Gå til innhold

Blir uvel av slanking.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg skammer meg nå over hvor langt det har gått,liker jo å kle meg lettkledd jeg og når jeg er tynn men liker ikke det nå. Og er så stor nå,men kan sitte på altanen da og nyte solen men blir ikke noe soling nei. Liker å bade jeg også men spørs om det blir det i sommer, tar i hvert fall ikke på bikini..må bli badedrakt da men føler meg så ukomfortabel nå. Ja det er til å bli deppa av,neste sommer vil jeg være tynn. Men vi må jo prøve å nyte denne sommeren også på et vis, vi er jo tross alt bare mennesker vi også. Må jo leve med å være stor denne sommeren her. 

Jeg prøver og ikke skamme meg. Er så lei av å skamme meg for alt mulig, men greier allikevel ikke å la være å skamme meg innimellom.  

Ja, vi må nyte sommeren. Kanskje ting går bedre hvis vi aksepterer oss selv akkurat slik vi er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
1 minutt siden, emilie321 skrev:

Jeg prøver og ikke skamme meg. Er så lei av å skamme meg for alt mulig, men greier allikevel ikke å la være å skamme meg innimellom.  

Ja, vi må nyte sommeren. Kanskje ting går bedre hvis vi aksepterer oss selv akkurat slik vi er.

Ja det er vanskelig å ikke skamme seg, ser bare når sønnen min tar bilde av meg med mobilen sin og viser meg. "Å gud er det meg" sier jeg da og "Så stor jeg er". Kan liksom ikke tro det, og da skammer jeg meg og vil ikke vise meg blant folk. Føler de ser ned på meg pga vekta,og at jeg har gjort dette mot meg selv. Lurer på hva folk tenker om det, at jeg ikke har viljestyrke?

Håper vi klarer  å nyte sommeren og kan le litt og være glad innimellom,ja det går nok bedre om vi aksepterer at "Jaja sånn er jeg  nå, denne sommeren". Det får bare bli slik nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cilie skrev:

 

Nei, nå må jeg bare komme i gang med noe endring her  - blir deppa av å kommende nydelige, solrike helg. Har ikke!! lyst til å kle meg lettkledd nå. Og jeg som elsker å sole meg/bade/gå tynnkledd. - Og se ok ut. Så da igjen skjønner jeg ikke hvorfor dette ikke  overstyrer inntaket😑

Hvor stor betydning har det egentlig hvordan kroppen din ser ut en solfylt forsommerhelg? Kan du ikke forsøke å glede deg over været, naturen, lydene, luktene med mer? Alt kan vel umulig dreie  seg om hvordan du fremstår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg skammer meg nå over hvor langt det har gått,liker jo å kle meg lettkledd jeg og når jeg er tynn men liker ikke det nå. Og er så stor nå,men kan sitte på altanen da og nyte solen men blir ikke noe soling nei. Liker å bade jeg også men spørs om det blir det i sommer, tar i hvert fall ikke på bikini..må bli badedrakt da men føler meg så ukomfortabel nå. Ja det er til å bli deppa av,neste sommer vil jeg være tynn. Men vi må jo prøve å nyte denne sommeren også på et vis, vi er jo tross alt bare mennesker vi også. Må jo leve med å være stor denne sommeren her. 

Jeg får det ikke noe bra uansett når jeg har det slik. Sitter på verandaen nå - kun fordi jeg ikke vet hva jeg skal ha på meg til det jeg kunne ha gjort for å ikke avsløre vekta. Det er litt andre greier og da, men det forsterkes verre av at jeg føler meg dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, emilie321 skrev:

Har tidligere prøvd å leve på et minimum av karbohydrater,  men det var ikke noe for meg. Nå skal jeg prøve en mellomting og å øke proteininntaket noe.

Jeg har fått mer angst og sliter litt mer siden koronatiltakene kom, men jeg håper det bedrer seg nå som tiltakene slippes opp.

Lurer på om noe av overspisingen nå kommer av røykeslutt,  men får jo i meg nikotin, så jeg vet ikke. Har nå vært uten røyk i 5 måneder.  

Vi kan bare ikke gi opp.

Jeg må si det igjen - hurra for deg!! Du er jo kjempeflink! Tenk hva du har fått til med røyking! Det er faktisk viktigst pr. nå. Ikke rart det kan ha glippet noe på maten da. Sunn lavkarbo høres lurt ut. Jeg gikk omsider ned 10 kg i ketose, men det var mye plager og så gikk de rett på igjen og sikkert mer og, men orker ikke prøve vekta før jeg har vært flink 2-3 uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slanking i form av inntak av mindre mat, og særlig et redusert inntak av karbohydrater, fører til en del endringer i hjernens nevrotransmittere. 
 

Mindre insulin som følge av redusert inntak av karbohydrater reduserer opptaket av tryptofan i hjernen. Det fører til lavere produksjon av serotonin. 
 

Samtidig øker mengden stimulerende nevrotransmittere (noradrenalin og dopamin). 
 

Den totale effekten kan bli økt stimulans. Økt energinivå men også mer angst og uro. Eventuelt også dårligere søvn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Ekstra skrev:

Hvor stor betydning har det egentlig hvordan kroppen din ser ut en solfylt forsommerhelg? Kan du ikke forsøke å glede deg over været, naturen, lydene, luktene med mer? Alt kan vel umulig dreie  seg om hvordan du fremstår?

Jeg høres helt forferdelig ut, men det er svært lite fristende å kle av seg nå. Har fått mer mage enn jeg har pleid å ha og er redd noen kan tolke meg som gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ISW skrev:

Slanking i form av inntak av mindre mat, og særlig et redusert inntak av karbohydrater, fører til en del endringer i hjernens nevrotransmittere. 
 

Mindre insulin som følge av redusert inntak av karbohydrater reduserer opptaket av tryptofan i hjernen. Det fører til lavere produksjon av serotonin. 
 

Samtidig øker mengden stimulerende nevrotransmittere (noradrenalin og dopamin). 
 

Den totale effekten kan bli økt stimulans. Økt energinivå men også mer angst og uro. Eventuelt også dårligere søvn. 

Ååå, det var det greiene der og🙄 Nesten så jeg kunne prøvd Wellbutrin da i det tungsinnet som er nå(og som er litt naturlig gitt omstendighetene) Da hadde det kanskje ikke bare blitt med tanken, men også handling 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, cilie skrev:

Jeg må si det igjen - hurra for deg!! Du er jo kjempeflink! Tenk hva du har fått til med røyking! Det er faktisk viktigst pr. nå. Ikke rart det kan ha glippet noe på maten da. Sunn lavkarbo høres lurt ut. Jeg gikk omsider ned 10 kg i ketose, men det var mye plager og så gikk de rett på igjen og sikkert mer og, men orker ikke prøve vekta før jeg har vært flink 2-3 uker. 

Tusen takk. 

Ja, jeg har vært flink med røyken. Bare MÅ greie den biten nå. Har jo enda lyst på røyk, men heldigvis ikke hele tiden.  

Jeg har nesten veid meg jevnlig hele tiden og nådde høyeste nivå på mandag. Begynte nesten å grine. 

Greide jo å holde vekta i mange uker, men så vips, så raste jeg opp enda mer. Nå MÅ jeg bare ta noen grep, så jeg iallefall ikke blir større (målet er jo og etterhvert gå ned til akseptabel vekt)  Jeg må veie meg og bruker den minste nedgang til å motivere meg videre. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, cilie skrev:

Jeg får det ikke noe bra uansett når jeg har det slik. Sitter på verandaen nå - kun fordi jeg ikke vet hva jeg skal ha på meg til det jeg kunne ha gjort for å ikke avsløre vekta. Det er litt andre greier og da, men det forsterkes verre av at jeg føler meg dritt.

Jeg og har sittet på verandaen og i dag,gikk litt med sønnen min og det var tungt. Tungt å bære på de kiloene og, det er noe dritt ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, Marye skrev:

Best å ikke spise. Spiser en litt blir det for mye så blir det NON stop til man spyr

Jeg sluttet å spy for mange år siden, veldig mange år. Har bare gjort det en gang iblandt,men du sier noe der. Da kan man jo spise og spise alt man bare orker,men får så vondt i halsen av å spy. Har du spydd? Best å ikke spise for mye ja, det er jeg enig i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle så gjerne vært slik som mistet matlysten i vanskelige/stressfylte perioder og ikke se på «noe godt» som trøst eller belønning for noe. «Jeg skulle så gjerne» altså, så hvorfor bare gjør jeg ikke det da -  det er det jeg ikke skjønner. Jeg vil jo virkelig ikke være totalt uten viljestyrke heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
33 minutter siden, cilie skrev:

Jeg skulle så gjerne vært slik som mistet matlysten i vanskelige/stressfylte perioder og ikke se på «noe godt» som trøst eller belønning for noe. «Jeg skulle så gjerne» altså, så hvorfor bare gjør jeg ikke det da -  det er det jeg ikke skjønner. Jeg vil jo virkelig ikke være totalt uten viljestyrke heller. 

Ja det skulle jeg og ønske, ikke bruke maten som trøst. Bare en periode jeg var så dårlig klarte jeg ikke spise og ble kjempetynn,men da brydde jeg meg ikke om vekten. Er ikke kjekt å være så dårlig heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke dere er seriøse med å begynne å spy igjen. Jeg også har hatt bulumi og en sjelden gang sprekker jeg og gjør det, men det er virkelig ikke veien å gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Glitter skrev:

Håper ikke dere er seriøse med å begynne å spy igjen. Jeg også har hatt bulumi og en sjelden gang sprekker jeg og gjør det, men det er virkelig ikke veien å gå. 

Er enig med deg i at det ikke er veien å gå,men fristende når ulvehungeren tar over. Vi er visst flere som har hatt bulemi her,det er vel vanlig kanskje. Mitt mål er at xeplion skal gå ut av kroppen, tror da det blir lettere. Syns allerede det er litt lettere, men må bli kvitt seroquel og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
38 minutter siden, Marye skrev:

Merkelig men idag er appetitten under kontroll. 

Så bra :) Her og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, cilie skrev:

Jeg skulle så gjerne vært slik som mistet matlysten i vanskelige/stressfylte perioder og ikke se på «noe godt» som trøst eller belønning for noe. «Jeg skulle så gjerne» altså, så hvorfor bare gjør jeg ikke det da -  det er det jeg ikke skjønner. Jeg vil jo virkelig ikke være totalt uten viljestyrke heller. 

Det er ikke så fint som det høres ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Fionys skrev:

Det er ikke så fint som det høres ut.

Nei, mente ikke som i form av en diagnose eller noe slik altså. Bare slik at du går ned en str isteden for opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...