Gå til innhold

Hva har verst bivirkning, Aduvanz eller Antidepressiva?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har mange venner som har brukt antidep, og hører så mye dårlig at jeg sa nei til å ta imot det. Jeg har moderat depresjon. Denne livslange, som om det er en del av meg. Fordi jeg rett og slett har måttet gå en tyngre bakke enn veldig mange, men selvfølgelig ikke den tyngste. Men tyngre enn snittet. 
Og liksom aldri hatt noe igjen for det. Du vet, når du endelig føler at ting går bra, du treffer nye folk, men så ender det med at de går videre uten deg og du sitter fremdeles igjen med problemene som du har hatt. Du føler deg nervøs og alene hele tiden. Så ofte er det slik at når man blir glad så blir man forvirret. Hva skjedde? Jeg er glad?! Dette mister du igjen fordi du tenker «men det skjer nok snart noe så jeg blir trist» «jeg er manisk nå, jeg blir snart kjedelig og normal igjen», «på tide å nå på jorden igjen der alt er kjedelig, men som alle andre synes er Ok» , «hva gir meg rett til å være lykkelig?» osv osv. Jeg tror det er noe galt med meg når jeg er lykkelig. Føler glede. Jeg tør ikke nyte den fordi jeg vet det går ned.

Men dette er borte nå. Jeg startet på ADHD medisin. Ja har det på resept. Jeg evner ikke å være redd og sint på samme måte. Men jeg er redd for å miste det. 
 

Legen har ikke tenkt å gi meg antidep. Men jeg lurer på hva som ville vært best. Har jo på en måte gått på antidep da jeg gikk på Ritalin (Det ble brukt som det på 60-tallet). Ingen ille bivirkninger, var bare at jeg prøvde denne her en dag og legen mener vi har funnet den riktige. 

Hva tror dere? Antidep eller sentralstimulerende? Hva er best?

Anonymkode: 1f180...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...