Gå til innhold

Bursdagsmiddag torskeblokk

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Retten høres helt merkelig ut, må være noe særtrøndersk ;) skulle jo tro at fisken i det minste var salt, røkt eller tørket, at den minnet litt om spekemat på en måte og ikke bare kokt fisk. Har dere fisken i grøten eller ved siden av? Har dere flatbrød til? Tro om kupton eller andre trøndere på forumet har vært borti denne retten..

Anonymkode: a29ea...aae

Trøder her - har ikke hørt om denne retten før jeg leste om den her inne ved en tidligere anledning.

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, morsan skrev:

Tanta var fra Østerdalen. ;) 

Aha ;) men har dere fisken oppi grøten eller ved siden av? Noe annet attåt? 

AnonymBruker
Skrevet

Sto at det var en rett fra Nord-Østerdal og Rørostraktene (sto også på norsk tradisjonsmat)

AnonymBruker
Skrevet

Hørtes ut som en rett jeg hade hatt problemer med å svelge (ekstremt rar kombo i forhold til smak og konsistens), tror jeg hadde foretrukket den ikke gjennomstekte fiskeblokken madelenemie fikk servert ;) som for øvrig IKKE passer til å servere gjester i ren form

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aha ;) men har dere fisken oppi grøten eller ved siden av? Noe annet attåt? 

Ved siden av. Som i lenken. 

Nicklusheletida
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Steker du fisken frossen?

Anonymkode: 42566...ed4

Som sagt, hvis jeg ikke har planlagt noe på forhånd, så hender det. Da bruker jeg svak varme. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...