Gå til innhold

kald på ene siden


Gjest Malin

Anbefalte innlegg

Gjest Malin

Jeg er nesten alltid kald på ene siden av kroppen. Hvis du holder i begge mine hender samtidig, så vil du kjenne at den ene hånden er kaldere enn den andre. Sånn er det med føttene også. Er dette noe å henge seg opp i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, lege

Hudtemperaturen blir regulert av hvor sterkt blodårene trekker seg sammen. Dette blir igjen regulert ubevisst av den delen av nervesystemet som vi kaller det autonome nervesystem. Jeg kan ikke forklare hvorfor ene siden din får lavere hudtemperatur enne den andre, men kjenner heller ikke til sykdommer som har dette som symptom.

Svartjenesten til Doktor Online kan ikke erstatte en legekonsultasjon. Dersom du ønsker sikrere svar bør du ta opp spørsmålet med legen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jostedalsrypa

Jeg er også kald på ene siden, men hos meg kom det etter et hjerneslag, med lammelse av venstre side. Det er spesielt vår/høst/vinter jeg er plaget. Da kan det føles som jeg fryser ihjel, og må ha det ganske varmt inne. Spesielt i v. hånd føles det en brennende/stikkende kulde. Var på ultraundersøkelse av hjertet, og spurte da spesialisten der om problemet. Han sa at varmesenteret i hjernen var nok blitt skadet av proppen, og at jeg måtte bare leve med det. Så noen ganger vitser jeg om at sentralvarmeanlegget har sviktet, andre ganger blir jeg deprimert av det. Om det virker sånn for deg, vet jeg ikke. Men det er sånn jeg har det.

Du får ihvertfall ha lykke til videre, kanskje en kardiolog/nevrolog kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malin

Jeg er også kald på ene siden, men hos meg kom det etter et hjerneslag, med lammelse av venstre side. Det er spesielt vår/høst/vinter jeg er plaget. Da kan det føles som jeg fryser ihjel, og må ha det ganske varmt inne. Spesielt i v. hånd føles det en brennende/stikkende kulde. Var på ultraundersøkelse av hjertet, og spurte da spesialisten der om problemet. Han sa at varmesenteret i hjernen var nok blitt skadet av proppen, og at jeg måtte bare leve med det. Så noen ganger vitser jeg om at sentralvarmeanlegget har sviktet, andre ganger blir jeg deprimert av det. Om det virker sånn for deg, vet jeg ikke. Men det er sånn jeg har det.

Du får ihvertfall ha lykke til videre, kanskje en kardiolog/nevrolog kan hjelpe deg.

Takk for at du tok deg tid til å svare! Så vidt jeg vet har jeg ikke hatt noe hjerneslag ;o)

Etter det du skriver så har du det mye verre enn meg også, for min "kulde" gjør ikke vondt, og er ikke plagsomt annet enn at det er litt kaldt. Har du det sånn bestandig, eller varierer det i løpet av dagen? Jeg er ikke alltid sånn, ikke hver dag heller.

Er det lenge siden du hadde hjerneslaget? Jeg vil tro det var en ganske traumatisk opplevelse? Om du vil fortelle om det, er jeg klar for å lytte! MAIL: [email protected]

Ha det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...