Gå til innhold

Nozinan og seroquel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
2 minutter siden, Worrisome Plenty skrev:

Nå forestiller jeg meg att du misforstår med vilje. Jeg sier att de narkomane så på slik dop som apedop og moskvadop (dette var under jernteppet)., fordi det var ubehagelig og virket mot sin hensikt. Hvis din lege ga det til deg så ga han det til deg, fordi han innbilte det ville hjelpe deg. Dette er en misforståelse enkelte psykiatere har, att noen fikk noe som helst hjelp av den avskyelige medisinen nozinan. Indirekte sier jo du att legen så på meg som en ape og da. Da jeg ble tvangsmedisinert med søpla i månedsvis....

Jeg vrir noe på det jeg forstår, men det du sier er at nozinan ikke virker og det forstår jeg ikke.  Jeg har prøvd vallergan, remeron og atarax.  Remeron gjorde meg gal, så fullstendig gal at jeg var livredd meg selv.  Atarax og vallergan gjorde meg som zombie og jeg følte at jeg svevde en meter over gulvet.  I tillegg da jeg kom til en ny lege og spurte om atarax fikk jeg høre at det var farlig sammen med blodtrykksmedisinene jeg tok (hva tenkte han som ga meg dem først?).  Jeg aner ikke hvordan ape føler seg.

Jeg har ikke den samme historien å si om nozinan, men den hadde absolutt bivirkninger.

Anonymkode: ede02...544

Fortsetter under...

AnonymBruker
9 minutter siden, Worrisome Plenty skrev:

Nå i 2020 er det ikke noen vits i å bruke slikt lengre. Den andre generasjonens antipsykotika er så mye bedre, og ikke ille å ta i det hele tatt.

Jeg synes ikke seroquel er god å ta, men jeg greier ikke å seponere den.  Om den er første eller andre generasjon er ikke det viktigste for meg?

Worrisome Plenty

Ja, noen fikk sikkert ok virking av den (nozinan). Min erfaring var ett mareritt. Samtidig ble jeg satt på Haldol. Jeg hadde så lite dopamin att jeg ikke klarte knytte skolisser, eller vaske håret mitt selv.

Endret av Worrisome Plenty
AnonymBruker
2 minutter siden, Worrisome Plenty skrev:

Ja, noen fikk sikkert ok virking av den (nozinan). Min erfaring var ett mareritt. Samtidig ble jeg satt på Haldol. Jeg hadde så lite dopamin att jeg ikke klarte knytte skolisser, eller vaske håret mitt selv.

Det du beskriver tyder på mangel på respekt for pasientenes erfaring og rett og slett overtramp.  Jeg har ingen problemer med å tro på deg ut fra egen erfaring.

Worrisome Plenty
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det du beskriver tyder på mangel på respekt for pasientenes erfaring og rett og slett overtramp.  Jeg har ingen problemer med å tro på deg ut fra egen erfaring.

Jo, det er jeg veldig enig i. Har du prøvd zyprexa da? Den er min favoritt. Den er verre på vekt enn de andre da. Men jeg har klart å slanke meg 14 kg det siste halvåret selv om jeg går på den. Men det har gått sakte.

AnonymBruker
1 minutt siden, Worrisome Plenty skrev:

Jo, det er jeg veldig enig i. Har du prøvd zyprexa da? Den er min favoritt. Den er verre på vekt enn de andre da. Men jeg har klart å slanke meg 14 kg det siste halvåret selv om jeg går på den. Men det har gått sakte.

1 minutt siden, Worrisome Plenty skrev:

Er zyprexa for søvnproblemer?

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg husker at jeg brukte Nozinan for nesten tyve år siden og det i en lang periode.  Kan ikke huske at det var noe problem å slutte med det.  Derfor lurer jeg?  Tar det tid å venne hjernen uansett om de underliggende problemene er der eller ikke, eller er det slik at stor andel av dem som får psykiatriske medisiner får problemer med å slutte uansett?  Hvorfor er det så mange som fungerer helt fint som forteller meg at hvis de slutter med anti-depressiva så blir de helt tufs og begynner igjen?  Jeg har snakket med leger og psykologer som mener at de er redde når de kjenner ubehaget og det kjenner jeg meg veldig godt i.

Jeg understreker at dette bare er en gjetning fra min side, men jeg tror at årsaken til at mange må tilbake på medisinen igjen, er at de forsøker å slutte på den for tidlig, dvs. før de egentlig er klar for å slutte på den. Da sier det seg vel egentlig selv at man får et tilbakefall? Selvsagt opplever mange seponeringsbivirkninger, men jeg tenker at dette er et ubehag man kan velge å stå i. Som jeg synes å huske at @Kupton i blant sier ang. opptrapping av enkelte medisiner, vil du krype eller hoppe i det. Jeg seponerte fra 1200 mg Seroquel til ingen seroquel på dagen + to andre medisiner pga. medisinske grunner og selvfølgelig var det særdeles ubehagelig de første døgnene, noe jeg helst ikke vil tenke så mye på.

Jeg fikk også for øvrig Nozinan en gang, men jeg fikk ikke sove av den. Da ble det også prøvd om den kunne ha effekt mot smertene mine, og fikk fremdeles ikke sove på høy dose, men følte da at tankene stoppet opp og at jeg satt alene inni en stor og tom industrihall for meg selv ute av stand til å kommunisere hverken innover eller utover. Det er en søppelmedisin og synes alvorlig synd på @Worrisome Plenty som ble tvangsmedisinert på det der kombinert med Haldol. Haldol gikk jeg på selv for 11-12 år siden, men da som beroligende, og synes å huske jeg fikk problemer med motorikken om jeg ikke blander med Rivotril.

AB-544 spør om Zyprexa kan brukes mot søvn. Jeg hadde god effekt med kombinasjonen Zyprexa og 50 mg Truxal i ca. tre års tid. Den har jo en lei bivirkning for mange med vektoppgang som mange nevner, men selv fikk jeg ikke denne bivirkningen. Nå har jeg ikke tatt Zyprexa på snart to år og klarer meg i blant kun med 25 mg Truxal. Psykologen min har tro på at en dag vil jeg klare å sove uten medisiner og jeg håper han har rett. Jeg har klart det i to uker av gangen hittil i gode perioder. Jeg tror at man vil selv merke når tiden er inne for å kunne slutte med sovemedisiner, som jeg var inne på i begynnelsen, for når du får det bedre i hverdagen, får et mer stabilt liv og får det bedre med og i deg selv, vil trolig også søvnproblemene også letne. Søvn er utrolig viktig for hvordan man fungerer ellers i hverdagen og sosialt med andre på kort og lengre sikt.

FjellOgDalar

Apedop har jeg alltid tenkt på som et slags skjellsord. Å være "ape" = gal person som ikke oppfører seg slik legen ønsker.

Nozinan er kraftige saker jeg ble helt fullstendig satt ut av. Tett i nesen, og ekstremt trøtt hele tida. Jeg skjønner ikke til dags dato hvorfor legen som satte meg på det ikke gikk rett på Seroquel eller lignende i stedet. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...