Gå til innhold

Vil bare si det.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Vil bare si at det er mange gode argumenter for å slutte med xeplion for de som ikke forstår det her inne :) Tok det opp med sjukepleieren i dag og det er helt greit for dem, men ikke det de anbefaler. Må høre på min egen anbefaling jeg. Bare virker som folk her inne ser ned på meg når jeg slutter med medisiner,og det er ikke helt rettferdig. Denne gangen går det bra skal jeg si dere :) 

Takk for oppmerksomheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Javel, lykke til! :)

Anonymkode: c757c...e79

Tusen takk ❤️ Føler meg sterk nok til å takle det nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Og man er lite verdt når man er tykk, blir voldsomt sulten av medisiner jeg....mer enn normalt. Gleder meg til å bli kvitt den ulvehungeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, stjernestøv skrev:

Og man er lite verdt når man er tykk, blir voldsomt sulten av medisiner jeg....mer enn normalt. Gleder meg til å bli kvitt den ulvehungeren. 

Man føler seg lite verdt når man er overvektig, ja, men tro meg Stjernestøv, jeg er medlem i Facebook-grupper for vektopererte, og jeg ser at mange overraskes mye da de opplever at selvbildet og selvfølelsen ikke endres selv om kiloene renner av dem. Vi har så lett for å legge skylden på det konkrete, det vi kan ta og føle på, for det er håndfast og begripelig for oss. Selv fikk jeg bedre selvtillit og selvfølelse av å gå ned i vekt, så jeg understreker ikke at det jeg sier her er fasiten. Jeg forteller bare hva jeg ser at mange som har vært overvektige og fått en normal vekt igjen forteller om i Facebook-grupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Eva Sofie skrev:

Man føler seg lite verdt når man er overvektig, ja, men tro meg Stjernestøv, jeg er medlem i Facebook-grupper for vektopererte, og jeg ser at mange overraskes mye da de opplever at selvbildet og selvfølelsen ikke endres selv om kiloene renner av dem. Vi har så lett for å legge skylden på det konkrete, det vi kan ta og føle på, for det er håndfast og begripelig for oss. Selv fikk jeg bedre selvtillit og selvfølelse av å gå ned i vekt, så jeg understreker ikke at det jeg sier her er fasiten. Jeg forteller bare hva jeg ser at mange som har vært overvektige og fått en normal vekt igjen forteller om i Facebook-grupper.

Ok. Men jeg vet jeg har bedre selvfølelse når jeg veier mindre, føler meg ikke hjemme i denne kroppen. Og nå har jeg kanelboller til heving 😮 Uff a meg, det går ikke rette veien. Fikk så lyst på noe godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
48 minutter siden, stjernestøv skrev:

Og man er lite verdt når man er tykk, blir voldsomt sulten av medisiner jeg....mer enn normalt. Gleder meg til å bli kvitt den ulvehungeren. 

Er overvektige lite verdt altså?

Anonymkode: 5db50...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er overvektige lite verdt altså?

Anonymkode: 5db50...b2c

Har inntrykk av at det er det enkelte mener, så ja da føler man seg lite verdt også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
10 minutter siden, Fionys skrev:

Hvorfor ønsker du å slutte med medisinen?

Føler meg mye mer som meg selv uten medisinen,og tenker de evene jeg har skal jeg takle. Jeg vil virkelig det skjønner du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, stjernestøv skrev:

Føler meg mye mer som meg selv uten medisinen,og tenker de evene jeg har skal jeg takle. Jeg vil virkelig det skjønner du. 

Hva er forskjell på når du føler deg som deg selv og når du ikke føler deg som deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, Fionys skrev:

Hva er forskjell på når du føler deg som deg selv og når du ikke føler deg som deg selv?

Det er jo det åndelige som er fullstendig borte nå da og det er ikke helt meg,jeg liker å være litt alternativ. Og det kan ikke være meningen at jeg skal gå på ap resten av livet heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er jo det åndelige som er fullstendig borte nå da og det er ikke helt meg,jeg liker å være litt alternativ. Og det kan ikke være meningen at jeg skal gå på ap resten av livet heller. 

Så det er bare det åndelige som er forskjell, ingenting annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
1 minutt siden, Fionys skrev:

Så det er bare det åndelige som er forskjell, ingenting annet?

Jeg føler jo litt mer og da når jeg ikke tar medisiner, ja får mer følelser og det liker jeg da. Og jeg blir ikke så sulten hele tiden heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Vil bare si at det er mange gode argumenter for å slutte med xeplion for de som ikke forstår det her inne :) Tok det opp med sjukepleieren i dag og det er helt greit for dem, men ikke det de anbefaler. Må høre på min egen anbefaling jeg. Bare virker som folk her inne ser ned på meg når jeg slutter med medisiner,og det er ikke helt rettferdig. Denne gangen går det bra skal jeg si dere :) 

Takk for oppmerksomheten!

Jeg tror ikke det er noen som ser ned på deg stjernestøv (bortsett fra noen troll som leker seg litt innimellom, men de kan vi ikke regne med). Derimot er vi mange som over flere år har sett deg uten medisiner, og minnene fra den tid sitter sterkt. Jeg husker hvor redd du blir, ordet redd er egentlig ikke spesielt beskrivende for du blir faktisk livredd. Det er vondt å oppleve fordi vi er mange som bryr oss om deg. Medisinene du tar er absolutt ikke løsningen på alle dine problemer, du har det ganske tungt både på medisiner og uten. Du og ditt team må finne ut hva som kan fungere for deg, men jeg håper i hvertfall du tar dette gradvis. Kanskje du kan justere noe på dosen i første omgang og se om det kan fungere bedre for deg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, stjernestøv skrev:

. Denne gangen går det bra skal jeg si dere  

Det har du sagt mange ganger før også...

Anonymkode: 0eff2...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Vil bare si at det er mange gode argumenter for å slutte med xeplion for de som ikke forstår det her inne :) Tok det opp med sjukepleieren i dag og det er helt greit for dem, men ikke det de anbefaler. Må høre på min egen anbefaling jeg. Bare virker som folk her inne ser ned på meg når jeg slutter med medisiner,og det er ikke helt rettferdig. Denne gangen går det bra skal jeg si dere :) 

Takk for oppmerksomheten!

Håper det går bra for deg :) skjønner godt det du mener med at medisinene tar bort en del av deg, har akkurat samme problem. Håper du klarer finne en balanse mellom medisiner sykdom og fortsatt føle deg som deg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Ok. Men jeg vet jeg har bedre selvfølelse når jeg veier mindre, føler meg ikke hjemme i denne kroppen. Og nå har jeg kanelboller til heving 😮 Uff a meg, det går ikke rette veien. Fikk så lyst på noe godt. 

Går ikke rette veien her heller. Har ekstrem hodepine om dagen, fjorårets sommerklær er trange, og jeg er så negativ og frustrert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, XbellaX skrev:

Jeg tror ikke det er noen som ser ned på deg stjernestøv (bortsett fra noen troll som leker seg litt innimellom, men de kan vi ikke regne med). Derimot er vi mange som over flere år har sett deg uten medisiner, og minnene fra den tid sitter sterkt. Jeg husker hvor redd du blir, ordet redd er egentlig ikke spesielt beskrivende for du blir faktisk livredd. Det er vondt å oppleve fordi vi er mange som bryr oss om deg. Medisinene du tar er absolutt ikke løsningen på alle dine problemer, du har det ganske tungt både på medisiner og uten. Du og ditt team må finne ut hva som kan fungere for deg, men jeg håper i hvertfall du tar dette gradvis. Kanskje du kan justere noe på dosen i første omgang og se om det kan fungere bedre for deg.

 

Sykepleieren sa jeg kunne gå ned til 50 mg igjen, men egentlig vil jeg ha ut medisinen fra kroppen. Skal jeg begynne på noe igjen senere må det være latuda, men satser på å klare meg uten. Kan ikke være en reddhare resten av livet heller, må face det her nå. Min livsoppgave, det er det eneste jeg vil. Men takk for at du bryr deg, det betyr mye ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har du sagt mange ganger før også...

Anonymkode: 0eff2...fe0

Det sa sykepleieren også i dag, men føler meg klar nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...