Gå til innhold

Tankeforstyrrelser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er tankeforstyrrelser, og kan man ha det uten å være psykotisk eller schizofren?

Anonymkode: 722e5...68a

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakker folk med schizofreni rart? (Da mener jeg måten de snakker på, ikke hva de sier)

Anonymkode: 2a20f...fa8

Nei, en trenger ikke se det på dem.

Anonymkode: 40070...6bc

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, en trenger ikke se det på dem.

Jeg tenkte ikke utseendemessig, men at man hørte at de snakket rart. Ordsalat osv

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte ikke utseendemessig, men at man hørte at de snakket rart. Ordsalat osv

Fortsatt nei.

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fortsatt nei.

Hvordan vet du det?

stjernestøv
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det gjelder ihvertfall ikke meg, har ikke hatt latens heller på mange år. Jeg snakker helt normalt. 

Worrisome Plenty
Skrevet

Da jeg var innlagt på ett psykehjem så hadde mange av de som bodde der veldig ordsalat og sære ord. For eksempel kunne den ene av de si "jeg har sett ørnen fly", en annen gikk rundt å sa "gud har stjært lungene mine" og slike ting. Dette var kronikere. De fleste sa ingenting. Noen satt og lo av det stemmene sa til de osv. Dette var alle mennesker med kronisk schizofreni. Jeg har diagnosen selv også. Jeg snakker ikke slik. DVS jeg har noen reggler jeg sier høyt og jeg kan bli litt vag, men det med reggler tror jeg har mer med tvangslidelse å gjøre. Jeg har mange egne ord som jeg stort sett bruker for meg selv eller i de regglene. Om det er schizofrenien eller ikke vet jeg ikke. Men jeg har mange sammensatte ord som bare har mening for meg. Og nei, jeg har ikke tenkt å gi eksempler, da jeg er meget privat.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Det gjelder ihvertfall ikke meg, har ikke hatt latens heller på mange år. Jeg snakker helt normalt. 

Men du slet mye med latens og ordsalat når du var ung? Har du fortsatt schizofreni da? Har du vurdert diagnosen på deg på flere år?

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men du slet mye med latens og ordsalat når du var ung? Har du fortsatt schizofreni da? Har du vurdert diagnosen på deg på flere år?

Ja jeg slet mye med det når ungene var små,det var verst for dem. Har fått schizoaffektiv istedenfor i 2014. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Worrisome Plenty skrev:

Da jeg var innlagt på ett psykehjem så hadde mange av de som bodde der veldig ordsalat og sære ord. For eksempel kunne den ene av de si "jeg har sett ørnen fly", en annen gikk rundt å sa "gud har stjært lungene mine" og slike ting. Dette var kronikere. De fleste sa ingenting. Noen satt og lo av det stemmene sa til de osv. Dette var alle mennesker med kronisk schizofreni. Jeg har diagnosen selv også. Jeg snakker ikke slik. DVS jeg har noen reggler jeg sier høyt og jeg kan bli litt vag, men det med reggler tror jeg har mer med tvangslidelse å gjøre. Jeg har mange egne ord som jeg stort sett bruker for meg selv eller i de regglene. Om det er schizofrenien eller ikke vet jeg ikke. Men jeg har mange sammensatte ord som bare har mening for meg. Og nei, jeg har ikke tenkt å gi eksempler, da jeg er meget privat.

Men det er jo litt rart at det gjelder kun noen med schizofreni? Er det helt sikkert at du har schizofreni og at det ikke er f.eks paranoid/schizoid/schizotyp personlighetsforstyrrelse eller schizoaffektiv lidelse isteden (for disse har jo ikke tankeforstyrrelser som et symptom)?

Worrisome Plenty
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men det er jo litt rart at det gjelder kun noen med schizofreni? Er det helt sikkert at du har schizofreni og at det ikke er f.eks paranoid/schizoid/schizotyp personlighetsforstyrrelse eller schizoaffektiv lidelse isteden (for disse har jo ikke tankeforstyrrelser som et symptom)?

gjørs du på eller? skjerpings

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg slet mye med det når ungene var små,det var verst for dem. Har fått schizoaffektiv istedenfor i 2014. 

Ok, det var jo interessant. Jeg visste ikke at schizofreni kunne utvikle seg fra schizofreni til schizoaffekt med årene..

AnonymBruker
Skrevet

gjørs du på eller? skjerpings

Hæ? Jeg stilte et spørsmål hva er galt?

Worrisome Plenty
Skrevet

Du stiller frekke invasive spørsmål. Ta deg en bolle. Du graver i ting du ikke har noe med. Jeg gidder da pokker ikke å skulle forklare deg hvorfor jeg er schizofren, hva har du for kompetanse til å avgjøre det? Det oppleves som grenseløst frekt vil jeg si. Det er mulig du er helt uten sosiale antenner.

stjernestøv
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, det var jo interessant. Jeg visste ikke at schizofreni kunne utvikle seg fra schizofreni til schizoaffekt med årene..

Jeg var for frisk til å ha schizofrerni sa de her. 

AnonymBruker
Skrevet

Du stiller frekke invasive spørsmål. Ta deg en bolle. Du graver i ting du ikke har noe med. Jeg gidder da pokker ikke å skulle forklare deg hvorfor jeg er schizofren, hva har du for kompetanse til å avgjøre det? Det oppleves som grenseløst frekt vil jeg si. Det er mulig du er helt uten sosiale antenner.

Jeg har aspergers så må vel være derfor.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var for frisk til å ha schizofrerni sa de her. 

Ok, kanskje du har blitt bedre ☺

Worrisome Plenty
Skrevet (endret)
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aspergers så må vel være derfor.

Why bother?

Endret av Worrisome Plenty

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...