Gå til innhold

Kan du som bruker uttrykket "i disse coronatider" i tide og utide...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I disse coronatider, er det ikke bare å slutte å si "i disse coronatider". Så lenge vi er i disse coronatider, må du nok bare tåle at folk sier "i disse coronatider". Etterhvert blir det nok erstattet med "i disse postkoronatider"

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...vennligst slutte med det?

Takk.

Anonymkode: d96a6...f2e

Nei. Også i disse koronatider forbeholder jeg meg retten til å si det jeg selv ønsker, og ber om at du respekterer det. 

Takk. 

Annonse

Worrisome Plenty

Vi er jo i disse coronatider. så jeg ser ikke noe feil med det. Men det ser ut til å ha gått inflasjon i begrepet. Og man får ikke 5 minutters fri uten å støte på det ordet. Men da holder vel folk seg skjerpet.

AnonymBruker

Jeg synes selv det kan være litt plagsomt, men har samtidig full forståelse for at det har blitt et ‘munnheng’ hos folk. En typisk strofe i folkelig ‘minglesammenheng’. Sånn typisk drøs med naboen over gjerdet.  Heldigvis skal man jo egentlig unngå folk mest mulig (i disse coronatider;) så da slipper du jo egentlig å høre eller lese det så mye. 

Om du ikke starter en tråd om tema da🙂

Anonymkode: 8e843...88f

11 timer siden, Glitter skrev:

Jeg er litt lei av å stadig høre "i disse coronatider", men jeg sier det selv også, i disse coronatider. 

Alt er mye morsommere når man sier det selv. Når det kommer fra andre, er det egentlig bare litt irriterende 😂 Man skal ikke være sosial "i disse coronatider", så jeg kan ikke si jeg har hørt det veldig mange ganger. Tenkte ikke noe over det før jeg så VG hadde corona-bingo, hvor en av rutene var noe med om man var lei av uttrykket.

11 timer siden, Worrisome Plenty skrev:

Vi er jo i disse coronatider. så jeg ser ikke noe feil med det. Men det ser ut til å ha gått inflasjon i begrepet. Og man får ikke 5 minutters fri uten å støte på det ordet. Men da holder vel folk seg skjerpet.

Om du ikke får 5 min fra fra strofen, er du altfor sosial 😂 Tror ikke jeg hører det en gang om dagen engang, men det er ei på facebook som var litt i overkant ivrig over å fortelle om den frivillige korontena hun var i. Hun ble elegant oversett 😅 Men det jeg skulle fram til... Du har et poeng med at man holder folk skjerpet av å hele tiden minne om "disse coronatider".

14 timer siden, Kayia skrev:

Nei. Også i disse koronatider forbeholder jeg meg retten til å si det jeg selv ønsker, og ber om at du respekterer det. 

Takk. 

Godt sagt - vi har så vidt jeg vet fortsatt full ytringsfrihet i dette landet også i "disse coronatider". Dette var da også noe å irritere seg over... Har ikke tenkt over problemstillingen engang jeg, men nå ble begrepet "disse coronatider" litt morsomt for meg. Min form for dårlig humor :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...