Gå til innhold

Stygg navle, sammenheng med medfødt diagnose?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nærmer meg 30 men jeg har fremdeles ikke blitt venn med navlen min. Skjemtes over den fra jeg var barn. Jeg var den eneste jenta i klassen med utover og stod i dusjen og håpet ikke de skulle se på navlen min. Valgte alltid badedrakt i svømmetimene foran bikini. 
Hele står ikke ut, men jeg har en ekstra kul øverst på, så går hullet inn under der. Ser jeg meg fra venstre side synes den ikke, ser jeg meg fra høyre ser man at det står ut der. Dette er hardt også. Og forandrer seg ettersom hvordan jeg ligger. Det harde flytter seg alltid øverst. Ligger jeg på venstre side så blir den en lang strek med det harde synlig over, ligger jeg på høyre så får jeg sånn navle jeg vil ha. 
Da jeg var 16 tok jeg piercing. Ikke fordi jeg egentlig ville ha piercing, men for å skjule denne stygge navlen og håpet stanga skulle skytes rett på kulen så den ble ødelagt eller klemt inn og forme seg deretter. Men nei. Hun som skulle ta piercingen på meg (profesjonell) sa det kunne bli en utfordring med tanke på huden som stod ut. 
Og hun fikk rett. 1 år etterpå var det bare å dra ut piercingen fordi den ble dyttet ut. Nå har jeg et arr der så det ser ut som jeg har en ekstra navle nesten. Den utstikkende styggheten ble bare enda mer synlig. 

Den er i tillegg litt skeiv, så magen min ser rett og slett skeiv ut. 

Det jeg la merke til som barn var at omtrent alle hadde hull i navlen, men jeg og 2 til med medfødte diagnoser hadde utover.... 

Er stygt når jeg tar situps også. For når jeg strammer musklene så bretter den seg litt frem. 

Kan man operere slik? 

Kjenner flere som plages av utover navle, så det er stygt.

Anonymkode: 54f46...30f

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan man operere slik? Kjenner flere som plages av utover navle, så det er stygt.

Anonymkode: 54f46...30f

Skjemmes over navlen sin??? Har ikke ofret utseendet på navlen min en tanke, det spiller da virkelig ingen rolle? Men hvis det er et stort problem for deg får du ta det opp med fastlegen din og høre om noe kan gjøres. Ev på en privat klinikk for kosmetisk kirurgi, men det kan nok bli dyrt. 

52 minutter siden, Lillemus skrev:

Skjemmes over navlen sin??? Har ikke ofret utseendet på navlen min en tanke, det spiller da virkelig ingen rolle? Men hvis det er et stort problem for deg får du ta det opp med fastlegen din og høre om noe kan gjøres. Ev på en privat klinikk for kosmetisk kirurgi, men det kan nok bli dyrt. 

De kan lage nye navler f.eks. under bukplastikk. Jeg fikk laget en ny navle da jeg tok bukplastikk for noen år siden fordi huden ble flyttet på en god del, men det ble vel ikke så svært fint. Jeg hadde vel foretrukket den navlen jeg opprinnelig hadde om jeg kunne velge. Selv bruker jeg liten tid på å være misfornøyd med en navle jeg kanskje ikke er helt fornøyd med. Jeg også bruker badedrakt, men fordi jeg generelt ønsker å dekke kroppen min mest mulig til. Jeg tenker at det er uansett bare jeg selv og partneren min som blir nødt til å forholde oss til min mage og det finnes da større problemer å bekymre seg om her i livet enn en stakkars navle...

1 time siden, Eva Sofie skrev:

De kan lage nye navler f.eks. under bukplastikk. 

Det kan de helt sikkert, men jeg tror dette problemet sitter mer i hodet enn i navlen for å si det sånn. Med mindre det utgjør en fysisk helseplage så spiller da virkelig ikke utseendet på navlen noen som helst rolle!? 

6 minutter siden, Lillemus skrev:

Det kan de helt sikkert, men jeg tror dette problemet sitter mer i hodet enn i navlen for å si det sånn. Med mindre det utgjør en fysisk helseplage så spiller da virkelig ikke utseendet på navlen noen som helst rolle!? 

Nei, det er jeg enig med deg i, og så lenge det ikke utgjør et medisinsk problem får TS det trolig ikke dekket av det offentlige. Jeg tror den beste veien her, er å innse med seg selv at det kun er for seg selv at dette egentlig er et problem. Hvor ofte går du inn for å studere sidemannens navle i en offentlig dusj @Lillemus ? Kanskje TS gjør det hyppigere enn oss andre fordi hun er opptatt av hvordan sin egen navle ser ut, men hvor ofte studerer TS sidemannens knær? For en med komplekser for sine egne knær, studerer h*n sikkert alle knær h*n kommer over. Ofte gjør vi våre egne komplekser svært store for oss selv, men for andre oppleves de som uvesentlige bagateller.

3 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Hvor ofte går du inn for å studere sidemannens navle i en offentlig dusj @Lillemus ?

I en offentlig dusj har jeg mer enn nok med min egen kropp og de skavanker den har, men som jeg lever godt med, sjenker ikke de andre der en tanke. Og skulle nå de synes at ett eller annet på min kropp er stygt så er det deres problem. :)

Annonse

2 minutter siden, Lillemus skrev:

I en offentlig dusj har jeg mer enn nok med min egen kropp og de skavanker den har, men som jeg lever godt med, sjenker ikke de andre der en tanke. Og skulle nå de synes at ett eller annet på min kropp er stygt så er det deres problem. :)

Nettopp, det var det jeg tenkte meg, og vil tro at de fleste andre tenker som deg - at de har mer enn nok med seg og sitt i en offentlig dusj :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...