

Anonymkode: e315b...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.aftenposten.no/verden/i/Jo4vk4/i-150-aar-har-vi-trodd-at-den-normale-kroppstemperaturen-er-37-grader-det-viser-seg-aa-vaere-feil-i-dag?
 

Dette er relativt ny forskning selv om vi har visst svært lenge at kroppstemperaturene våre har sunket. Det er likevel bare spørsmål om tid før vi får nye maler/tall over hva som regnes som feber.

Anonymkode: e315b...0c7

Det kan hende det, men det er ikke sånn foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...