Gå til innhold

Voldtatt som 5 åring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ble utsatt for overgrep, voldtekt, da jeg var 5 år og fikk et sjokk. Ingen oppdaget hva som hadde skjedd og jeg husker at jeg var "utenfor" meg selv på en måte, og det gikk veldig lang tid før jeg kom delvis på plass i meg selv etterpå. Min mor sa alltid at jeg forandret meg slik da jeg var rundt 5 år, begynte å stamme, ble sint osv., og jeg lurer på hva en psykolog kan forklare om hva som skjer hos et barn når et sånt sjokk forblir ubehandlet. Jeg husket ikke dette før jeg var 40 år og har i 10 år gradvis bearbeidet hendelsen så godt jeg kan. 

Anonymkode: 8d9b1...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 1 år senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det der er sinnsykt å mene. 

Anonymkode: d03ca...05b

Utenfor seg selv er ingen mentalt friske personer. 

Anonymkode: d03ca...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Uff, så vondt å lese. Det er ofte slik med traumer som barn at en fortrenger selve hendelsen og går videre, men kan som du sier begynne å stamme, tisse på seg eller forandre seg uten at en selv forstår sammenhengen. 
Så er det slik at kroppen husker, og mange år senere kan hendelsen blusse opp i minnene igjen. En lukt en stemning o.l 

Det er også veldig vanlig å kople seg selv ut når en opplever et så stort traume. Dette fordi det er så voldsomt og brutalt at hjernen klarer ikke håndtere det. Så for å beskytte seg selv dissosierer man for å overleve, dette skjer også ubevisst.

Helt grusomt at noen kan forgripe seg på et lite barn. Håper du har fått god hjelp, og fått bearbeidet det vonde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...