Gå til innhold

Hvordan får man spysjuka?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var veldig flink med håndhygiene, men fikk det likevel. Er så dårlig at jeg ikke greier å drikke. 

Noen som vet om noe som kan hjelpe? 

Anonymkode: 47147...826

En blanding av eplejuice og farris eller litt doven sukker-cola pleier å hjelpe litt, vann kommer lettere opp igjen. Bare bittesmå slurker i gangen. Etterhvert loff (gjerne ristet) eller mariekjeks, det er min erfaring i alle fall. 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var veldig flink med håndhygiene, men fikk det likevel. Er så dårlig at jeg ikke greier å drikke. 

Det er i alle fall ekstremt smittsomt og det skal lite til før det finner en vei inn i kroppen. 

Du må i alle fall prøve å få i deg litt drikke etter hvert. Rådene til @Lillemus er sikkert bra. Cola er også anbefalt. 

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så orker du skrive på tlf? Jeg orker ikke det en gang når jeg har det. Hvor lang tid mellom når du har det? Hadde i 2017, men nå ser jeg den går igjen. 

Anonymkode: ecb1d...5ba

Jeg føler meg umidelbart bedre rett etter jeg har kastet opp, men så kommer kvalmen tilbake sterkere. Kommer i bølger her. Det eneste som gir en liten pause er når jeg har fått spydd litt. 

AnonymBruker
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg umidelbart bedre rett etter jeg har kastet opp, men så kommer kvalmen tilbake sterkere. Kommer i bølger her. Det eneste som gir en liten pause er når jeg har fått spydd litt. 

Ja det er slik den er. Spyr, tror du er bedre noen sek, så prøver du sove litt. Så kjenner du det kommer gradvis, snur stilling, setter deg og sover osv. Så ser du ingen annen vei enn å kaste opp. Heldigvis varer den en dag bare. 
men ja, det er såååå smittsomt!! Nok å bare i samme hus som noen! Broren min fikk det erter meg, og hadde ikke tatt på han en gang. Mulig det må være noe jeg hadde tatt i? Noen fler her som vet hvordan det kan smitte?

men jeg fikk det en natt jeg satt i bil (han var ikke med) Og gikk rett i senga. Var ikke oppe. Med andre ord var vi ikke i samme rom. Men jeg rakk å gå på badet da..tok sikkert i vannkrana og dørhåndtaket. Mulig han tok i dette og kanskje tok seg i kjeften da eller klødde seg i nesa/øynene? 

Den dagen jeg var blitt frisk siter jeg på kjøkkenet, han kommer løpende ned trappa og rett på do og spyr.

Annonse

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er slik den er. Spyr, tror du er bedre noen sek, så prøver du sove litt. Så kjenner du det kommer gradvis, snur stilling, setter deg og sover osv. Så ser du ingen annen vei enn å kaste opp. Heldigvis varer den en dag bare. 
men ja, det er såååå smittsomt!! Nok å bare i samme hus som noen! Broren min fikk det erter meg, og hadde ikke tatt på han en gang. Mulig det må være noe jeg hadde tatt i? Noen fler her som vet hvordan det kan smitte?

men jeg fikk det en natt jeg satt i bil (han var ikke med) Og gikk rett i senga. Var ikke oppe. Med andre ord var vi ikke i samme rom. Men jeg rakk å gå på badet da..tok sikkert i vannkrana og dørhåndtaket. Mulig han tok i dette og kanskje tok seg i kjeften da eller klødde seg i nesa/øynene? 

Den dagen jeg var blitt frisk siter jeg på kjøkkenet, han kommer løpende ned trappa og rett på do og spyr.

Jeg er kjempe flink med håndhygiene, så dette virker litt skumelt tenker jeg Mtp corona viruset. Tenk om håndhygiene ikke hjelper. 

AnonymBruker
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde spysyka selv for ei uke siden, forferdelig. Drikk vann og unngå mat, det kommer bare opp igjen. Så er det bare å spy. Eneste jeg klarte å gjøre.. 

God bedring! 

Anonymkode: 51972...ca8

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde spysyka selv for ei uke siden, forferdelig. Drikk vann og unngå mat, det kommer bare opp igjen. Så er det bare å spy. Eneste jeg klarte å gjøre.. 

God bedring! 

Anonymkode: 51972...ca8

Takk

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du puster inn eller på en annen måte setter slimhinnene i kontakt med viruset.

Det er én måte å få det på. En annen måte er å bli gravid, eller spise råtten mat.

Anonymkode: d183d...44b

Takk for info. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...