Gå til innhold

Blir uvel av slanking.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Det å spise lite mat tar på psyken men må jo bare gjøre det, når jeg overspiser føler jeg meg ikke akkurat bra men tanke på vekta. Men blir så uggen av å spise lite, har det med følelser å gjøre? Eller at tomrommet i meg kommer mer frem når jeg ikke stapper i meg? Syns det er litt rart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det å spise lite mat tar på psyken men må jo bare gjøre det, når jeg overspiser føler jeg meg ikke akkurat bra men tanke på vekta. Men blir så uggen av å spise lite, har det med følelser å gjøre? Eller at tomrommet i meg kommer mer frem når jeg ikke stapper i meg? Syns det er litt rart. 

Hva med å spise normalt med mat?

Anonymkode: a8185...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å spise normalt med mat?

Anonymkode: a8185...9e0

Jeg gjør jo det, bare mye mindre enn det jeg har vent meg til nå. Blir så hul og uvel av bare det,men må jo gjøre det for å gå ned i vekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg gjør jo det, bare mye mindre enn det jeg har vent meg til nå. Blir så hul og uvel av bare det,men må jo gjøre det for å gå ned i vekt. 

Har du prøvd å spise mye grønnsaker o.l. til måltidene? Eller annen mat som har volum, men ikke så mye kalorier? Jeg har gått ned 40 kg, og jeg var sjeldent sulten. Logget maten i my fitness pal og passet på at jeg spiste ca riktig caloriantall hver dag, og at forholdet mellom protein, karbohydrater og fett var riktig. 

Anonymkode: 61e4c...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd å spise mye grønnsaker o.l. til måltidene? Eller annen mat som har volum, men ikke så mye kalorier? Jeg har gått ned 40 kg, og jeg var sjeldent sulten. Logget maten i my fitness pal og passet på at jeg spiste ca riktig caloriantall hver dag, og at forholdet mellom protein, karbohydrater og fett var riktig. 

Anonymkode: 61e4c...e3d

Må bli flinkere til å spise grønnsaker. Men gratulerer så mye med 40 kilo ned, det var virkelig imponerende :) Hvor lang tid har du brukt på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det å spise lite mat tar på psyken men må jo bare gjøre det, når jeg overspiser føler jeg meg ikke akkurat bra men tanke på vekta. Men blir så uggen av å spise lite, har det med følelser å gjøre? Eller at tomrommet i meg kommer mer frem når jeg ikke stapper i meg? Syns det er litt rart. 

Tror det er veldig vanlig. Tenk på at du heller ikke har det bra når du spiser for mye. Her er det null framgang. Skylder på en vanskelig situasjon jeg er i, men sannheten er vel at det hadde vært det samme uansett, uff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
1 minutt siden, cilie skrev:

Tror det er veldig vanlig. Tenk på at du heller ikke har det bra når du spiser for mye. Her er det null framgang. Skylder på en vanskelig situasjon jeg er i, men sannheten er vel at det hadde vært det samme uansett, uff.

Ja blir jo deprimert av den der overspisingen, jeg har gått opp mange kilo nå så begynte å skjerpe meg på søndag. Det er tøft å stå i det og, men må bare. Gleder meg til xeplion går ut av kroppen, blir sikkert litt lettere da. Ja når det er en vanskelig situasjon blir det nok til at man trøster seg med å spise, sånn er det her også. Håper det blir bedre for deg snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja blir jo deprimert av den der overspisingen, jeg har gått opp mange kilo nå så begynte å skjerpe meg på søndag. Det er tøft å stå i det og, men må bare. Gleder meg til xeplion går ut av kroppen, blir sikkert litt lettere da. Ja når det er en vanskelig situasjon blir det nok til at man trøster seg med å spise, sånn er det her også. Håper det blir bedre for deg snart. 

Takk for det! Du er flink som tar tak vedr. maten - medisinen aner ikke jeg noe om - men håper det er beste løsning. #prøveråbliinspirert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, cilie skrev:

Takk for det! Du er flink som tar tak vedr. maten - medisinen aner ikke jeg noe om - men håper det er beste løsning. #prøveråbliinspirert

Takk :) 

Ja må bare ta tak når jeg går så fort oppover som jeg gjør, det er jo skremmende. Uff! Skulle helst ha sluttet med seoroquel og,men får ta det etter hvert. Prøve å ta mindre dose kanskje er løsningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det å spise lite mat tar på psyken men må jo bare gjøre det, når jeg overspiser føler jeg meg ikke akkurat bra men tanke på vekta. Men blir så uggen av å spise lite, har det med følelser å gjøre? Eller at tomrommet i meg kommer mer frem når jeg ikke stapper i meg? Syns det er litt rart. 

Kroppen din er programmert til å fremkalle en følelse av ubehag når den utsettes for kaloriunderskudd. Det er en overlevelsesmekanisme. Kroppen vil alltid kjempe for å opprettholde vekten sin. 

Du kan føle deg bedre av å komme i fysisk aktivitet. Da slipper du nemlig å ta hele kaloriunderskuddet gjennom mindre mat. Regn deg frem til det reelle kaloribehovet ditt og gå ca. 300 kcal i underskudd gjennom mat i døgnet. Så kan du øke dette underskuddet gjennom fysisk aktivitet. Det hjelper for mange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
33 minutter siden, stjernestøv skrev:

Må bli flinkere til å spise grønnsaker. Men gratulerer så mye med 40 kilo ned, det var virkelig imponerende :) Hvor lang tid har du brukt på det?

Brukte 1.5 år.  For meg var det viktig å spise nok mat og spesielt nok fett, så jeg ikke ble trigget til å overspise. 

Anonymkode: 61e4c...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
8 minutter siden, Janus30 skrev:

Kroppen din er programmert til å fremkalle en følelse av ubehag når den utsettes for kaloriunderskudd. Det er en overlevelsesmekanisme. Kroppen vil alltid kjempe for å opprettholde vekten sin. 

Du kan føle deg bedre av å komme i fysisk aktivitet. Da slipper du nemlig å ta hele kaloriunderskuddet gjennom mindre mat. Regn deg frem til det reelle kaloribehovet ditt og gå ca. 300 kcal i underskudd gjennom mat i døgnet. Så kan du øke dette underskuddet gjennom fysisk aktivitet. Det hjelper for mange. 

Ok. Takk for tips, må nok komme meg mer ut på tur så det tror jeg nok vil hjelpe på. Da kan jeg jo spise litt mer, blir jo slapp av å spise lite. Har lurt på å begynne å sykle,men burde vel kjøpt meg en hjelm da. Sist jeg syklet for flere år siden datt jeg og slo meg,men jeg liker jo å sykle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Brukte 1.5 år.  For meg var det viktig å spise nok mat og spesielt nok fett, så jeg ikke ble trigget til å overspise. 

Anonymkode: 61e4c...e3d

Ok. Bra jobba :) Ja det er jo det med meg at jeg plutselig gir faen og overspiser, det er når det blir for vanskelig og sulten blir for stor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva

Du fremstiller det som om du sulter deg her. Jeg sliter periodevis med dårlig matlyst. Sliter sånn med å spise. Ordner meg da slike næringsdrikker, er egentlig slankedrikk, men det er bedre enn ingenting. Jeg blir kald og trettere av det. Føler meg også mindre fresh av å være utsultet. 

Hva spiser du? Tom næring gir liksom ikke følelse av metthet. Spis egg, fisk, grønnsak osv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, stjernestøv skrev:

Det å spise lite mat tar på psyken men må jo bare gjøre det, når jeg overspiser føler jeg meg ikke akkurat bra men tanke på vekta. Men blir så uggen av å spise lite, har det med følelser å gjøre? Eller at tomrommet i meg kommer mer frem når jeg ikke stapper i meg? Syns det er litt rart. 

Spis for all del ikke for lite, da ryker du på smeller både støtt og stadig 😕 

Anonymkode: aaf15...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør ikke sulte seg når man skal slanke seg, da blir man ofte dårlig. Det er dessuten litt holdbart. Jeg tenker at slanking ikke bare handler om å spise lite, men livsstilsendring. Livsstilsendring er viktig hvis man ikke ønsker jo-jo-slanking. Jo-jo-slanking fører ofte til at man blir syk. 

Jeg må spise rundt 2500 kcal for å legge på meg og for å ta av meg ca. i overkant av 2000 kcal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spis for all del ikke for lite, da ryker du på smeller både støtt og stadig 😕 

Anonymkode: aaf15...a9f

Det er vel det at jeg vil fortes mulig ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
8 timer siden, Fionys skrev:

Man bør ikke sulte seg når man skal slanke seg, da blir man ofte dårlig. Det er dessuten litt holdbart. Jeg tenker at slanking ikke bare handler om å spise lite, men livsstilsendring. Livsstilsendring er viktig hvis man ikke ønsker jo-jo-slanking. Jo-jo-slanking fører ofte til at man blir syk. 

Jeg må spise rundt 2500 kcal for å legge på meg og for å ta av meg ca. i overkant av 2000 kcal. 

Jeg spiser jo da,men lite. Vet ikke hvor mange kalorier det blir til sammen for det har jeg ikke regnet på,men jeg spiser som da jeg var med i vektklubben så tipper det ligger på 1300 kalorier om dagen. Det må jeg holde meg til, er jo ikke så aktiv enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
1 time siden, stjernestøv skrev:

Jeg spiser jo da,men lite. Vet ikke hvor mange kalorier det blir til sammen for det har jeg ikke regnet på,men jeg spiser som da jeg var med i vektklubben så tipper det ligger på 1300 kalorier om dagen. Det må jeg holde meg til, er jo ikke så aktiv enda. 

Men kroppen går i sparemodus også. Ond sirkel dette. Som undervektig er jeg kanskje ikke riktig for deg å snakke med men jeg kommer ofte til et punkt der jeg bare ikke går ned mer, de periodene jeg har dårlig matlyst. Jeg kan rase fort fra 58 ned til 54, men på 54 er det stopp og jeg går lynraskt til 58 igjen. Faktisk opp til 60, men når jeg spiser jevnt går jeg ned til 58 igjen. Selv om jeg egentlig burde veid 70. Kanskje noe å tenke på? At kroppen din har funnet en vekt den er vant med og vil prøve å komme seg tilbake til det kjente? 
 

Tror tålmodighet er viktig i slanking. Men jeg har ei god venninne som har god effekt av.....herrregud jeg husker ikke engang hva hun heter nå!! Men er slik at du spiser det du vil men reduserer mengden. I tillegg til fysisk aktivitet. Gå i stedet for bil/sykkel dersom det er innafor lengden. Hun henger opp et lite bilde av div kalori bomber hver gang hun har spart inn ett eller annet , kanskje du skal ha noe som minner deg på motivasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Men kroppen går i sparemodus også. Ond sirkel dette. Som undervektig er jeg kanskje ikke riktig for deg å snakke med men jeg kommer ofte til et punkt der jeg bare ikke går ned mer, de periodene jeg har dårlig matlyst. Jeg kan rase fort fra 58 ned til 54, men på 54 er det stopp og jeg går lynraskt til 58 igjen. Faktisk opp til 60, men når jeg spiser jevnt går jeg ned til 58 igjen. Selv om jeg egentlig burde veid 70. Kanskje noe å tenke på? At kroppen din har funnet en vekt den er vant med og vil prøve å komme seg tilbake til det kjente? 
 

Tror tålmodighet er viktig i slanking. Men jeg har ei god venninne som har god effekt av.....herrregud jeg husker ikke engang hva hun heter nå!! Men er slik at du spiser det du vil men reduserer mengden. I tillegg til fysisk aktivitet. Gå i stedet for bil/sykkel dersom det er innafor lengden. Hun henger opp et lite bilde av div kalori bomber hver gang hun har spart inn ett eller annet , kanskje du skal ha noe som minner deg på motivasjonen. 

Ok. Leste en plass på nettet at det med sparamodus er bare tull, men det er ikke det altså? Har jo merket at det går fort i begynnelsen for så å gå senere, da mister jeg litt tålmodigheten. Er ofte da jeg gir faen i alt når jeg går lite ned,men det er jo da jeg bare må stå på videre ellers går det jo bare opp igjen. Går ofte mer opp enn i utgangspunktet også så det er frustrerende. Nå vil jeg på nittitallet igjen og videre ned til åttitallet, men det tar jo sin tid. Har vært oppe i 106 kilo nå så det er ikke noe kjekt, deprimerende. Føler meg bare så missa nå. Jeg syns det er motiverende å se på bilder av meg selv da jeg var tynn,det er dit jeg vil igjen. Det er stor forskjell fra da og nå, ser det godt på bilder. Hvis noen tar bilder av meg nå kan jeg ikke tro at det er meg, at jeg har blitt så stor igjen. Må bare stå på videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...