Gå til innhold

hva hjelper til mot hevelser i beina (muskelsmerter), varme ellr kulde?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Forsto ikke helt det her. Har brukt varmepute på beina for lindring av smerte, men hjelper dette også mot hevelsen? Eller er det kulde somhjelper mot hevelse? 

Anonymkode: 9699e...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 22.5.2020 den 17.00, AnonymBruker skrev:

Forsto ikke helt det her. Har brukt varmepute på beina for lindring av smerte, men hjelper dette også mot hevelsen? Eller er det kulde somhjelper mot hevelse? 

Anonymkode: 9699e...0d8

Hva er grunnen til hevelsen og smertene dine? Du må finne ut av det.

Selv har jeg brukt både varme og kulde. Både varme og kulde skal hjelpe på muskelsmerter. Når jeg har brukt kulde, som jeg synes har vært mest effektivt i det siste, har jeg fryst ned en halvfull brødpose med vann (kan også bruke flaske, men ikke fyll den for full siden vann vokser når det fryser til is) og surret denne inn i et håndklede én gang og lagt på, men siden det er på foten, kan du jo kanskje bruke isbitposer og legge rundt foten/beinet og feste med et gummistrikk og legge strakt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, Eva Sofie skrev:

Hva er grunnen til hevelsen og smertene dine? Du må finne ut av det.

Selv har jeg brukt både varme og kulde. Både varme og kulde skal hjelpe på muskelsmerter. Når jeg har brukt kulde, som jeg synes har vært mest effektivt i det siste, har jeg fryst ned en halvfull brødpose med vann (kan også bruke flaske, men ikke fyll den for full siden vann vokser når det fryser til is) og surret denne inn i et håndklede én gang og lagt på, men siden det er på foten, kan du jo kanskje bruke isbitposer og legge rundt foten/beinet og feste med et gummistrikk og legge strakt ut.

Det er overalt nesten. Ikke på en muskel eller et ledd. Legen vet ikke hva som er grunnen (har selv prøvd å lese meg litt opp men det står ingenting om hva som er vanlige grunner til at dette skjer heller), og ha sa ikke hva dte var. De tok noen blodprøver av meg også fikk meg jeg en medisin mot leddbetennelse som jeg skal ta i 10 dager.  Det er begge hofter, pluss yttersiden av begge lår og nedover mot knærna pluss korsryggen. 

Jeg brukte is i pose selv og la på litt forskjellie  steder på kroppenm men endte opp med å få urinveisinfeksjon.. lurer på om det har en sammenheng. Sovna med den kalde isposen..

Anonymkode: 9699e...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte is i pose selv og la på litt forskjellie  steder på kroppenm men endte opp med å få urinveisinfeksjon.. lurer på om det har en sammenheng. Sovna med den kalde isposen..

Anonymkode: 9699e...0d8

Du skal bruke kuldebehandling kun i begrenset tidsrom avhengig av hvor store muskler det er der du bruker kuldebehandlingen, alt fra 10-30 minutter har jeg lært av min manuellterapeut. F.eks. sete og hofter tåler lengre tid mens knær må ha kortere tid. Et tips om det er fare for å sovne, er å sette på en alarm. Viktig å få behandlet urinveisinfeksjonen selvsagt slik at infeksjonen ikke går videre oppover i systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...