Gå til innhold

EEG - Hva betyr dette?


Glitter

Anbefalte innlegg

I dag har jeg vært på EEG i forbindelse med epileptiske anfall jeg hadde i februar. 

Den viste som jeg regnet med at jeg ikke har fått epilepsi etter dette, men det var noe jeg stusset på. 

Det står at dagens epilepsi viser bakgrunnsaktivitet en dominerende uregelmessig 10 hz alfarytme, symmetrisk utbredt over begge hemisfærer. 

Hva betyr dette? Er det normalt eller abnormal? Hvis det ikke er normalt er det noe som har blitt ødelagt i hjernen min? 

Har time hos nevrologen den 27, men det er jo lenge til. Hvis dette er normalt ser jeg ikke hensikten i å dra til timen bare for å høre at alt var ok. Men her får vel gjøre det uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå til nevrologen nettopp for å få svar på dette og for ev. å bli beroliget. Det er nettopp derfor du har fått time, enten det er normalt eller ikke. Selv går jeg til nevrolog to ganger i året og ofte er det bare konstatering av hvordan det går mens andre ganger diskuterer vi medisinendringer av ulike årsaker. Nevrologen er nok vant til konsultasjoner som kan virke "meningsløse", men likevel kan gi svar på det du lurer på som pasient og som derfor er viktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2020 den 7.55, Eva Sofie skrev:

Gå til nevrologen nettopp for å få svar på dette og for ev. å bli beroliget. Det er nettopp derfor du har fått time, enten det er normalt eller ikke. Selv går jeg til nevrolog to ganger i året og ofte er det bare konstatering av hvordan det går mens andre ganger diskuterer vi medisinendringer av ulike årsaker. Nevrologen er nok vant til konsultasjoner som kan virke "meningsløse", men likevel kan gi svar på det du lurer på som pasient og som derfor er viktige.

Ja, jeg skal gjøre det. :) Må uansett få en nedtrappingsplan på Orfiril da de mente den opprinnelige planen var for rask. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...